Forfatter Emne: Vinteropbevaring "TIPS"  (Læst 12533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #15 Dato: September 06, 2006, 03:48:04 pm »
Jeg har en nyinkøbt SV1000SK6 der kun har kørt 1700km er der noget bestemt jeg skal gøre når jeg stiller den hen for vinteren?

Den skal stå i en vens stue da han har rigeligt plads.. så den vil være i 25 grader hele vinteren...

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #16 Dato: September 06, 2006, 04:34:08 pm »
Har selv haft min stående 2 vintre i kælderen. Smider den bare ind d 1 december og tar den ud igen d 1 marts...rør den ikke de 3 måneder, og den har indtil videre startet perfekt.... Ja sådan en SV det er sku kram.... 8)

PS Den er jo ikke lavet af glas eller lign.... det skal bare ha tæsk..og den kan li det!
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #17 Dato: September 06, 2006, 06:45:45 pm »
Hvor meget skal man egentlig gøre ud af det, hvis den kommer ind og stå i en 21 - 22 grader celcius?? Er det nok så bare at pille batteriet af, eller skal den os fedtes ind, eller er det bare at stille den ind og så starte igen til foråret??
Jeg er i den heldige situation at den kan stå lige ud for mit kontor i vores udstilling, så der er noget pænt at kigge på for kunderne.  :mrgreen:

det eneste du skal gøre er at lave plads til min ved siden af så udstillingen bliver endnu pænere  :mrgreen: :mrgreen:
og så måske starte den en gang imellem for at skræmme et par kunder :twisted: :twisted:
« Senest Redigeret: September 06, 2006, 06:48:39 pm af Moolex »
   

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #18 Dato: September 06, 2006, 08:22:46 pm »
Hvor meget skal man egentlig gøre ud af det, hvis den kommer ind og stå i en 21 - 22 grader celcius?? Er det nok så bare at pille batteriet af, eller skal den os fedtes ind, eller er det bare at stille den ind og så starte igen til foråret??
Jeg er i den heldige situation at den kan stå lige ud for mit kontor i vores udstilling, så der er noget pænt at kigge på for kunderne.  :mrgreen:

det eneste du skal gøre er at lave plads til min ved siden af så udstillingen bliver endnu pænere  :mrgreen: :mrgreen:
og så måske starte den en gang imellem for at skræmme et par kunder :twisted: :twisted:

Jeg tvivler på mester syntes det er en god ide.  :undecided: Men det er selvfølgelig ikke så langt hjemme fra dig.  :wink: JEg skal forlægge ham det når jeg kommer tilbage fra ferie.  :afro:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #19 Dato: September 06, 2006, 11:06:22 pm »
Hvor meget skal man egentlig gøre ud af det, hvis den kommer ind og stå i en 21 - 22 grader celcius?? Er det nok så bare at pille batteriet af, eller skal den os fedtes ind, eller er det bare at stille den ind og så starte igen til foråret??
Jeg er i den heldige situation at den kan stå lige ud for mit kontor i vores udstilling, så der er noget pænt at kigge på for kunderne.  :mrgreen:

det eneste du skal gøre er at lave plads til min ved siden af så udstillingen bliver endnu pænere  :mrgreen: :mrgreen:
og så måske starte den en gang imellem for at skræmme et par kunder :twisted: :twisted:

Jeg tvivler på mester syntes det er en god ide.  :undecided: Men det er selvfølgelig ikke så langt hjemme fra dig.  :wink: JEg skal forlægge ham det når jeg kommer tilbage fra ferie.  :afro:

med dig i huset er det vel ikke mester som virkelig styrer butikken vel....

eejjjjjjjj måske står den også bedre herhjemme i udestuen, hvor jeg kan nusse den 24/7
   

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #20 Dato: September 07, 2006, 09:24:02 am »
Jeg stiller den ind i garagen - hvor den i øvrigt står hele året.... Efter grundig vask og lidt "jeg-har-det-bedre-med-mig-selv-efter-at-have-gjort-det" WD40 pjask (som jeg ikke tror gør nogen forskel) bliver tanken fyldt op, og det er det. Hvis jeg har god tid bliver kæden renset og lidt luft taget af dækkene, der til gengæld bliver løftet op fra jorden på bukke i begge ender.

Og så lagde vi et lagen over mc'erne, mest for at beskytte dem mod støv.
:shock: og holde på fugten/ samle fugten i rummet rundt om din MC!!!
(lagen=stof=bomuld!!!)
YAMAHA FZS 600 Fazer

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #21 Dato: September 07, 2006, 10:04:05 am »
Jeg stiller den ind i garagen - hvor den i øvrigt står hele året.... Efter grundig vask og lidt "jeg-har-det-bedre-med-mig-selv-efter-at-have-gjort-det" WD40 pjask (som jeg ikke tror gør nogen forskel) bliver tanken fyldt op, og det er det. Hvis jeg har god tid bliver kæden renset og lidt luft taget af dækkene, der til gengæld bliver løftet op fra jorden på bukke i begge ender.

Og så lagde vi et lagen over mc'erne, mest for at beskytte dem mod støv.
:shock: og holde på fugten/ samle fugten i rummet rundt om din MC!!!
(lagen=stof=bomuld!!!)

Gjorde jeg også ... i en uge .. af med skidtet igen ... !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #22 Dato: September 07, 2006, 10:38:19 am »
Min holdt sidste vinter i en udestue i tørvejr men ikke opvarmet.
Jeg havde bare lagt et dækken over. Ikke noget med indsmøring og afmontering.
Startede den op og lod den blive driftsvarm to tre gange i løbet af vinteren.
No problemos.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #23 Dato: September 12, 2006, 09:36:15 am »
Jeg har så brugt hele sommeren på at bygge et fuldmuret skur, der bliver opvarmet, med alarm og pladedør, så det står sikkert. Min SV skal jo have det godt om vinteren.

....min kone mener jeg har for meget fritid...

/usr/home/Lausen
Lausen
SV 650S

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #24 Dato: September 12, 2006, 09:39:46 am »
Blandt andet........... :lol:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #25 Dato: September 12, 2006, 09:40:43 am »
Min står i opvarmet garage uden batteri og med dækken på, puls en smule mere luft i dækkene :D
Anders
Suzuki GS500E 96

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #26 Dato: November 07, 2006, 01:15:51 pm »
Nogen der kender til den optimale temparatur i rummet for vinteropbevaring ?    :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #27 Dato: November 07, 2006, 06:32:30 pm »
Hej

I taler meget om temperatur, men det er vel i virkligheden luftfugtigheden som er interessant. om det fryser eller om der er 40 grader er ret lige meget. En rimelig konstant temperatur vil minimere kondens, så det sammen med en lav luftfugtighed skulle vel være ret optimalt.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #28 Dato: November 07, 2006, 10:33:33 pm »
Hvaa... Er det ikke noget med at rigtige motorcykellister vinteropbevare sin kværn, på et dertil indrettet stykke gulvtæppe (ekstra blødt), i stuen på fjernsynets sædvanlige plads...? Eller tager jeg helt fejl?
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Vinteropbevaring "TIPS"
« Svar #29 Dato: November 08, 2006, 04:56:17 pm »
Hvaa... Er det ikke noget med at rigtige motorcykellister vinteropbevare sin kværn, på et dertil indrettet stykke gulvtæppe (ekstra blødt), i stuen på fjernsynets sædvanlige plads...? Eller tager jeg helt fejl?

Håber jeg da ikke da jeg bor i lejlighed :P hehe...

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)