Forfatter Emne: hjæææælp!!!  (Læst 7986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
hjæææælp!!!
« Dato: Oktober 08, 2006, 09:46:54 pm »
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst??  :huh:
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: hjæææælp!!!
« Svar #1 Dato: Oktober 08, 2006, 10:14:38 pm »
hey tror sørme du skal have fat i freddy
nu med gixxer 1000k8:o)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: hjæææælp!!!
« Svar #2 Dato: Oktober 08, 2006, 10:28:28 pm »
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst??  :huh:

Top nederen  :thumbsdown:

Hvor langt har den gået?

Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det?  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2006, 11:06:36 pm »
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst??  :huh:

Top nederen  :thumbsdown:

Hvor langt har den gået?

Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det?  :?

den har kun gået 27.000!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2006, 11:08:09 pm »
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst??  :huh:

Top nederen  :thumbsdown:

Hvor langt har den gået?

Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det?  :?

den har kun gået 27.000!!
Nøjagtig det samme som min også havde gået.
Køb en motor i Tyskland. Det er det bedste råd, jeg kan give dig.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #5 Dato: Oktober 08, 2006, 11:15:05 pm »
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst??  :huh:

Top nederen  :thumbsdown:

Hvor langt har den gået?

Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det?  :?

den har kun gået 27.000!!
Nøjagtig det samme som min også havde gået.
Køb en motor i Tyskland. Det er det bedste råd, jeg kan give dig.
helt seriøst, kan det virkelig passe at det kan betale sig at skifte sådan et leje?? det da for vildt at en hel motor bare er til skrot pga. et enkelt leje... blir sku da vinterdeprimeret og gammel før tid!!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: hjæææælp!!!
« Svar #6 Dato: Oktober 08, 2006, 11:16:17 pm »
det er sku`surt  :(
og 27000 Km er ikke meget
Blå SV650S 00

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #7 Dato: Oktober 08, 2006, 11:27:34 pm »
det er sku`surt  :(
og 27000 Km er ikke meget

nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #8 Dato: Oktober 08, 2006, 11:59:16 pm »
det er sku`surt  :(
og 27000 Km er ikke meget

nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
Tro mig, det bliver ikke bedre af at man selv har kørt samtlige 27.000 km.
Du har tre muligheder:

1) Du får drejet din krumtap ned, så den bliver fin og glat igen. Derefter skal den have en ny omgang hård-forkromning (en form for hærdning). Og så monterer du lejepanner i overstørrelse. Jeg har hørt flere steder, at det er en lorteløsning. Jeg fik lavet tricket ved min XS400 tilbage i '90, og allerede dengang kostede det 6.500,-

2) Du sætter en helt ny krumtap i, med passende nye lejepanner til både hovedlejer og plejlstænger. Sandsynligvis en holdbar løsning, idet der er tale om fabriksnye dele. Men du vil helt sikkert foretrække at lade et værksted gøre det, for der må ikke gå noget galt mht. tolerancerne på lejepannerne. Altså en ret dyr løsning.

3) Du finder en brugt motor et eller andet sted. Der går et par timer med at hive den gamle motor ud (men det er sikkert allerede gjort), og derefter sætte den "nye" motor i. Men det er ikke særlig svært.

Jeg (og andre) hørte efter brugte motorer hos forskellige ophuggere herhjemme, og prisen lå på mellem 7.000 og 15.000. Motoren til 7.000 havde gået 40.000 km.
Jeg fandt en motor (fra en '99) på E-bay. Den havde kørt lidt under 16.000 km, og den kostede 850€. Jeg kunne have fået den fragtet til DK for vistnok 200€ ekstra, men valgte selv at hente den for at spare tid.

Et alternativ til den sidste løsning er at købe en hel cykel i Tyskland. De gamle SV'ere kan fås fra godt 2.000€ og opefter. Så har du en komplet reservedelscykel, og hvis du er heldig kan du sælge nogle af stumperne videre.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #9 Dato: Oktober 09, 2006, 08:56:57 am »
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #10 Dato: Oktober 09, 2006, 04:06:11 pm »
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: hjæææælp!!!
« Svar #11 Dato: Oktober 09, 2006, 05:10:27 pm »
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation?  :huh:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

søren t

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: hjæææælp!!!
« Svar #12 Dato: Oktober 09, 2006, 05:57:52 pm »
det er sku`surt  :(
og 27000 Km er ikke meget

nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
Tro mig, det bliver ikke bedre af at man selv har kørt samtlige 27.000 km.
Du har tre muligheder:

1) Du får drejet din krumtap ned, så den bliver fin og glat igen. Derefter skal den have en ny omgang hård-forkromning (en form for hærdning). Og så monterer du lejepanner i overstørrelse. Jeg har hørt flere steder, at det er en lorteløsning. Jeg fik lavet tricket ved min XS400 tilbage i '90, og allerede dengang kostede det 6.500,-

2) Du sætter en helt ny krumtap i, med passende nye lejepanner til både hovedlejer og plejlstænger. Sandsynligvis en holdbar løsning, idet der er tale om fabriksnye dele. Men du vil helt sikkert foretrække at lade et værksted gøre det, for der må ikke gå noget galt mht. tolerancerne på lejepannerne. Altså en ret dyr løsning.

3) Du finder en brugt motor et eller andet sted. Der går et par timer med at hive den gamle motor ud (men det er sikkert allerede gjort), og derefter sætte den "nye" motor i. Men det er ikke særlig svært.

Jeg (og andre) hørte efter brugte motorer hos forskellige ophuggere herhjemme, og prisen lå på mellem 7.000 og 15.000. Motoren til 7.000 havde gået 40.000 km.
Jeg fandt en motor (fra en '99) på E-bay. Den havde kørt lidt under 16.000 km, og den kostede 850€. Jeg kunne have fået den fragtet til DK for vistnok 200€ ekstra, men valgte selv at hente den for at spare tid.

Et alternativ til den sidste løsning er at købe en hel cykel i Tyskland. De gamle SV'ere kan fås fra godt 2.000€ og opefter. Så har du en komplet reservedelscykel, og hvis du er heldig kan du sælge nogle af stumperne videre.

tak for rådene freddy!! lyder som jeg ska satse på en anden motor.. var sq igennem det samme for et år siden med min gamle cykel, er sq ikk for heldig med de motorer!!
"skrig"gul sv650'er med laser high mount potte, hyperpro fjedre i forgaffel

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #13 Dato: Oktober 10, 2006, 10:10:59 am »
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation?  :huh:

det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...

da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..

mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..

vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!

pfh. tak for svar
Nu uden tohjulet liv...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: hjæææælp!!!
« Svar #14 Dato: Oktober 10, 2006, 12:51:24 pm »
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation?  :huh:

det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...

da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..

mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..

vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!
Uanset hvad, så skal man altså ned og ha' fat i selve krumtappen, og for at kunne det er man faktisk nødt til mere eller mindre at skille motoren ad.
Derudover vil jeg da sige, at hvis der ikke er en absolut nødvendig grund til at rode rundt nede i motorblokken, så lad være! Motoren er trods alt samlet fra fabrikken, og alt andet lige så må man formode at de har gjort et udmærket stykke arbejde.

Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...