Forfatter Emne: Tjaeh, taget på fersk gerning.  (Læst 7541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #15 Dato: September 25, 2006, 11:43:35 am »
Jeg så et par mc'ere med nr.pladen bukket forleden.
Efter sigende så skulle det gøre det sværere at blive
snuppet med kamera.
Det må da give en bøde, hvis Lauritz betjent skulle opdage det,
men virker det mon ?

Du får sædvanligvis en bøde for at køre med bukket nr. plade. Jeg har tilmed hørt at folk har fået lov at betale for en ny nr. plade oveni bøden.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #16 Dato: September 25, 2006, 01:10:56 pm »
Og det kan da kun være hvis der bruges blitz at en krum overflade kan gøre billedet sløret.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #17 Dato: September 25, 2006, 10:20:20 pm »
Og det kan da kun være hvis der bruges blitz at en krum overflade kan gøre billedet sløret.
 8)

.. Som jeg kan forstå at der IKKE gør. De bruger videokamera..   :cry:  Eller ?
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #18 Dato: September 26, 2006, 01:09:12 am »
Jeg husker en film engang hvor en MC bande hade sådan nogle smarte nummerplade holdere der vippede op så man ikke kunde se den ved at de trykkede på en knap og gik ned igen ved endnu et tryk... måske man skulde hjemmefixe sådan en :P man kunde så trykke Nummerpladen væk hvis man så en mistænkelig situration hehe...

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #19 Dato: September 26, 2006, 03:54:33 am »
I søndags på mosede fort snakkede jeg med en kompagnichef i POhjemmeværnet som er MC politimand til daglig og han fortalte noget rart oplysende...

MCérne i politiet er de også begyndt at bruge som fotofælder.. ved vejrarbejde for det meste sagde han, fordi de er nemme og skjule bag kravkoer og deslign.... De har et kamera bagpå, på siden og foran... ( jeg så dem selv ) og når man på sin motorcykel kører forbi en af disse bliver der altså taget 3 billeder...  Det fra siden er for at se hvem der sidder bag hjelmen..  Der bliver altså taget et forfra hvor hastigheden er målt... Fra siden for at bevise hvem der sidder bag, og bagfra så de har nummerpladen... Det billed der så bliver sendt ud til ejeren af cyklen er så det billed hvor man kan se ansigtet... Han fortalte også som Nikolaj gjore at vil man ikke oplyse hvem der kører så koster det 500 kr. Derudover er det kun 7-9 % af disse billeder der bliver til noget... For har du mørkt visir på eller billedet er taget lidt dårligt, så kan man ikke se personen.. og så bliver billederne konfiskeret...  Rart og vide....

nå, det var hvad jeg kunne formidle videre med.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #20 Dato: September 26, 2006, 06:02:36 am »
Citér
Jeg husker en film engang hvor en MC bande hade sådan nogle smarte nummerplade holdere der vippede op så man ikke kunde se den ved at de trykkede på en knap og gik ned igen ved endnu et tryk... måske man skulde hjemmefixe sådan en  man kunde så trykke Nummerpladen væk hvis man så en mistænkelig situration hehe...

Jeg så en gang sådan nogle til salg på en eller anden hjemmeside, men jeg kan sgu ikke huske hvor :? Jeg tror den var amerikansk.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #21 Dato: September 26, 2006, 07:56:47 am »
Citér
Jeg husker en film engang hvor en MC bande hade sådan nogle smarte nummerplade holdere der vippede op så man ikke kunde se den ved at de trykkede på en knap og gik ned igen ved endnu et tryk... måske man skulde hjemmefixe sådan en  man kunde så trykke Nummerpladen væk hvis man så en mistænkelig situration hehe...

Jeg så en gang sådan nogle til salg på en eller anden hjemmeside, men jeg kan sgu ikke huske hvor :? Jeg tror den var amerikansk.
Jeg har set et par stykker af "flip-up"-typen, men de har været hjemmelavede. Princippet er egentlig forholdsvis simpelt. Nummerpladeholderen er hængslet, og kan så vippes ved hjælp af en træk-arm, som bevæges af en magnet-"motor" (faktisk magen til dem, man kan købe hos auto-udstyrsforretninger til elektriske bagagerumsåbnere).

Der findes også et kommercielt produkt, den såkaldte Stealth Plate. Det er simpelthen en klar LCD-skærm, som sidder foran nummerpladen. Ved aktivering bliver skærmen hvid, således man ikke kan se nummerpladen inde bagved.
http://www.integrale.demon.co.uk/stealth/bike.htm
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #22 Dato: September 26, 2006, 09:10:35 am »
Der findes også et kommercielt produkt, den såkaldte Stealth Plate. Det er simpelthen en klar LCD-skærm, som sidder foran nummerpladen. Ved aktivering bliver skærmen hvid, således man ikke kan se nummerpladen inde bagved.
http://www.integrale.demon.co.uk/stealth/bike.htm

Ja kønt er det jo ikke :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #23 Dato: September 26, 2006, 12:58:03 pm »
Thi hi... Man kunne også bare kører efter reglerne....  :lol: :lol: NEEEEEJ vi skal da fremad... Ja vi skal så... Thi hi...

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #24 Dato: September 26, 2006, 01:01:07 pm »
Snakkede med en engang der havde hængt nummerpladen op i stropper.
Teorien var så at den blafrede når han gik til jernet.
Om det virkede????
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!