Forfatter Emne: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....  (Læst 6370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas h

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Dato: November 06, 2006, 08:20:11 pm »
Idag var jeg ude og prøve en sv650s k5 for første gang.....Jeg fik først mit pap for 14 dage siden :lol:....Det var med blandede følelser jeg gik fra den prøvetur. Egentligt var det et vildt fedt kick at mærke sparket fra sådan en V2 motor :twisted:. Den trak bare helt fra bunden.
Men samtidig syntes jeg ikke at jeg følte mig specielt tryg på den :shock:. Den var sån lidt klejn i det syntes jeg. Altså hele cyklen. Jeg syntes også man sidder meget sammenkrøbet på den ( er 185 høj ) Det er også som om man sidder oven på den. Istedet for "i" den....forstår I hvad jeg mener?

Jeg prøvede en Yamaha FZ6s Fazer den anden dag...Det var en helt anden oplevelse! Den følte jeg mig rigtig godt tilpas på/i. Den var supergod ergonomisk. Og jeg følte mig hjemme på den i løbet af få hundrede meter..... Den manglede bare det fede kick fra bunden som en V2er leverer. Den skulle simpelthen helt op i det røde før den flyttede sig.

Så hvad gør man...

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #1 Dato: November 06, 2006, 08:39:53 pm »
Uansett hva du velger så får du en flott MC..
Var selv ganske hektet på FZ6'en når jeg skulle kjøpe min første sykkel her i fjor høst. Det virker å være en ganske gjennomtenkt sykkel som nok er betydelig mer "touringpreget" enn SV650S'en er, og for min del var det utslagsgivende.. I tillegg til at V-twin låter så mye bedre enn en R4....

For min del er ikke SVen akkurat rommelig, men jeg klarer da å presse min kropp på 191 på den..

Men for all del, velg den du liker best.


« Senest Redigeret: November 06, 2006, 09:03:51 pm af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #2 Dato: November 06, 2006, 08:42:25 pm »
Køb en SV650 og en nedstryger. Benene kortes af under knæet.  :whipped:

Nå, seriøst. SV'en er en bette cykel og føles let at kaste rundt - samtidigt er den rap og det gør den til det fede valg.
Jeg har ikke rigtigt så meget at sige om FZ6s. Det ligner en fed cykel og overvejede selv at købe en i tidernes morgen, men jeg har bare ofte hørt at folk mangler noget power.

Der er vel ikke så meget at gøre ved din følelse af at sidde sammenkrøllet end at leve med det, eller købe en anden cykel. Tror ikke man vinder så meget ved at "hæve" den. Men det er da surt at købe en cykel og finde ud af bagefter at man sidder af røv på den.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #3 Dato: November 06, 2006, 08:46:17 pm »
Lyder som et svært valg du står over for... Godt du har vinteren til at tænke over det.

Jeg selv følte mig ikke hjemme på en FZ6s, havde ellers glædet mig det meste af en år på at tage mig sammen til at prøvekøre den, da jeg synes den er super flot... Men efter at have byttet fra en 600 Bandit S, til et Kilo SVin har jeg virkelig følt hvor meget bedre jeg har det på SVeren.
Det er vist det modsatte billede af hvad du har, synes også der var et super spark i FZ6s, men kunne ikke lide måde det kom på... Svært at forklare.

Kan godt være de 10 cm jeg er kortere end dig gør hele forskellen. Men jeg blev aldrig rigtig gode venner med Fazeren på de 10 minutter jeg kørte på den. På SVinet kom det ca. samtidig med jeg drejede nøglen.

Men håber du finder ud af det.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #4 Dato: November 06, 2006, 08:55:21 pm »
Ja det er sgu et svært valg.. og også svært at hjælpe med.. det drejer sig jo i virkeligheden om hvad du selv syndes og mener du kan leve med, da det virker som om du har 2 valg ud fra din beskrivelse af dine oplevelser..

1. SV650K5 som har Poweren du kan lide men ikke helt comforten (kørestillingen) det er jo også lidt af en hybrid af sport og turing..

2.  FZ6 som har Comforten (kørestillingen) som du elsker men ikke poweren.. og den er også lidt mindre sports preget..

Hmm ja det er sgu svært..

Jeg forælskede mig i min SV1000 i løbet af 1/2 sekund da jeg kørte første gang.. og valget var gjordt for mig.. :D

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Damage

  • Gæst
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #5 Dato: November 07, 2006, 08:25:33 am »
Jeg er så heldig at den mc jeg havde før min nuværende SV1000SK6 var en Fazer 600 s fra ´00. Jeg har ikke prøvet den nye FZ6 som jo
har en "neddroslet" R6 motor og min havde en "neddroslet" YZF600 motor. Neddroslet skal forstås at man har taget toppen af HK og optimeret
motoren til mellemområdet, men det er rigtigt at den skal ha´flere omdrejninger end sv 650.
Jeg kan ikke helt genkende det som der bliver skrevet her at SV 650´eren har power i forhold til Fazer´en (undskyld sv 650 ejer). Jeg har kørt ca. 40.000 km på min Fazer, kørte europa tyndt og har aldrig "tabt" i en 0-100 (eller fra kryds til kryds) til en sv 650...de ca. 20 HK forskel på de to
maskiner gør altså en forskel...v2 eller ej. Jeg skal lige sige at jeg har en ven som havde en sv 650 som jeg har prøvet.  :wink:
Men jeg vil sige at måden HK bliver afleveret ned i astfalten på med en v2´er er noget helt andet end en r4...det er et spørgsmål om hvad man
synes er fedt.  :D
Jeg følte mig godt tilpas på Fazer´en...og ja den er nok lidt mere afslappet end sv 650 og lyden på en v2´er er jo også speciel.  :twisted:
Du kan nok hører at jeg peger på Fazer´eren, selv om det er et meget svært valg...det er to fine maskiner!  :D

Greven

  • Gæst
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #6 Dato: November 07, 2006, 05:36:39 pm »
Vil lige give mit besyv med der :D

Skal jeg komme med et råd så vælg Yamahaen. Der er efterhånden rigtig mange der kører sv650 så hvis du en dag skal af med den igen, er det måske ikke så nemt.
Synes også samle kvaliteten er bedre på yamahaen. Har selv haft en Fazer1000 som var bedre kvali end min Sv1000s.


Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #7 Dato: November 07, 2006, 06:07:49 pm »
Hvis du vil ha' Yamaha'en, så køb den gamle udgave.. Den kører dælme fantastisk.. :) (At den tidlige af dem så ligner en radiobil, det må man så leve med :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #8 Dato: November 07, 2006, 07:38:45 pm »
Tja, smag og behag. Og svært valg.

Jeg håber aldrig at jeg skal køre andet end V motor, det er det fedeste jeg har haft og min lille 650'er passer perfekt til min kører stil. jeg er 180 cm høj.

Med andre ord "Yamaha ka' man ha', et SVin det skal man ha'"   :lol:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #9 Dato: November 07, 2006, 09:41:41 pm »
Vil lige give mit besyv med der :D

Skal jeg komme med et råd så vælg Yamahaen. Der er efterhånden rigtig mange der kører sv650 så hvis du en dag skal af med den igen, er det måske ikke så nemt.
Synes også samle kvaliteten er bedre på yamahaen. Har selv haft en Fazer1000 som var bedre kvali end min Sv1000s.


Så husk lige at fortælle hvad der gjorde du solgte yamaha´en  :innocent: :lmao:



(Han prøvede en SV´er...) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Greven

  • Gæst
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #10 Dato: November 07, 2006, 10:17:37 pm »
Jep jeg prøvede en SV1000 følte den var noget mere stabil i sving og gav en bedre feedback. :twisted:

Thomas h

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #11 Dato: November 08, 2006, 06:49:25 pm »
Jeg sad lige og kiggede på Fisker mc's hjemmeside. Der reklamerer de med 2 fz6-s modeller...en med 98 hk og ABS til 110.000,- og en med 78 hk uden abs til 100.000,-.....Så gik jeg ind på Yamaha's hjemmeside for at finde ud af hvad de havde ændret på motoren for at neddrosle den billige af dem  :innocent:.......Men jeg kunne ikke se nogle foreskelle....Så ringede jeg til Fisker for at høre hvad de havde gjort ved dem....Det vidste De ikke!!!??? :whatever:  "Men det ville helt sikkert koste mere end de 10.000,- som man sparede at få fjernet droslingen...Hvad siger I til det  :shock:


steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #13 Dato: November 08, 2006, 07:35:49 pm »
Jeg kan godt forstå at du har svært ved at vælge men jeg synes der er meget stor forskel på de to manskiner som du nævner. Jeg er også imponeret over den dejlige motor som SV650 har derimod har jeg aldrig følt at SV650 er en som jeg skulle eje (p.g.a. affjedringen). Hvis man skal vælge en FZ6 er man efter min mening gået over til en meget anderledes maskine. Den er rigtig god men lidt tam efter min smag ligesom du selv har opdaget. R4'ere er ikke mig p.g.a. den manglende trækkraft i bunden (har selv kørt 11000km på en YZF600R). Jeg vil foreslå en Z750 istedet for den er helt fantastisk. Den kører bare så godt og den giver en tryghed. Og til slut hvis det skal være en SV så gå efter SV1000 for den er markant anderledes end SV650.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: FZ6s vs SV650s....Jeg er sgu i syv sind.....
« Svar #14 Dato: November 08, 2006, 07:52:03 pm »
Mmmmm har du taget i betragtning at en Fazer er vildt grim!!!!  Den hører hjemme i samme kategori som en GSXF´er...MC´er der ikke skulle have forladt "design afdelingen".. :twisted:

Hvad enten du vælger velkommen! :thumbsup:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance