Forfatter Emne: Er her nogen der ved noget om el?  (Læst 4179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #15 Dato: Oktober 07, 2006, 07:39:34 pm »
Skal sådan en ikke installeres af elektriker?
det kan den da godt.

men du må gerne selv udskifte afbrydere og stikkontakter.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #16 Dato: Oktober 07, 2006, 08:40:07 pm »
Tak for svarene - hvor er det godt man kan få svar af en elektriker :)

Lige så snart jeg bliver ædru skal jeg prøve at se om den kan bringes til at virke. Hvis den nu er i stykker, hvordan opdager jeg så det? Kan man teste den på nogen måde?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #17 Dato: Oktober 08, 2006, 09:58:16 am »
Tak for svarene - hvor er det godt man kan få svar af en elektriker :)

Lige så snart jeg bliver ædru skal jeg prøve at se om den kan bringes til at virke. Hvis den nu er i stykker, hvordan opdager jeg så det? Kan man teste den på nogen måde?

Hvis du monterer begge brune ledn. i klemme "L" og den sorte i "søslangen" -så virker det.

og den er gået i stykker hvis det ikke virker...  :mrgreen: :mrgreen:   og du har allerede testet den.. :innocent:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #18 Dato: Oktober 08, 2006, 05:05:11 pm »
Så virker det sørme! Tak for hjælpen til alle - men især til CEri, da det var hans enkle forklaring der virkede ;)

Eneste tilbageværende spørgsmål: Hvorfor hulen skriver de det ikke på en forståelig måde i instruktionen?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

CEri

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #19 Dato: Oktober 08, 2006, 08:02:29 pm »
Velbekomme...

Hvis man skal lave korrespondance, skal der monteres en fjeder i den/de andre afbryder.
Man må godt selv skifte en afbryder, stikkontakt og et lampeudtag og så kommer der lige et MEN.
Hvis de er monteret med jordledning må man ikke.
Hvis man ikke ved hvordan de skal monteres, må man heller ikke og det skal være hjemme hos sig selv.
Man må faktisk heller ikke sætte en lampe op for nogle andre....

Hilsen Claus
Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #20 Dato: Oktober 08, 2006, 08:55:31 pm »

Man må faktisk heller ikke sætte en lampe op for nogle andre....

Hilsen Claus

Shit!! Skal jeg så køre tilbage til det mørke Vest Jylland for at pille den lampe jeg har sat op i min gamle mors køkken ned igen??
NO WAY, JOSÉ!  :thumbsdown:
Helt fint at der er regler for hvad man må lave som menigmand uden strømtyve og skævbiddere på fingrene. Men, for faen at sætte en lampe op????



Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

CEri

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #21 Dato: Oktober 08, 2006, 09:14:37 pm »
Ja sådan er det i danmark, man må ikke hjælpe hinanden.  :rolleyes:
Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #22 Dato: Oktober 08, 2006, 11:08:39 pm »
Man må faktisk heller ikke sætte en lampe op for nogle andre....
Hvordan håndhæves det? Kan man blive udsat for en pludselig razzia, hvor hele huset bliver stormet af SWAT mænd der kigger efter folk der er ved at hænge lamper op? :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

CEri

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #23 Dato: Oktober 09, 2006, 10:00:44 am »
Jep lige pluslig kommer de....MIB.... :rolleyes:
Neej men hvis huset brænder, bliver instalationerne kigget igennem, men man kan jo ikke se hvem der har hængt en lampe op........Med mindre de har Thomas la Cour med....."Rejseholdet" :innocent:

Hilsen Claus
Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #24 Dato: Oktober 10, 2006, 07:45:20 am »
Eneste tilbageværende spørgsmål: Hvorfor hulen skriver de det ikke på en forståelig måde i instruktionen?

Jeg kunne ikke lade være med at sidde og more mig lidt over "søslange-pil-L" beskrivelserne. Så jeg viste det til min meget boglige 20 årrige lillesøster, hun regnede den altså ud uden hjælp fra andet end tegning bag på gammel kontakt og installations manual. At hun så aldrig kunne finde på at bruge værktøj er en anden sag.  :D  man får åbenbart noget ud af gymnasium fysik alligevel! :shock:

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #25 Dato: Oktober 10, 2006, 07:17:41 pm »
Ronni.. Bare glæd dig over det ikke er så tit du skal rode med deres instruktioner... Det kan blive meget værre og mere indviklet end det.

Hvad må man og hvad må man ikke??? Er det ikke bare et spørgsmål om hvordan man diffinere tingene???
Jeg er selv så heldig at have uddanelsen  (men ikke hastigheden) til at svare på spørgsmålet...
Som jeg ser det er det MIG  det fgør SKATTEKONTORET en tjeneste når jeg laver lidt arbejde efter fyraften. Reglerne er at alt skal indberettiges, men har jeg f.eks. får en pizza og lidt humle for at hænge en lampe op hos min moster, så er jeg overbevist om de alligevel ikke vil tage imod flasken og pizzabakken... Så gider ikke en gang prøve.  :innocent:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #26 Dato: Oktober 11, 2006, 09:27:09 am »
Jeg kunne ikke lade være med at sidde og more mig lidt over "søslange-pil-L" beskrivelserne. Så jeg viste det til min meget boglige 20 årrige lillesøster, hun regnede den altså ud uden hjælp fra andet end tegning bag på gammel kontakt og installations manual. At hun så aldrig kunne finde på at bruge værktøj er en anden sag.  :D  man får åbenbart noget ud af gymnasium fysik alligevel! :shock:

Din søster må være et af de her wonderkids  :huh:
Hvis hun har en logisk forklaring vil jeg da meget gerne høre den, det kan være jeg kan forbedre mine elektriker-skills  :lol:
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Billah

  • Gæst
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #27 Dato: Oktober 11, 2006, 06:52:04 pm »
HAHA ! jeg er ny på forummet, og dette var fandme en god start  :lol:
Søslangen, rumskibet og L betegnelserne er husket til senere brug  :respekt:

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Er her nogen der ved noget om el?
« Svar #28 Dato: Oktober 12, 2006, 08:17:58 am »
Jeg kunne ikke lade være med at sidde og more mig lidt over "søslange-pil-L" beskrivelserne. Så jeg viste det til min meget boglige 20 årrige lillesøster, hun regnede den altså ud uden hjælp fra andet end tegning bag på gammel kontakt og installations manual. At hun så aldrig kunne finde på at bruge værktøj er en anden sag.  :D  man får åbenbart noget ud af gymnasium fysik alligevel! :shock:

Din søster må være et af de her wonderkids  :huh:
Hvis hun har en logisk forklaring vil jeg da meget gerne høre den, det kan være jeg kan forbedre mine elektriker-skills  :lol:

Hun tænkte at de ledninger der er sat sammen skal nok forblive sådan, og så kiggede hun på manualen.
Men jeg tror lidt det er held, for hun er ikke udpræget praktisk begavet. Men hun læser flere bøger på en måned end jeg har på hele mit liv :?.

Ups nu kom jeg til at spamme en ellers seriøs tråd, igen, sorry  :thumbsdown:.