Forfatter Emne: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)  (Læst 15181 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Beltman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • Beltman
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #15 Dato: September 29, 2006, 09:14:30 pm »
Hatten af for det Freddy - Jeg mener at kunne huske at ALU kombineret med vibrationer ikker er heldigt. Men det må der være nogen der har mere forstand på end mig.
SV1000K3 Naked

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #16 Dato: September 30, 2006, 12:28:26 am »
Hatten af for det Freddy - Jeg mener at kunne huske at ALU kombineret med vibrationer ikker er heldigt. Men det må der være nogen der har mere forstand på end mig.
Mjaeh... Der er vist så mange faktorer der spiller ind på det område.
Jeg fik på et tidspunkt lavet en anden holder til min potte, i ganske almindelig stål (ikke rustfast). Den knækkede midt under en trackday. Så det kan stål altså også gøre.

Som skrevet tidligere skal holderen laves i 3mm. Det er selvfølgelig ikke en garanti for at lortet holder, men man kan jo blot håbe.
I øvrigt har jeg tænkt mig at undersøge, om det kan lade sig gøre at få den lavet i noget "ordentligt" aluminium, for eksempel Dural, eller som minimum i 7075 alu.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #17 Dato: Oktober 02, 2006, 11:09:14 am »

Som skrevet tidligere skal holderen laves i 3mm. Det er selvfølgelig ikke en garanti for at lortet holder, men man kan jo blot håbe.
I øvrigt har jeg tænkt mig at undersøge, om det kan lade sig gøre at få den lavet i noget "ordentligt" aluminium, for eksempel Dural, eller som minimum i 7075 alu.
Bare se at komme i krig !  :D

Hvornår får jeg den ??   :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #18 Dato: Oktober 03, 2006, 11:43:12 am »
jo det er rigtigt freddy men kunne man ikke lave den i rustfri eller er den vægt forskel virkelig så vigtig?? :brok:
Rustfast kunne også sagtens laves med vandskæring. Og selvfølgelig kunne man lave holderen i rustfast. Jeg ved ikke, om vægtforskellen ville gøre så meget. Den ville blive cirka tre gange så tung, selv om de ~300 gram måske ikke betyder alverden. Men hvorfor gå på kompromis? Mange bække små gør en stor å. Og hvis man ukritisk bare hælder vægt på cyklen, så VIL det på et tidspunkt komme til at betyde noget.

Desuden vil jeg ha' det rigtig godt med mig selv, når jeg står med dimsen i hånden og tænker: "Hold kæft, den vejer jo ikke en skid!"  :D :D

jo jo freddy du har da sikkert ret i at ALT vejer til ... men jeg er ved at være træt af det alu jeg har på min cykel da det så småt begynder at blive grimt ... men der igen så er ddet også kun de uorginale dele!! :brok:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #19 Dato: Oktober 03, 2006, 01:05:13 pm »

jo jo freddy du har da sikkert ret i at ALT vejer til ... men jeg er ved at være træt af det alu jeg har på min cykel da det så småt begynder at blive grimt ... men der igen så er ddet også kun de uorginale dele!! :brok:
Er dine uoriginale dele ikke overfladebehandlede ?

Jeg vil (til de fleste stumper) til hver en tid vælge alu frem for rustfrit, da det vinder på både pris og vægt.


Og det jeg ikke vil have i alu, må jo så erstattes af en andet materiale  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #20 Dato: Marts 21, 2007, 11:46:22 pm »
hvad skete der nogensinde med denne holder :) kom den i produktion?  :innocent: kan man købe den?  :wink:

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #21 Dato: Marts 22, 2007, 09:53:14 am »
Ja, Freddy. Kan du komme igang! Jeg skal også bruge en!
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #22 Dato: Marts 23, 2007, 11:37:43 pm »
 :oops: :oops:
Som det så ofte går med mig, får jeg aldrig realiseret mine små projekter...
...sikkert godt det samme, ellers ville jeg ende på fattiggården. :D

Dog er dette projekt ikke helt forsvundet i glemslens tåger endnu, det har bare været lagt på hylden et stykke tid. Men noget kunne tyde på, at jeg måske skulle tage det op igen. :wink:

Skulle der være flere interesserede "måske-købere" derude, så kom endelig frem. Det er lidt sjovere at sige til en fabrikant, at man muligvis skal ha' lavet en serie på 10, end hvis man kun skal have en enkelt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #23 Dato: Marts 23, 2007, 11:43:10 pm »
:oops: :oops:
Som det så ofte går med mig, får jeg aldrig realiseret mine små projekter...
...sikkert godt det samme, ellers ville jeg ende på fattiggården. :D

Dog er dette projekt ikke helt forsvundet i glemslens tåger endnu, det har bare været lagt på hylden et stykke tid. Men noget kunne tyde på, at jeg måske skulle tage det op igen. :wink:

Skulle der være flere interesserede "måske-købere" derude, så kom endelig frem. Det er lidt sjovere at sige til en fabrikant, at man muligvis skal ha' lavet en serie på 10, end hvis man kun skal have en enkelt.

Jeg er slet ikke i tvivl om at hvis designet fungere som det skal - så vil der være mindst 10 købere, måske ikke her og nu, men i løbet af 1 års tid kunne du nok få dem afsat!
Theis

Ex. SV650S ejer.

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #24 Dato: Marts 24, 2007, 02:15:14 pm »
Jeg vil gerne aftage en - jo før des bedre. Pris ?  :innocent:
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #25 Dato: Marts 24, 2007, 03:22:55 pm »
Jeg vil gerne aftage en - jo før des bedre. Pris ?  :innocent:
Ohh, jamen den kendes jo slet ikke endnu. Jeg er kun blevet færdig med design-stadiet. Men hvis der virkelig er så meget interesse, så vil jeg gå i gang med at finde en egnet fabrikant i løbet af næste uge. Men ét er i hvert fald sikkert; Den skal være betragteligt billigere end den originale Rizoma, ellers gider jeg ikke røre ved det, for så meget vil folk ikke betale for det.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #26 Dato: Marts 25, 2007, 12:48:36 am »
Jeg vil gerne aftage en - jo før des bedre. Pris ?  :innocent:
Ohh, jamen den kendes jo slet ikke endnu. Jeg er kun blevet færdig med design-stadiet. Men hvis der virkelig er så meget interesse, så vil jeg gå i gang med at finde en egnet fabrikant i løbet af næste uge. Men ét er i hvert fald sikkert; Den skal være betragteligt billigere end den originale Rizoma, ellers gider jeg ikke røre ved det, for så meget vil folk ikke betale for det.

har du et link hvor man kan se den orginale "Rizoma"? :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #27 Dato: Marts 25, 2007, 01:31:10 am »
Jeg vil gerne aftage en - jo før des bedre. Pris ?  :innocent:
Ohh, jamen den kendes jo slet ikke endnu. Jeg er kun blevet færdig med design-stadiet. Men hvis der virkelig er så meget interesse, så vil jeg gå i gang med at finde en egnet fabrikant i løbet af næste uge. Men ét er i hvert fald sikkert; Den skal være betragteligt billigere end den originale Rizoma, ellers gider jeg ikke røre ved det, for så meget vil folk ikke betale for det.

har du et link hvor man kan se den orginale "Rizoma"? :)


Iflg. den danske importør, MC-Tech, er listeprisen herhjemme 895,- (inkl. det tilhørende nr.plade-lys, som koster 395,- i løs vægt).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #28 Dato: Marts 25, 2007, 11:56:23 am »
Jeg vil gerne aftage en - jo før des bedre. Pris ?  :innocent:
Ohh, jamen den kendes jo slet ikke endnu. Jeg er kun blevet færdig med design-stadiet. Men hvis der virkelig er så meget interesse, så vil jeg gå i gang med at finde en egnet fabrikant i løbet af næste uge. Men ét er i hvert fald sikkert; Den skal være betragteligt billigere end den originale Rizoma, ellers gider jeg ikke røre ved det, for så meget vil folk ikke betale for det.

har du et link hvor man kan se den orginale "Rizoma"? :)


Iflg. den danske importør, MC-Tech, er listeprisen herhjemme 895,- (inkl. det tilhørende nr.plade-lys, som koster 395,- i løs vægt).


ovra, den kunne jeg godt finde på at købe og få monteret inden jeg skal hente min cykel slut april :)
kender du nogen sv billeder hvor den er monteret og fotograferet?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Nummerpladeholder (hjemmelavet - Rizoma-style)
« Svar #29 Dato: Marts 25, 2007, 12:05:30 pm »
Næh, det kan jeg vist ikke lige klare umiddelbart.
Men hvis du kan bruge det, er her et billede af den på en GSX-R 1000:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...