Forfatter Emne: Pisselangt på literen?  (Læst 1678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Pisselangt på literen?
« Dato: September 11, 2006, 02:26:40 pm »
KØR LÆNGERE PÅ LITEREN - SPARERÅD SET I ET ANDET FORUM (tilrettet mc!)( :rolleyes:)

I Danmark er vi jo vandt til meget høje benzinpriser, (Jep) men derfor kan man køre økonomisk alligevel. ( :hand:)
Her er et par gode råd. ( :loser:)

* Husk at tage tagboxen (sidetasker , topbox mv samt strafvægt) af efter ferien. Det kan koste op til 15 procent ekstra i benzin, når du kører med den på taget (eller andre steder).

* Rul vinduerne op når du kører. (slå visiret ned og lyn lommerne til) Så har bilen (mc-en) ikke så meget vind modstand, og du kan spare 5 procent på benzinen.

* Husk at slukke elruden. (???) Hvis den står tændt, uden der er behov for det, kan dit benzin forbrug stige med op til 5 procent ( :shock:)

* Undgå aggresiv kørsel. (nej nu!!!!) En masse hårde opbremsninger kan forøge benzin forbruget med op til 15 procent.(altså ikke hænge i bremsen - bare gi den gas! (:twisted:)

* Kør altid med det korrekte dæktryk. (og det skal være kold luft, ikke noget fis her!) Her kan du spare op til 5 procent på benzin regningen. Hvis du ikke ved hvad trykket skal være, så spørg din mekaniker (eller skriv til det udmærkede Forum).

* Du kan så åbenbart i alt spare 45% kan jeg regne ud, og pludselig ser SVerens 17 liter ud af meget mere! 
Hmmm 17 liter x 18,5 km = 315 km + 45% = 457 km. hvorfor pokker lyser reservetankpæren så allerede ved 200 km?
« Senest Redigeret: September 11, 2006, 02:37:14 pm af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Re: Pisselangt på literen?
« Svar #1 Dato: September 11, 2006, 02:30:42 pm »
* Du kan så åbenbart i alt spare 45% kan jeg regne ud, og pludselig ser SVerens 17 liter ud af meget mere! 
Hmmm 17 liter x 18,5 km = 315 km + 45% = 457 km. hvorfor pokker lyser reservetankpæren så allerede ved 200 km?

måske, du har glemt at lyne dine bukser..?  :wink:
Nu uden tohjulet liv...

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #2 Dato: September 11, 2006, 02:35:32 pm »
Ha ha!
Du har ret, det tog også den mærkelige lyd!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #3 Dato: September 11, 2006, 03:01:01 pm »
Ha ha!
Du har ret, det tog også den mærkelige lyd!
 8)
:lmao: :lmao:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #4 Dato: September 12, 2006, 09:48:20 pm »
Er stået af halvt inde i teksten :hand: :lmao: :lmao: :lmao:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277