Forfatter Emne: Potter går i jorden  (Læst 9572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Potter går i jorden
« Dato: September 18, 2006, 01:32:58 pm »
Hej Venner,

Jeg oplever desværre det kedelige, at jeg ved stor nedlægning i sving smadrer potterne i. Jeg oplever at jeg som enkelt person først rører med fodstøtterne, men derefter (indenfor få cm) rammer potterne i (lige ved boltene).

I weekenden lykkes det mig desværre, med min bedre halvdel bagpå, at ridse potterne uden fodstøtten ramte. PIS  :whatever:

Cyklen er monteret med komplet Hyperpro og er i perfekt balance. Hyperpro'en har endda løftet bagenden en smule, og dermed forøget frihøjden på potterne. Derfor er jeg lidt irriteret over, at man fra Suzukis side ikke har indrettet cyklen til dens fulde potentiale....men det er vi ved at være vant til.

Spørgsmålet er derfor, er der nogen der har en let løsning på dette (vil ikke skifte potter til oplagte), og mine nuværende er helt nye. Jeg har haft i alt 3 sæt potter inkl. de org. og har oplevet ovenstående med alle sammen, men nu må det fandeme stoppe.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Potter går i jorden
« Svar #1 Dato: September 18, 2006, 01:41:46 pm »
lad os prøve at sammenligne frihøjde, prøv at måle frihøjde fra jorden op til laveste punkt på undersiden af potten, med cyklen opretstående(ikke på støtteben)og hvis det er muligt med dig på dyret.

Ellers er der vist kun et råd: "UD OG HÆNGE på siden tyksak"
 :innocent:
« Senest Redigeret: September 18, 2006, 01:54:43 pm af Moolex »
   

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Potter går i jorden
« Svar #2 Dato: September 18, 2006, 02:17:53 pm »
Harry Potter?
Mine har også været i jorden!
Men da lå hele skidtet ned!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Potter går i jorden
« Svar #3 Dato: September 18, 2006, 02:24:54 pm »
Det er fint nok med din HyperPro, men det hjælper nok ikke så meget, hvis du ikke husker at spænde skidtet lidt mere op når du har strafvægt med. Den ekstra vægt henne over baghjulet giver en ændret geometri, og det er du nødt til at kompensere for ved at give din baghjulsaffjedring lidt mere preload.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Potter går i jorden
« Svar #4 Dato: September 18, 2006, 04:44:52 pm »
UD og hæng på knallerten... så kommer du hurtigere rundt i svingene, uden at lægge cyklen nær så meget ned.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Potter går i jorden
« Svar #5 Dato: September 18, 2006, 05:06:54 pm »
UD og hæng på knallerten... så kommer du hurtigere rundt i svingene, uden at lægge cyklen nær så meget ned.
Rigtigt, men dén teknik er nok ikke særlig praktisk anvendelig, når man har strafvægten med. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Potter går i jorden
« Svar #6 Dato: September 19, 2006, 08:58:40 am »
Tak for alle de gode..og dårlige råd.

Det med strafvægten er jeg lidt ligeglad med, da kørestilen blot tilrettes.

Det der er problemet er solokørsel. Jeg vil prøve at nå at måle den i aften, men jeg synes selv den står højt for en K4!

Grundet knæskader er det begrænset hvor meget jeg kan hænge ud over siden, dog formår jeg en del sidebalast, blot ikke Rossi-"hæng".

Derfor vil jeg poste spørgsmålet igen, findes der alternativer til at få de udstødninger højere op?
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Potter går i jorden
« Svar #7 Dato: September 19, 2006, 09:31:52 am »
Hmmm... Mærkeligt at de rammer på, for min ged har fået 2 cm kortere forgaffel på, men den slider på fodhviler-bremsepedal-kåbe uden at den har rørt potten...

Hvis du ikke vil ændre på udstødningerne så bliver det jo svært at undgå problemet gør det ikke?? :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Potter går i jorden
« Svar #8 Dato: September 19, 2006, 11:25:20 am »
Derfor vil jeg poste spørgsmålet igen, findes der alternativer til at få de udstødninger højere op?

nogle andre kødben så den kommer højere op, har du sænket forgaffelbroerne???
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Potter går i jorden
« Svar #9 Dato: September 19, 2006, 12:17:53 pm »
Hmmm... Mærkeligt at de rammer på, for min ged har fået 2 cm kortere forgaffel på, men den slider på fodhviler-bremsepedal-kåbe uden at den har rørt potten...
Ja, netop derfor.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Potter går i jorden
« Svar #10 Dato: September 19, 2006, 06:24:49 pm »
Nej jeg har ikke sænket forenden, men det skal tilføjes at jeg vejer desværre ca. 100 uden udstyr. Det kan jo også have noget at gøre med det.

Mine overvejelse går selv på nye kødben. Men hvordan vil det bevirke styringen....
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Potter går i jorden
« Svar #11 Dato: September 19, 2006, 10:41:30 pm »
Nej jeg har ikke sænket forenden, men det skal tilføjes at jeg vejer desværre ca. 100 uden udstyr. Det kan jo også have noget at gøre med det.

Mine overvejelse går selv på nye kødben. Men hvordan vil det bevirke styringen....
Ved at hæve bagenden, får du en mere stejl kronrørsvinkel, og det vil gøre cyklen mere styrevillig.
Jeg satte på et tidspunkt kødben på min, som var 5mm kortere end standard, hvilket hævede bagenden ca. 1,5cm. Jeg skal ellers lige komme i tanke om, at det lille SVin blev let at lægge ind i svingene!! Og også mærkbart mere stejl. Faktisk så meget, at jeg skiftede kødbenene igen. Det var så også inden jeg modificerede min forgaffel, men det føltes virkelig, som om lortet kunne finde på at kolbøtte med mig, hvis jeg lavede hårde opbremsninger.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Potter går i jorden
« Svar #12 Dato: September 20, 2006, 11:52:38 am »
Ved at hæve bagenden, får du en mere stejl kronrørsvinkel, og det vil gøre cyklen mere styrevillig.

arrh Freddy nu tror jeg at du har drukket af natpotten, ved at hæve ændrer du da ikke kronrørsvinklen, kronrøret er jo svejset fast !! :rolleyes:
det der sker er at man flytter vægten fremad på forhjulet, som så ændrer køreegenskaberne til mere styrevillig
« Senest Redigeret: September 20, 2006, 11:54:42 am af Moolex »
   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Potter går i jorden
« Svar #13 Dato: September 20, 2006, 12:02:19 pm »
arrh Freddy nu tror jeg at du har drukket af natpotten, ved at hæve ændrer du da ikke kronrørsvinklen, kronrøret er jo svejset fast !! :rolleyes:
det der sker er at man flytter vægten fremad på forhjulet, som så ændrer køreegenskaberne til mere styrevillig

Det Freddy mener, er vel at kronrørets vinkel i forhold til jorden bliver mere stejl, selvfølgelig ikke i forhold til stellet :rolleyes:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Potter går i jorden
« Svar #14 Dato: September 20, 2006, 01:43:32 pm »
Hmmm... Mærkeligt at de rammer på, for min ged har fået 2 cm kortere forgaffel på, men den slider på fodhviler-bremsepedal-kåbe uden at den har rørt potten...
Ja, netop derfor.

Huhhh??? Forklar venligst... :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing