Jeg har fået den originale ECU justeret hos F.A Moto-sport, det er jo ikke noget man kan
justere selv. Den er justeret fra fabrikken til at overholde EU-miljøkrav og når man så skifter
udstødninger så vil motorcyklen med stor sandsynlighed køre med for mager benzinblanding.
ECU´en vil så justere sig selv og "tilpasse" sig de nye ændringer men det er ikke altid nok, derfor
skal den justeres og efterfølgene køres på en testbænk for at se om justeringerne er korrekte.
Der er også nogle som monterer en Power Commander som kan korrigerer den originale ECU sådan at
motorcyklen får den rigtige bezinblanding, men det kræver også at den skal køres på en testbænk
for at se om justeringerne er korrekte.
Forskellen på de to metoder er at Power Commanderen kan justerer indsprøjtningen med 250 rpm interval og den originale ECU kan justeres i tre niveauer: lav, mellem og høj. Det er en mere grov justering end Power Commander.
At justerer den originale ECU er selvfølgelig det billigste.
Så må du selv bestemme hvilken metoder der er den rigtige.