Forfatter Emne: Kåbe lim  (Læst 3251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lunde

  • Gæst
Kåbe lim
« Dato: September 25, 2006, 10:59:16 pm »
Efter at have læst de mange forsøg på at hjælpe hinanden med vejledning til reperation af div. kåbe dele med epoxy/glasfiber og osv. til reperation af knækket og beskadiget kåbedele, vil jeg lige tillade mig en bedre metode og lidt vejledning til dette forehavende.

Som det er de fleste bekendt er kåbedelene til Suzuki SVer ikke i glasfiber/expoxy, men fremstillet af en kompositplast, der kræver en anden løsning end expoxylim.

Denne lim fås i tre typer, hård , mellem og blød og alt efter hvor den skal anvendes.
VEIDEC Aps Tlf. 86285050 har disse limtyper som kan bestilles hvis man har et CVR nummer ( virksomheds reg. nummer) eller man kender et firma / en som vil bestille denne lim hjem til opgaven.
Det er stadig en to komponent lim og den jeg har erfaring med er,
Plastix 220ml. Medium, Præ-polymeseret teknologi.
En lim som jeg mener dækker det som jeg har måtte lave.

Den kan fakstisk samle en revne uden at man kan rive revnen op igen, eller to stykker der samles igen, uden at knække ved bøjning.

I nødstilfælde, kan man bruge lim, til modelplastik bygge opgaver ( fly-både osv.), men det holder dog ikke så længe og stumperne skal passe og der må ikke være noget der mangler.

Kun hjelp og orientering, til gør det selv folket.

Lunde

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kåbe lim
« Svar #1 Dato: September 25, 2006, 11:01:33 pm »
du kan også svejse dine revner i dine kåbedele med en loddekolbe.. (selvfølgelig fra bagsiden)