Forfatter Emne: at save i carbon???  (Læst 4029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
at save i carbon???
« Dato: November 02, 2006, 11:34:25 am »
ja så skete det! har lige fået min carbon udstødning på, (ventede på den i over 2 måneder)
skulle så igår sætte mc`en i garage, skulle ud og vende den og pludselig ud af den blå luft var der et lille glat stykke, og bang så lå min cykel nede :brok: ,, nå men er da glad for det ikke var med fart på :|

men udstødningen har så fået en bule for neden,,tænkte at jeg kunne skære den mindre,, er der nogen der har erfaring med at skære i carbon? (tænker det garanteret bliver flosset i kanten) hvad gør jeg??

og er det bare at skære den over med nedstryger eller hvordan?

håber i kan hjælpe mig!! så jeg ikke går hen og for en vinterdepression :huh:
« Senest Redigeret: November 02, 2006, 11:37:08 am af jimmi »

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: at save i carbon???
« Svar #1 Dato: November 02, 2006, 11:38:36 am »
Du kan sagtens save i carbon, og med en fintandet sav burde det kunne blive pænt.
MEN ! du skal lige tænke at der er en del andet det også skal afkortes inden i sådan en potte ! !

Smid evt. et billede her i tråden, det kan jo være det kan laves på en anden måde  :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: at save i carbon???
« Svar #2 Dato: November 02, 2006, 11:40:21 am »
nemli b2 :thumbsup: du kan muligvis dreje den rundt, så bulesiden vender indad, så ser man det ikke
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: at save i carbon???
« Svar #3 Dato: November 02, 2006, 02:33:29 pm »
Jeg har kortet af min kulfiber udstødning på banegeden, og det kan sagtens lade sig gøre.
Inderrørret savede jeg af så det var lige en milimeter længere. Så endevendte jeg det og bankede det fast i tilgangsenden af potten. (Flangen)
Så skar jeg langsgående spor ned fra den nye afgangsende af inderrørret, og bukkede dem lidt ind mod midten.

Kortede kulfiberrørret af med min nedstryger, og holdte flangen hen til kulfiberrørret så jeg kunne tegne hvor hullerne til båndet og flangen skulle bores i kulfiberen. (Bare sådan ca. Når det første hul har fanget giver hulbåndet automatisk en markering af hvor der skal bores til resten, bare du vender det rigtigt.)

Ny uld i og vupti samle samle samle, banke inderrørret ud mod flangen gennem afgangshullet i potten, og den er så god som ny, men med en anelse mere lyd i... :oops: Ok jeg skar ca 15-20 cm af min da den var blevet blød af varme uden uld i potten og så har den været rundt på skjoldet, og havde trykket potten.

Men du kan ikke vende potten Moolex da hullerne til hulbåndet/flangen ikke sidder ens på begge sider. :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: at save i carbon???
« Svar #4 Dato: November 02, 2006, 04:24:00 pm »
Kan  man ikke bare bytte dem over???
Ja ja sikkert et dumt spørgsmål.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: at save i carbon???
« Svar #5 Dato: November 02, 2006, 05:30:35 pm »
tak for de gode råd alle sammen :),,, har stået og bakset med potten noget af dagen og er blevet færdig med den.
har taget lidt billeder af prossesen,, så laver lige en tråd en med billeder og forklaring hvis andre nu skulle komme ud for det samme;)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: at save i carbon???
« Svar #6 Dato: November 02, 2006, 06:39:11 pm »
Kan  man ikke bare bytte dem over???
Ja ja sikkert et dumt spørgsmål.
 8)

Jo hvis det er en SV1000.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: at save i carbon???
« Svar #7 Dato: November 02, 2006, 06:58:39 pm »
Kan  man ikke bare bytte dem over???
Ja ja sikkert et dumt spørgsmål.
 8)

Jo hvis det er en SV1000.  :wink:

Og så er der jo lige det, at de mærker der sidder på siden af potten, gerne skal sidde på ydersiden..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: at save i carbon???
« Svar #8 Dato: November 02, 2006, 08:43:09 pm »
jeg havde godt nok ikke nogen mærker på potten, men bare det at jeg ved der er en bule i den for mig til at :puke: så tror ikke jeg var blevet tilfreds hvis jeg vente den om.
så er glad for at jeg kortede af den,, det var heller ikke så svært
har lavet en tråd med lidt billeder og fortælling, ved ikke om det kan bruges til noget,
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4631.0

og mange tak for jeres hjælp:)

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: at save i carbon???
« Svar #9 Dato: November 10, 2006, 10:36:45 am »
Hej

Lige et velment hint:

Carbon er et super materiale, dog har det også nogle kedelige egenskaber. fx så er det ledende, så få det ikke ned i noget elektronik. Det har også den egenskab at det vandrer i kroppen, hvis man af en eller anden grund skulle få en flig under huden og ikke fik det hele ud. Vores lunger har heller ikke godt af det. Det er ikke uden grund at man ved fx flystyrt ser oprydningarbejdere gå iført helbeskyttelsesdragter med åndedrætsværn.

Så pas godt på jer selv, specielt når i arbejder med carbon materialer.

Og nej, jeg er ikke jeres mor. Skal man afgå ved døden, så hellere på cyklen. End ved brug af epoxy og carbon.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...