Forfatter Emne: Dyno Run hos F.A Moto-Sport  (Læst 7089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Dato: September 23, 2006, 12:00:21 pm »
Hey...

Så fik jeg endelig mine MIVV potter monteret på den nye SV1000SK6 og har fået den "rullet" og justeret (den originale ECU) hos F.A Moto-Sport.  :D

Den lægger 114,3 hp på baghjulet, det er vel ok...men det som er rigtigt godt er at vi kunne fjerne det "hul" ved ca. 6500 rpm som
SV1000 normalt har...uden Power Commander!!!  :shock:

Det mærkelige er også at den SV1000SK6 jeg fik stjålet for 3 måneder siden kunne vi ikke fjerne det "hul" ved ca. 6500 rpm som der var. Forskellen på de to SV´er er at den jeg har nu kører med MIVV potter, org. luftfilter og iridium tændrør og den anden kørte med Yoshimura, K&N filter og org. tændrør, Jeg tror ikke at forskellen på de to potter er stor, men forskellen ligger nok i luftfilteret.

Grafen viser en kørsel med standard potter og tændrør og en kørsel med potter og tændrør skiftet. Den røde kurve er med MIVV potterne. Man kan se det "hul" som SV´eren har ved ca. 6500 rpm og at "hullet" er væk efter justeringen. "Hullet" på min SV´er var ikke så slemt.

Check lige Nm kurven...SV´eren lægger næsten alt power fra 2500 rpm og opefter!!!  :respekt:



bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #1 Dato: September 27, 2006, 11:34:59 am »
Hvad med lyden er de nye potter bedre? Bedre sound?
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Damage

  • Gæst
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #2 Dato: September 27, 2006, 12:25:58 pm »
Jeg synes de lyder meget ens, måske er Yoshimure lidt højere men MIVV er lidt dybere.

Den flange (monterings enden af potten) som man montere udstødningsrøret på er kvaliteten bedre på Yoshimura, og jeg synes også at afgangsrøret på Yoshimura er lidt pænere udført. Men der er jo også stor forskel på prisen.

Jeg er dog meget tilfreds med mine MIVV. 

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #3 Dato: September 27, 2006, 01:23:07 pm »
Hey...

Så fik jeg endelig mine MIVV potter monteret på den nye SV1000SK6 og har fået den "rullet" og justeret (den originale ECU) hos F.A Moto-Sport.  :D


Kan man justere den "rigtigt" eller har du fået den justeret iflg. standard værdierne ?  :shock:
(muligvis nubi spørgsmål)
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Damage

  • Gæst
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #4 Dato: September 27, 2006, 02:30:17 pm »
Jeg har fået den originale ECU justeret hos F.A Moto-sport, det er jo ikke noget man kan
justere selv. Den er justeret fra fabrikken til at overholde EU-miljøkrav og når man så skifter
udstødninger så vil motorcyklen med stor sandsynlighed køre med for mager benzinblanding.
ECU´en vil så justere sig selv og "tilpasse" sig de nye ændringer men det er ikke altid nok, derfor
skal den justeres og efterfølgene køres på en testbænk for at se om justeringerne er korrekte.

Der er også nogle som monterer en Power Commander som kan korrigerer den originale ECU sådan at
motorcyklen får den rigtige bezinblanding, men det kræver også at den skal køres på en testbænk
for at se om justeringerne er korrekte.

Forskellen på de to metoder er at Power Commanderen kan justerer indsprøjtningen med 250 rpm interval og den originale ECU kan justeres i tre niveauer: lav, mellem og høj. Det er en mere grov justering end Power Commander.
At justerer den originale ECU er selvfølgelig det billigste.

Så må du selv bestemme hvilken metoder der er den rigtige.  :)

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #5 Dato: September 27, 2006, 02:36:32 pm »
Blæret nok  :D  Så blev jeg så klog..

Men mester, hvad koster prisen så ?   8)

Har pt ikke fået potter på, men vil gerne
have justeret benzinblandingen

SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Damage

  • Gæst
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #6 Dato: September 27, 2006, 05:08:58 pm »
Som skrevet fik jeg det gjort hos F.A Moto-sport og det kostede 500,-...det er billigt og jeg synes de gør et
godt professionelt arbejde. De forklare dig gerne hvad det er de gør. :D
En motor som kører med for mager benzinblanding kan risikerer at brænde ventiler af eller brænde hul i stemplerne!  :dead: 

Jan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #7 Dato: September 27, 2006, 06:44:59 pm »
SV1000S K4, blå, standard men for s.... hvor kører den godt!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #8 Dato: September 27, 2006, 06:57:19 pm »
Med en Teka-justering (tror jeg nok det hedder) kan den originale ECU justeres som en power commander men der skal Nyg på banen for han ved mere om det end jeg... Nyg???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #9 Dato: September 27, 2006, 07:08:37 pm »
Til sammenligning, min dyno graf fra enghave og deres dynojet felt:



108.80 HK som max. Cyklen er standard udentaget LeoVince potterne.
SV1000S K6 - blå.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #10 Dato: September 27, 2006, 09:06:16 pm »
Med en Teka-justering (tror jeg nok det hedder) kan den originale ECU justeres som en power commander men der skal Nyg på banen for han ved mere om det end jeg... Nyg???

du skulle vist have været til SV-fun day hos Bikx og snakket lidt med Ove fra Dot-e, så kunne han have forklaret dig forskellen  :roll: :roll:
   

Damage

  • Gæst
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #11 Dato: September 27, 2006, 09:13:51 pm »
Med en Teka-justering (tror jeg nok det hedder) kan den originale ECU justeres som en power commander men der skal Nyg på banen for han ved mere om det end jeg... Nyg???

Jeg har også læst at man kan justerer med en Teka-boks, og der skulle være flere justerings muligheder...men jeg har bare ikke kunne
finde et værksted som har dette værktøj, de værksteder som jeg har snakket med justerer med en Yoshimura boks.

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #12 Dato: September 27, 2006, 09:40:16 pm »
Til sammenligning, min dyno graf fra enghave og deres dynojet felt:



108.80 HK som max. Cyklen er standard udentaget LeoVince potterne.

hehe ved sgu snart ikke med det rulle felt, har NØJAGTIGT samme måling 108.80, jeg har bare Mivv, piperX filter og en powercommander på ....  :mrgreen:..... mon man kan stole så meget på den måling ???.

no matter cyklen kører SÅ meget bedre med PC på og det er jo i virkeligheden det der tæller......ikke det at jeg kører som en pensionist på valium og nok, stort set, aldrig kører cyklen til bare halvdelen af dens potentiale ....  :lmao:

tror den står på et par bane dage i det nye år :D
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #13 Dato: September 27, 2006, 10:13:50 pm »

no matter cyklen kører SÅ meget bedre med PC på og det er jo i virkeligheden det der tæller......ikke det at jeg kører som en pensionist på valium og nok, stort set, aldrig kører cyklen til bare halvdelen af dens potentiale ....  :lmao:

tror den står på et par bane dage i det nye år :D

Det kan da godt være de bare har en predefineret SV1K kurve de skriver ud til alle :D

Tror også den står på PC til mig i vinterperioden og så en banedag til at fejre den næste sæson.

Jeg var sidste år, men missede den bestilte i år pga. en punktering :(
SV1000S K6 - blå.

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Dyno Run hos F.A Moto-Sport
« Svar #14 Dato: September 27, 2006, 11:13:51 pm »

no matter cyklen kører SÅ meget bedre med PC på og det er jo i virkeligheden det der tæller......ikke det at jeg kører som en pensionist på valium og nok, stort set, aldrig kører cyklen til bare halvdelen af dens potentiale ....  :lmao:

tror den står på et par bane dage i det nye år :D

Det kan da godt være de bare har en predefineret SV1K kurve de skriver ud til alle :D

Tror også den står på PC til mig i vinterperioden og så en banedag til at fejre den næste sæson.

Jeg var sidste år, men missede den bestilte i år pga. en punktering :(

Kan vi ikke få nogle flere indscannede dyno tests i tråden ?

Jeg skal klart også ha' kigget på maskinen inden næste sæson - PC - udstødning - PiperX
og have testet skidtet på en banedag  :D
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063