Forfatter Emne: Skift Tankpad  (Læst 2324 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Skift Tankpad
« Dato: Oktober 28, 2006, 10:21:32 pm »
Skal lige hører om der er nogen herinde der har gode erfaringer med at skifte Tankpad på cyklen, noget der er godt til at tage det af med, uden der kommer alt for mange ridser??? :wink:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift Tankpad
« Svar #1 Dato: Oktober 29, 2006, 04:56:03 am »
Varm den op med en hårtørrer, så går det legende let. Hvis du bruger en heat-gun i stedet for en hårtørrer, så pas voldsomt meget på, ellers bobler lakken op.

Skulle der sidde en smule klister tilbage bagefter, fjernes det let med en klud vædet med rensebenzin/petroleum (lampeolie).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Skift Tankpad
« Svar #2 Dato: Oktober 29, 2006, 03:25:01 pm »
oki, takker!!! hvad så med at sætte ny på, er det lige så let!!!?? :wink:
Varm den op med en hårtørrer, så går det legende let. Hvis du bruger en heat-gun i stedet for en hårtørrer, så pas voldsomt meget på, ellers bobler lakken op.

Skulle der sidde en smule klister tilbage bagefter, fjernes det let med en klud vædet med rensebenzin/petroleum (lampeolie).

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift Tankpad
« Svar #3 Dato: Oktober 29, 2006, 07:45:41 pm »
oki, takker!!! hvad så med at sætte ny på, er det lige så let!!!?? :wink:
Ja da! :D
Du skal selvfølgelig sørge for, at overfladen er helt ren og tør. Lige inden du sætter den nye pad på, tørrer du overfladen af med en fnugfri klud vædet med husholdningssprit.
Sørg for at stå et varmt sted med det. Det gør det lettere at arbejde med tankpad'en, og få den til at følge tankens runding. Det mest optimale er nok at sætte den nye tankpad på lige efter du har pillet den gamle af, fordi tanken så måske stadig er rimeligt lun efter turen med hårtørreren.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Skift Tankpad
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2006, 10:01:54 am »
Det er svært!!! (for mig :oops:)

Det kommer nok an på tankens for og i hvor mange plan den krummer, men på min Z750 var det noget af en opgave. Jeg måtte gennem to "prøver" inden jeg var tilfreds.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skift Tankpad
« Svar #5 Dato: Oktober 30, 2006, 09:51:11 pm »
Det er svært!!! (for mig :oops:)
men på min Z750 var det noget af en opgave. Jeg måtte gennem to "prøver" inden jeg var tilfreds.

for os som kender dig, kommer det jo ikke som en overraskelse :lmao: :lmao: :lmao:
   

troelsk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
  • Sv650s K4
Re: Skift Tankpad
« Svar #6 Dato: Oktober 31, 2006, 05:02:34 pm »
takker.....jeg prøver mig lidt frem!! :wink: