Jeg er en af de nye SV kørere.. jeg købte min i juli måned i år og det var en SV1000S.. jeg må sige at jeg hade kigget på mange maskiner de sidste 1.5 år jeg har gået og tænkt på at køre MC og valgte SVen af følgende grunde...
1. Efter min mening får man meget for få penge.. 130.000 er ikke en høj pris for en sprit ny maskine af den kaliber.. (dog valgte jeg den ikke pga den lave pris syndes bare lige jeg vilde nævne det)
2. V2 motor.. man kommer ikke uden om at lyden bare er federe (iser efter jeg fik nye potter)..
3. Jeg kan godt lide at SVern er anderledes end de typpiske R maskiner på vejen... mest pga. design og mangel på kåbe.. (fatter slet ikke at folk smider fuld kåbe på den da den jo så ligner de almindelige maskiner igen?
)
4. Blanding af ræs og turing.. efter min mening ligger en SV lige imellem de 2 kategorier.. og det er nok det bedste ved den..
Det skal også lige siges at jeg prøvede mange maskiner inden jeg købte min SV og at jeg hade pengende til at købe stort set frit.. kiggede bland andet på Honda CBR1000RR FireBlade, Yamaha R1 osv.. men faldt til sidst for SVen.. ikke fordi den var billigere eller noget men fordi den faldt mest i min personlige smag.. og det er vist i sidste ende det der er vigtist..
Til sidst er spørgsmålet jo nok "er jeg tilfreds med min SV efter købet".. og svaret er JA.. jeg er faktisk mere og mere glad for den for hver dag.. nusser om den dagligt og græder lidt hver gang vejret bliver lidt mere Vinter
skal dog sige at min glæde steg 1000% da jeg fik akrapovic potter, filter og Powercommander på.. det er VILDT hvor meget det giver i form af lyd, motorgang, træk osv... efter min mening er det et MUST at lave disse ting ved en SV.. du behøver selvfølgelig ikke akrapovic hvis du er mere til andre potter
men du må for guds skyld ikke beholde orginal potterne på.. de skal stå i garagen imens du er ude og trille...
Håber dette hjælper dig lidt
held og lykke med købet..
Fed7haS