Den store drøm har hele tiden været at lave min helt egen tank i kulfiber, og jeg har de sidste måneder stille og roligt samlet materialer og erfaring.
Som i nok har luret i den anden
tråd , og i galleriet
Det afgørende skub i den rigtige retning kom da en flink person henledte min opmærksomhed på at en gut i USA var igang med at lave en tank, og skrev en masse om det på
BARFDen tråd vil med garanti sparet mig for at begå en hel del bommerter !
På et par punkter vil jeg gøre tingene anderledes, da jeg ikke synes hans slutresultat er det pæneste i verden.
Men mere om det, når jeg kommer til del to og fire !
Bach var så flink at sælge mig en (meget lidt defekt) tank, til en særdeles fornuftig pris.
Dermed var det ikke nødvendigt at vente til vinterpausen.
Så NU skal der leges !
Her er hvad jeg tror/håber der skal ske, i løbet af efterår, vinter og forår.
Første del : AfsluttetAfstøbning af donortanken.Som rent faktisk bliver tre dele, en to-delt top, og så undersiden.
Anden del :AfsluttetDummy tank. Hvorfor ?
1. Originalen er svejset sammen, min skal limes så der skal moddes noget i udformningen af bunden.
2. Lurer lidt på at lave en mindre tank til bane brug.
Tredie del : I gangDe endelige produktionsforme skal laves. Som det første sæt forme er der også her tale om tre stykker, men denne gang skal overfladen bare være i orden.
Fjerde del : AfventerStøbning og samling af kulfibertanken.Herunder vaccum-bagging og alt det sjov der dertil hører, tankdæksel, monteringsbeslag, overløb og andet sjovt.
Hvor langt tid det kommer til at tage, om det kan lade sig gøre, og hvad uhyret kommer til at koste aner jeg ikke.
Men sjovt bliver det
Her er hvad det hele starter med :