Forfatter Emne: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene  (Læst 3912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Dato: Oktober 23, 2006, 05:15:32 pm »
Hej,

Jeg kører næsten hver morgen til mit arbejde i Lyngby fra enten Emdrup eller Østerbro via Lyngbyvejen.

Hver morgen er det samme historie: Inderbanen er næsten fri mens midterste samt yderste bane er tæt befolket af IDIOTER :) Der har placeret sig, OG KØRT DER ALLE 5 KM, til det sted hvor motorvejen deler sig mod Hillerød og Helsingør, og det uanset hvilken vej de så skal.

Jeg har selvfølgelig aldrig...  :D lagt mig i inderste spor og vredet gassen i bund, overhalet indenom og alt det der :). Men det er fristende. Især sådan en morgen som idag, hvor farten lå under fartgrænsen.

Mit forslag til statens næste pengemaskineprojekt, ligesom fotofælderne, er at lave et lignende system der giver folk en bøde hvis de kører mere end 500 meter i den forkerte vognbane.  :police:

Hilsen Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #1 Dato: Oktober 23, 2006, 05:19:51 pm »
Mit forslag til statens næste pengemaskineprojekt, ligesom fotofælderne, er at lave et lignende system der giver folk en bøde hvis de kører mere end 500 meter i den forkerte vognbane.  :police:
Hehe :D det er måske lige i overkanten. Men rigtig, der kører godt nok nogle idioter rundt på de danske motorveje, som ikke kan finde ud af at holde til højre...
Anders
Suzuki GS500E 96

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #2 Dato: Oktober 23, 2006, 05:21:56 pm »
Det er faktisk allerede ulovligt.. Man skal fylde op fra højre..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #3 Dato: Oktober 23, 2006, 05:22:47 pm »
Mit forslag til statens næste pengemaskineprojekt, ligesom fotofælderne, er at lave et lignende system der giver folk en bøde hvis de kører mere end 500 meter i den forkerte vognbane.  :police:
Hehe :D det er måske lige i overkanten.
Hvorfor egentlig det? I følge lovens bogstav er det lige så ulovligt ikke at holde til højre, som det er at overhale indenom.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2006, 05:29:49 pm »
Teknisk bliver det vanskeligt at lave udstyr (herunder software) der kan holde styr på den slags. Der skal eksempelvis tages hensyn til kø(dannelse) etc.
Det være sagt, så forstår jeg irritationen. Jeg bliver selv irriteret over dem, som ligger lige foran og som uden at bryde loven kunne enten køre hurtigere eller bare flytte sig... Listen er lang over irritationsmomenter  :brok:
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #5 Dato: Oktober 23, 2006, 05:33:37 pm »
Nu er det jo ikke ulovligt at køre forbi dem alle indenom så længe de kører langsommere end grænsen og du ikke trække ud foran dem og derved laver en overhaling indenom.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #6 Dato: Oktober 23, 2006, 05:42:01 pm »
Nu er det jo ikke ulovligt at køre forbi dem alle indenom så længe de kører langsommere end grænsen og du ikke trække ud foran dem og derved laver en overhaling indenom.  :rolleyes:

Hmm, jeg troede egentlig at man ikke måtte passere indenom. Hvor går grænsen så for hvor langt man skal køre forbi før det ikke er en overhaling længere? Det er vel ikke længere end den afstand man skal holde hvis man kører den anden vej udenom.
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #7 Dato: Oktober 23, 2006, 06:05:30 pm »
Nu er det jo ikke ulovligt at køre forbi dem alle indenom så længe de kører langsommere end grænsen og du ikke trække ud foran dem og derved laver en overhaling indenom.  :rolleyes:

Hmm, jeg troede egentlig at man ikke måtte passere indenom. Hvor går grænsen så for hvor langt man skal køre forbi før det ikke er en overhaling længere? Det er vel ikke længere end den afstand man skal holde hvis man kører den anden vej udenom.
Jooo da, du må gernee passere indenom i tæt trafik og hvor tæt trafikken er, er jo et spørgsmål om hvor stærkt man kører  :lmao: (bør nok ikke bruges som  :thumbsup:-regel)  :D
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #8 Dato: Oktober 23, 2006, 06:37:27 pm »
Man må godt passere indenom i tæt trafik, men farten skal være sat af forankørende.
SV1000S K6 - blå.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #9 Dato: Oktober 23, 2006, 07:40:44 pm »
Man må godt passere indenom i tæt trafik, men farten skal være sat af forankørende.
Lige præcis. Det er det der i teoribøger bliver nævnt som at "følge trafikken".
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #10 Dato: Oktober 23, 2006, 08:13:37 pm »
Præcis!!! Og der skal jo være en der kører forest så: afsted champ... :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #11 Dato: Oktober 23, 2006, 08:55:34 pm »
He-he, her er en solstrålehistorie fra det virkelige liv:

Min kære svigerinde kommer forbi til en kop kaffe, og begynder straks at brokke sig over ordensmagten fordi: Hun var kørende ud af motorvejen i midterste spor, da der er een der kører helt op i røven på hende. Hun bliver i midtersporet mens hun bander over idioten.
Det viser sig så at "idioten" er en strisser i civil, der så viser hende slikkepinden og får hende til siden.
Der får hun så en mega skideballe samt en bøde (550,- mener jeg? ) for ikke at holde til højre  :lmao:

Det sjove ved det hele er, at hun regnede med at få ynk, så stor var hendes måben da jeg lå flad af grin, og mente at hun skulle ha haft et klip + 1000,- i bøde  :lmao: :lmao: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #12 Dato: Oktober 23, 2006, 10:48:03 pm »
Præcis!!! Og der skal jo være en der kører forest så: afsted champ... :blink:
Det er derfor jeg altid holder mig bag dig og Alex  :lol:

Heh, det er godt Olfert, så kan hun lærer det  :D
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #13 Dato: Oktober 24, 2006, 06:52:41 am »
Husk nu lige at skifter du vognbane for at komme uden om til højre er det en overhaling og ikke en forbikørsel, lad være med at overhale højre om.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: De pokkers søndagsbilister... i hverdagene
« Svar #14 Dato: Oktober 24, 2006, 09:30:09 am »

Der får hun så en mega skideballe samt en bøde (550,- mener jeg? ) for ikke at holde til højre  :lmao:

Det sjove ved det hele er, at hun regnede med at få ynk, så stor var hendes måben da jeg lå flad af grin, og mente at hun skulle ha haft et klip + 1000,- i bøde  :lmao: :lmao: :lmao:
:thumbsup: Så ka' hun sgu lære det  :lmao:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?