Forfatter Emne: hjæææælp!!!  (Læst 8001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #15 Dato: Oktober 10, 2006, 12:55:02 pm »
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation?  :huh:

det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...

da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..

mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..

vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!
Uanset hvad, så skal man altså ned og ha' fat i selve krumtappen, og for at kunne det er man faktisk nødt til mere eller mindre at skille motoren ad.
Derudover vil jeg da sige, at hvis der ikke er en absolut nødvendig grund til at rode rundt nede i motorblokken, så lad være! Motoren er trods alt samlet fra fabrikken, og alt andet lige så må man formode at de har gjort et udmærket stykke arbejde.

Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".

ok, tak for svar..

jeg troede faktisk, det drejede sig om det leje, der sidder i toppen af plejlstangen ved krydspinden og forbinder stemplet..?
Nu uden tohjulet liv...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #16 Dato: Oktober 10, 2006, 01:01:13 pm »
Det er lidt misvisende, for af en eller anden obskur årsag er det vist også det, man kalder "plejlstangsleje". Uagtet at der vist ikke engang sidder et leje deroppe.
Men nej, det var altså lejepannerne mellem plejlstang og krumtap, der var gået på min. I øvrigt netop på den bageste cylinder, for nu blot at skræmme dig fra vid og sans.
Går også ud fra, at det er disse lejepanner der er gået på Sørens SVin.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #17 Dato: Oktober 10, 2006, 10:05:48 pm »
Det er lidt misvisende, for af en eller anden obskur årsag er det vist også det, man kalder "plejlstangsleje". Uagtet at der vist ikke engang sidder et leje deroppe.
Men nej, det var altså lejepannerne mellem plejlstang og krumtap, der var gået på min. I øvrigt netop på den bageste cylinder, for nu blot at skræmme dig fra vid og sans.
Går også ud fra, at det er disse lejepanner der er gået på Sørens SVin.

jeps det er det, så krumtappen ska drejes om osv. hvis man renovere motoren!
ps. sig endelig til hvis der er nogen der hører om en motor til en '99'er der er til salg!!!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: hjæææælp!!!
« Svar #18 Dato: Oktober 10, 2006, 11:31:40 pm »
er er nogen der ved om det er en alm. fejl på Sv og om det er nogen bestemte årgange der er mest udsatte.

Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
hvis de har solgt 7 i år så må vi håbe det ikke er den sammen fejl alle køberne har haft
Blå SV650S 00

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #19 Dato: Oktober 13, 2006, 02:55:29 pm »
er er nogen der ved om det er en alm. fejl på Sv og om det er nogen bestemte årgange der er mest udsatte.

Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
hvis de har solgt 7 i år så må vi håbe det ikke er den sammen fejl alle køberne har haft
hvem er LC ??
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: hjæææælp!!!
« Svar #20 Dato: Oktober 13, 2006, 03:17:19 pm »
hvem er LC ??
Tror det er http://www.lcracing.dk/ der menes, men er ikke sikker
Anders
Suzuki GS500E 96

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #21 Dato: Oktober 13, 2006, 03:21:31 pm »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #22 Dato: Oktober 13, 2006, 03:39:27 pm »
hvem er LC ??
Tror det er http://www.lcracing.dk/ der menes, men er ikke sikker
Det er det.
hmmm. jeg følger freddy's råd om at smide en "ny" motor på svinet, henter den på mandag, glæder mig sku til at få det problem ud af verden!!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: hjæææælp!!!
« Svar #23 Dato: Oktober 13, 2006, 03:48:01 pm »
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".

Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ??  :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste   :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk  :?

@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #24 Dato: Oktober 13, 2006, 04:53:55 pm »
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".

Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ??  :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste   :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk  :?

@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.

problemet er at krumtappen formegentlig ås har taget skade, og den er dyyyr!!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #25 Dato: Oktober 13, 2006, 10:39:54 pm »
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".

Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ??  :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste   :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk  :?

@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.

problemet er at krumtappen formegentlig ås har taget skade, og den er dyyyr!!!
Krumtappen har taget skade. Det kan umuligt undgås. På min var lejepannerne knust til bittesmå papirtynde flager, ingen af dem mere end nogle få kvadratmillimeter store. Så krumtappen har drejet frit inde i plejlstangen, og har med 112% sikkerhed taget skade.

Desuden er plejlstængerne boltet sammen fra undersiden, med et moment der slet ikke er til at spøge med, så som minimum skal man have hele forreste cylinder og stempel af, blot for at kunne komme til bolthovederne på plejlstangen til det bageste stempel.

Søren, har du fået en pris på en ny krumtap? I så fald er jeg da nysgerrig... Hvad koster den egentlig?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #26 Dato: Oktober 14, 2006, 05:15:30 pm »


Søren, har du fået en pris på en ny krumtap? I så fald er jeg da nysgerrig... Hvad koster den egentlig?
[/quote]

har ikk fået nogen hel fast pris, der er bare nogen mekanikere der snakker om 5-6.000!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #27 Dato: Oktober 14, 2006, 06:21:25 pm »
har ikk fået nogen hel fast pris, der er bare nogen mekanikere der snakker om 5-6.000!
Det er nok heller ikke helt ved siden af.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...