Haha, har man ikke lov til at gøre sig klog på reglerne, så man ved hvad konsekvenserne evt. kan være hvis man skulle være så uheldig/dum at blive taget i at køre for stærkt?
Situationen er sådan, at jeg blev fotograferet i en automatisk trafik kontrol. Jeg er ikke særlig stolt over det der skete, for jeg blev snuppet på strandvejen på østerbro, hvor hastighedsgrænsen er 50 km/t. Vejen der er dobbelt sporet, og lægger lidt op til at man godt kan køre hurtigtere end det tilladte.
Det var på vej til CBS (copenhagen business school - jeg er begyndt at læse HD, hvilket svarer til en HA - altså en bachalor i økonomi), hvor jeg skulle følge efter en kammerat der kender nogle smutveje, igennem byen. Vi kørte i bil. Pludselig, før jeg kunne nå at opdage fotofælden (jeg kører bagved min kammerat) ser jeg et rødt blitz - hvorefter jeg kigger ned på speedometeret der viser en hastighedsoverskridelse på over 60%, som er grænsen for hvor man mister føreretten. I går kom brevet ind af døren fra
, hvor de bekræfter min anelse om at jeg overskred hastighedsgrænsen med over 60%.
Så det er derfor jeg undersøger hvornår jeg får mit elskede kørekort tilbage.