Selvom de fleste herinde vel selv kører en SV vil jeg her efter 4000 km pendling på min nyerhvervede SV650s give en mini anmeldelse af den i forhold at bruge den som daglig transport til f. eks arbejde. Jeg har en tur på 35 km hver vej til arbejde. Jeg kommer fra en GS500 uden kåbe så allerede her mærker man den komfort en kåbe giver, den lille smarte SV kåbe giver en ganske fin læ og med mine 175 cm passer den rigtig godt. Det er lækkert at man bare smider sig ned over tanken når en stor lastbil passerer i en solid vind og man mærker ingen ting, på GS500éren var det med at holde på hat og briller. En anden god ting er at man bliver ikke nær så våd og kold som på en MC uden kåbe, og det betyder meget i den her tid hvor temperaturen kommer ned til omkring de 10 grader om morgenen. De laveste grader jeg kører til bliver nok til 3 - 5 grader.
Motormæssigt er den en fornøjelse, altid frisk på en overhaling og glæden ved den dejlige lyd fra MIVV potten gør jo bare det hele sjovere. Den trækker rigtig dejligt jævnt fra de 3500 omdr. Til max omdr., dog skal man nok vænne sig til at den topper på omdrejninger før en alm. 2/4 cyl. på en måde virker det faktisk som om at den gamle GS500 havde en mere hysterisk presset (hurtigere) feeling ved overhalinger, V2éren tøffer jo nærmest af sted men tag ikke fejl den er hurtig oppe på langt over hvad der er godt til en commuter. Den er klippestabil fra 0 km/t til de 180 km/t som jeg har prøvet. Bymæssigt er SVén dejlig let at håndterer, der skal skiftes en del i gearene da den ikke sådan jubler i lav fart f.eks i 3 gear. Måske er det mine potter eller bare en V2 generelt ? Men hvad gør det så skifter man bare gear og kan jo bruge lidt mellemgas i alle viadukter o.s.v.
Sidespejlene er nogenlunde, men ikke super, jeg ser lidt for meget af mig selv så hovedet skal flyttes til en af siderne for at få det hele med bagud.
Synligheden på SV mener jeg er betydelig større end på den gamle GS500 hvor jeg tit oplevede andre lidt for meget på vej ud foran mig, de 2 SV nærlys og de 2 parkeringslys er kørelys, jeg har ikke oplevet nogen at de situationer som jeg gjorde på den gamle GS500 så klart et plus til SVén.
Sidekomforten er for mig bedre end på den gamle GS500, i starten sov min hånd og nakken var spændt men det er helt forsvundet nu. Min rumpe er lidt øm hvis jeg kører 1½ time i et stræk.
Jeg kører i gennemsnit 20 km /l det er i mine øjne helt ok ud fra min friske kørsel.
Vedligehold, kan jeg ikke sige så meget om endnu, dog har jeg monteret en skærmforlænger da jeg kører i alt slags vejr, den gør det rigtig godt og SVén er ikke så beskidt efter en våd tur.
Der er ikke rigtig noget skidt at sige om SVén, den lyder fed og vækker opmærksomhed, det er vist noget vi alle godt kan li´
Jo der er lige et problem, jo større MC jo mere overhaler jeg og jo hurtigere kører jeg
Giv gerne jeres besyv med, på hvad der er godt og skidt ved SVén.