Forfatter Emne: Tjaeh, taget på fersk gerning.  (Læst 7551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Dato: September 22, 2006, 08:03:27 pm »
Tjaeh, taget på fersk gerning. :innocent:
OK, fotofælderne kan tage mcer nu, fik lige en hilsen fra Politimesteren. :police:
Men jeg slap billigt, målt til 61 med 3% usikkerhed altså 58 kmt,  :loser: hvor man måtte køre 50 kmt, ævs nå, det kostede så 500 kr...!  :?
Sådant er det!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #1 Dato: September 22, 2006, 08:35:36 pm »
Hvordan pokker kan de se hvem der cyklen tilhører?? Jeg mener billedet er taget forfra (ingen nummerplade).  :dead:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #2 Dato: September 22, 2006, 08:51:33 pm »
Hvordan pokker kan de se hvem der cyklen tilhører?? Jeg mener billedet er taget forfra (ingen nummerplade).  :dead:
ja det lyder spændene hva de har fundet på de grå SV.. :brok:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #3 Dato: September 22, 2006, 08:55:21 pm »
Hvordan pokker kan de se hvem der cyklen tilhører?? Jeg mener billedet er taget forfra (ingen nummerplade).  :dead:

Det kan de desværre godt  :brok:

http://www.politi.dk/Helsingoer/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/
Læs anden nederste i afsnitet "Manglende nummerplade"

Når de har taget billedeet af nummerpladen bagfra, har egeren pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet.
« Senest Redigeret: September 22, 2006, 08:59:33 pm af AHEP »
Anders
Suzuki GS500E 96

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #4 Dato: September 22, 2006, 09:00:26 pm »
Hvordan pokker kan de se hvem der cyklen tilhører?? Jeg mener billedet er taget forfra (ingen nummerplade).  :dead:

Det kan de desværre godt  :brok:

http://www.politi.dk/Helsingoer/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/
Læs anden nederste i afsnitet "Manglende nummerplade"

Når de har taget billedeet af nummerpladen bagfra, har egeren pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet.
ja det er fint nok, men de kan stadig ikke se ind bag visiret eller??????
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #5 Dato: September 22, 2006, 09:07:44 pm »
ja det er fint nok, men de kan stadig ikke se ind bag visiret eller??????

Der er strafbart hvis egeren ikke oplyser, hvem der har ført kørertøjet
http://www.politi.dk/Helsingoer/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/efter_hastighedsmaaling/
Anders
Suzuki GS500E 96

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #6 Dato: September 22, 2006, 09:43:02 pm »

Strafbart med 500 kroner i bøde .. så for dem der insisterer på at ende i retten med det (og påstår de ikke ved hvem der har ført cyklen) - får de som loven er nu en bøde på de 500 kr.
For ja .. billedet kan de reelt ikke bruge til at se hvem der har kørt på cyklen.
- Især ikke hvis man har haft mørkt visir på.

Det er lidt latterligt defineret det med at "man har pligt til" - folk har også pligt til ikke at ligge og fise den af i overhalingsbanen (eller midterbanen der hvor de findes). Det er bare om at komme ind til højre .. det er da utroligt så mange der ikke er klar over den pligt...

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #7 Dato: September 22, 2006, 11:44:25 pm »
folk har også pligt til ikke at ligge og fise den af i overhalingsbanen (eller midterbanen der hvor de findes). Det er bare om at komme ind til højre .. det er da utroligt så mange der ikke er klar over den pligt...

"Middle lane owner's club" som det hedder på udenlandsk ;) Et par blink med overhalingsknappen hjælper dog lidt på forståelsen :club:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #8 Dato: September 22, 2006, 11:49:53 pm »

"Middle lane owner's club" som det hedder på udenlandsk ;) Et par blink med overhalingsknappen hjælper dog lidt på forståelsen :club:
Forklar lige det til tumperne på Køge bugt, morgen og eftermiddag / aften   !
Der ser det ud som om det gælder om at ligge længst muligt til venstre, i inder og midterbanen, mens yderbanen ligger længst muligt til højre  :brok:

Godt man ikke kører mellem rækkerne  :angel:
 :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #9 Dato: September 23, 2006, 08:46:37 am »
Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give oplysningen i følgende tilfælde:

Hvis du selv har ført køretøjet
Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.

så det med pligt er da vist som man ser på det, hvis overskridelsen er for dyr (klip) så er de 500 kr for ikke at fortælle hvem der har kørt, da billigt sluppet.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #10 Dato: September 23, 2006, 08:49:01 am »

så det med pligt er da vist som man ser på det, hvis overskridelsen er for dyr (klip) så er de 500 kr for ikke at fortælle hvem der har kørt, da billigt sluppet.

Præcis det jeg mener med at pligt er en latterlig ting. For så er det jo op til folks moral hvem der får store og små bøder ? Og det er dem med dårlig moral der slipper billigt ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #11 Dato: September 23, 2006, 09:47:27 am »
Nu syntes jeg jo ikke at der er tale om dårlig moral, man kan vende og dreje fotofælderne som man vil men der ikke og kan ikke være tale om trafiksikkerhed da du får af vide du har opført dig uansvarligt flere dage efter forseelsen, der er tale om en pengemaskine og en form for landevejsrøveri der får min respekt og moral til at dale til et sted hvor jeg ikke vil rødme over at sige/eller påstå jeg ikke vidste hvem der førte mit køretøj, lad politiet være synligt det er præventivt og der er vel mere trafiksikkerhed i det præventive og så hjalp det måske også på tyveknægtene der vil bliv e mere stressede hvis der var synligt politi på gaderne.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #12 Dato: September 25, 2006, 08:54:32 am »
Nå så kom jeg endeligt på igen, det var en hård weekend. :rolleyes:
Nej der er ikke noget nummerpladebillede, men det har de vist på en video de optager samtidig!
Og det er rigtigt de skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse at jeg selv har ført køretøjet, men så vil de bare lave en sag ud af det og undersøge det selv  :hand:(gu vil de ej de har ikke rescourserne til det) og hvis det kan konstateres at det er mig (man kan godt se at det er mig der kigger ud af visiret) der har kørt får jeg bøden alligevel + bøden for ikke at sige sandheden, samtidig trues der lidt i forlægget med at hvis det kan konstateres at jeg har udlånt mcen til en der ikke måtte køre den kan jeg også blive straffet for det. (ha ha mafiametoder  :club:)
Det er selvfølgelig helt tåbeligt at det ikke bare er mig der i alle tilfælde skal betale bøden, jeg er ejer, jeg har ansvaret for kørslen på min maskine, resten er bare for at advokaterne kan leve lidt godt!
Nå jeg har jo kørt for stærkt jf. reglerne og skal selvfølgelig bare betale,  :? jeg synes dog ikke samtidig jeg vil indrømme at jeg har kørt for stærkt efter situationen, jeg var helt (næsten åbentbart) alene og der var masser af plads og udsyn.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

blabla

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 139
  • Hvis det ikke går, går det nok alligevel...
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #13 Dato: September 25, 2006, 09:01:12 am »
Jeg ville da bare lige sige tak for tippet :blink: Meget rart at vide når man nu troede der var "helle" for mc i foto fælder :twisted:
At køre mc er det sjoveste man kan gøre med tøjet på... Wrooomm...

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Tjaeh, taget på fersk gerning.
« Svar #14 Dato: September 25, 2006, 10:53:10 am »
Jeg så et par mc'ere med nr.pladen bukket forleden.
Efter sigende så skulle det gøre det sværere at blive
snuppet med kamera.
Det må da give en bøde, hvis Lauritz betjent skulle opdage det,
men virker det mon ?
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063