I søndags på mosede fort snakkede jeg med en kompagnichef i POhjemmeværnet som er MC politimand til daglig og han fortalte noget rart oplysende...
MCérne i politiet er de også begyndt at bruge som fotofælder.. ved vejrarbejde for det meste sagde han, fordi de er nemme og skjule bag kravkoer og deslign.... De har et kamera bagpå, på siden og foran... ( jeg så dem selv ) og når man på sin motorcykel kører forbi en af disse bliver der altså taget 3 billeder... Det fra siden er for at se hvem der sidder bag hjelmen.. Der bliver altså taget et forfra hvor hastigheden er målt... Fra siden for at bevise hvem der sidder bag, og bagfra så de har nummerpladen... Det billed der så bliver sendt ud til ejeren af cyklen er så det billed hvor man kan se ansigtet... Han fortalte også som Nikolaj gjore at vil man ikke oplyse hvem der kører så koster det 500 kr. Derudover er det kun 7-9 % af disse billeder der bliver til noget... For har du mørkt visir på eller billedet er taget lidt dårligt, så kan man ikke se personen.. og så bliver billederne konfiskeret... Rart og vide....
nå, det var hvad jeg kunne formidle videre med.