Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg tror det vil være en god ide at alliere dig med ham advokaten der reklamerer (altså putter reklamer i bladet ) i Touring Nyt.
Som udgangspunkt har du jo to års reklamationsret. Du skal reklamere over fejlen inden for to måneder efter den er opstået. Problemet er dog at du, da der er gået med mere end 6 måneder, står med bevisbyrden for at fejlen var til stede ved købet.Jeg tror det vil være en god ide at alliere dig med ham advokaten der reklamerer (altså putter reklamer i bladet ) i Touring Nyt.
Prøv dog at kontakte sælgeren, det kunne jo være at de vil reparere af sig selv, for så vil de jo få et stort plus herinde.
Sælger vil jo nok vægre sig en del ved det, jeg håber du holder os opdateret med slutningen på historien, og evt. også hvordan det blev bevist at fejlen var til stede på købstidspunktet (jeg forestiller mig noget med antal kørte kilometer, overholdte service-intervaller osv)
eftersomcyklen kun har kørt 27.000 og man må forvente at en sådan motor kan kører længere, må der enten være en produktionsfejl i lejet eller ås har den været kørt uden olie inden jeg fik den, begge dele går ind under fejl og mangler, som er noget sælger skal rette op på i de to år man har reklamationsret, det er det jag har kunnet læse mig frem til ihvertfald!
Citat fra: søren t efter Oktober 18, 2006, 09:11:09 pmeftersomcyklen kun har kørt 27.000 og man må forvente at en sådan motor kan kører længere, må der enten være en produktionsfejl i lejet eller ås har den været kørt uden olie inden jeg fik den, begge dele går ind under fejl og mangler, som er noget sælger skal rette op på i de to år man har reklamationsret, det er det jag har kunnet læse mig frem til ihvertfald!Freddy's oldschool SV gjorde det samme (plejlstangsleje pulveriseret) Så du er ikke alene om at have det problem