Forfatter Emne: SV eller ikke SV  (Læst 3372 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

KA

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
SV eller ikke SV
« Dato: September 27, 2006, 08:38:46 pm »
Hej

Jeg har fået nykker, og set mig varm på en SV1000S. Jeg ved godt at det ikke er det mest objektive forum at spørge i, men prøver alligevel. Jeg har ikke nået at prøve den endnu, men har tilbage i de glade 80' ere startet på en VF500, som senere blev byttet med en FZ750. Det stoppede så i '93, hvor jeg kun har "prøvet ture", indtil nu. Jeg ved at der er spyttet en masse SV'ere ud på meget kort tid, men alligevel undrer det mig at der er så mange til salg - mange som næsten intet har kørt. Hvad går der galt??
 :huh:

KA

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: SV eller ikke SV
« Svar #1 Dato: September 27, 2006, 08:49:38 pm »
den har kun en halv motor  :mrgreen: :mrgreen:
men ellers har jeg kun hørt positivt om den, kører ikke selv på en så kan ikke rigtig udtale mig om sagen
nu med gixxer 1000k8:o)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: SV eller ikke SV
« Svar #2 Dato: September 27, 2006, 08:58:59 pm »
Der er mange der bliver overrasket over hvor meget magt en 1000ccm V2 har over cyklen.
Jeg syntes det er federe at køre med en stor V2 frem for en "skriger" men prøv det inden du køber...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: SV eller ikke SV
« Svar #3 Dato: September 27, 2006, 09:02:11 pm »
Hej

Jeg har fået nykker, og set mig varm på en SV1000S. Jeg ved godt at det ikke er det mest objektive forum at spørge i, men prøver alligevel. Jeg har ikke nået at prøve den endnu, men har tilbage i de glade 80' ere startet på en VF500, som senere blev byttet med en FZ750. Det stoppede så i '93, hvor jeg kun har "prøvet ture", indtil nu. Jeg ved at der er spyttet en masse SV'ere ud på meget kort tid, men alligevel undrer det mig at der er så mange til salg - mange som næsten intet har kørt. Hvad går der galt??
 :huh:
KA


grunden til at der er mange til salg, er nok fordi at der er købt sindsygt mange, og der vil altid være nogle som ønsker at prøve noget andet... ikke at jeg forstår dem
   

KA

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: SV eller ikke SV
« Svar #4 Dato: September 27, 2006, 09:02:54 pm »
Ja men det er netop det med den "halve" motor der tiltaler mig, moment men samtidig lidt ræs, men jeg må jo ned til forhandleren og prøve...
KA

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: SV eller ikke SV
« Svar #5 Dato: September 27, 2006, 09:11:52 pm »
Jeg er en af de nye SV kørere.. jeg købte min i juli måned i år og det var en SV1000S.. jeg må sige at jeg hade kigget på mange maskiner de sidste 1.5 år jeg har gået og tænkt på at køre MC og valgte SVen af følgende grunde...

1. Efter min mening får man meget for få penge.. 130.000 er ikke en høj pris for en sprit ny maskine af den kaliber.. (dog valgte jeg den ikke pga den lave pris syndes bare lige jeg vilde nævne det)
2. V2 motor.. man kommer ikke uden om at lyden bare er federe (iser efter jeg fik nye potter)..
3. Jeg kan godt lide at SVern er anderledes end de typpiske R maskiner på vejen... mest pga. design og mangel på kåbe.. (fatter slet ikke at folk smider fuld kåbe på den da den jo så ligner de almindelige maskiner igen?  :wink:)
4. Blanding af ræs og turing.. efter min mening ligger en SV lige imellem de 2 kategorier.. og det er nok det bedste ved den..

Det skal også lige siges at jeg prøvede mange maskiner inden jeg købte min SV og at jeg hade pengende til at købe stort set frit.. kiggede bland andet på Honda CBR1000RR FireBlade, Yamaha R1 osv.. men faldt til sidst for SVen.. ikke fordi den var billigere eller noget men fordi den faldt mest i min personlige smag.. og det er vist i sidste ende det der er vigtist..

Til sidst er spørgsmålet jo nok "er jeg tilfreds med min SV efter købet".. og svaret er JA.. jeg er faktisk mere og mere glad for den for hver dag.. nusser om den dagligt og græder lidt hver gang vejret bliver lidt mere Vinter  :cry: skal dog sige at min glæde steg 1000% da jeg fik akrapovic potter, filter og Powercommander på.. det er VILDT hvor meget det giver i form af lyd, motorgang, træk osv... efter min mening er det et MUST at lave disse ting ved en SV.. du behøver selvfølgelig ikke akrapovic hvis du er mere til andre potter :P men du må for guds skyld ikke beholde orginal potterne på.. de skal stå i garagen imens du er ude og trille...

Håber dette hjælper dig lidt :D held og lykke med købet..

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: SV eller ikke SV
« Svar #6 Dato: September 27, 2006, 09:20:12 pm »
Jeg er også ny, jeg købte min SV1000S K6 i Juli efter at have kigget efter en ny cykel i et par måneder.

Jeg kommer fra en 600ccm række 4 og havde egentligt ikke tænkt mig at skifte til en V2, men efter længere undersøgelse af markedet besluttede jeg at SV1000 egentligt var den eneste mulighed når jeg ville have en ny eller næsten ny cykel. Til næsten samme pris kunne jeg havde fået en 600, men når jeg nu skiftede cykel så ville jeg have noget større end den jeg kom fra og SV'en er efter min mening den cykel der giver absolut mest for pengene, jeg ville godt have haft en 1000ccm R4, men jeg syntes simpelthen det var for meget at betale +200.000 for en MC.

Nu er vi 3 måneder længere hende, min SV1000 har kørt ca. 10.000km og jeg har nydt hvert eneste af dem.
SV1000S K6 - blå.

KA

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: SV eller ikke SV
« Svar #7 Dato: September 27, 2006, 09:27:07 pm »
Jeg kan se at det er nogelunde samme ingangsvinkel til køb af mc, som i har haft. Så det bekræfter mig i at det nok bare er det jeg skal gøre 8). Jeg vender tilbage når den holder på matriklen. Jeg skal lige se om jeg kan presse ham Mc pusheren lidt mere.
 :respekt:

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: SV eller ikke SV
« Svar #8 Dato: September 27, 2006, 09:49:10 pm »
Velkommen til KA. Jeg købte min sv650s i foråret og har ikke fortrudt et eneste sekund, har før kørt både 2 og 4 cylindrede men en v2 slår dem med flere længder. :P
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: SV eller ikke SV
« Svar #9 Dato: September 28, 2006, 12:37:19 pm »
Hej du!
Jeg har selv en 1000s er.
Og det er en fed maskine på alle måder!
Den kan både køre civiliseret og race.
Motoren er bare for fed.
Men jeg kan forestille mig at der er nogen der bliver meget trætte af kørestillingen!
Der er nok også nogen der savner multicylindervrælet.
Så hvis du beslutter dig for en SV så tag lige og prøvesid/kør en først og vær lige opmærksom på at den nøgne model er akkurat lige så fed bare på en anden måde.
Uanset hvilken model og hvilket mærke du beslutter dig for så held og lykke med det!
De er fede allesammen!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: SV eller ikke SV
« Svar #10 Dato: September 28, 2006, 12:59:45 pm »
..... men alligevel undrer det mig at der er så mange til salg - mange som næsten intet har kørt. Hvad går der galt??
 :huh:

KA

-Folk med for meget friværdi, tror de skal til at være bikere..
-Folk lige skal nå at være "unge" 9 måneder inden barnet bliver født..
-Mange er førstegangs købere og ved ikke helt hvad deres behov/lyster er..
-Folk vil ha noget anderledes (mere spændende)..

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Re: SV eller ikke SV
« Svar #11 Dato: September 28, 2006, 01:04:15 pm »
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Damage

  • Gæst

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!