Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg ved ikke om Jannik eller nogle af de andre SV1000'ere der har skiftet til ovenstående, vil af med deres original gafler
Hvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?
Citat fra: Hippie Hansen efter August 28, 2006, 12:44:12 pmHvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?Der er vel egentlig to svar på spørgsmålet. Det ene er at man nedbringer den uaffjedrede vægt, altså flytter noget af vægten fra de relativt tunge gaffelben opad, på den "rigtige" side af affjedringen.Det andet er (forestiller jeg mig) at man har meget bedre muligheder for at forfine affjedringen i en USD gaffel. Jeg er ikke helt sikker, men mener at langt de fleste USD forgafler er af cartridge-typen.
Mht. til indmaden er sn SV1000 gaffel dog også af cartridge typen, men gsx-r'eren er formodentlig af en højere kvalitet og ikke mindst mere sportslig afstemt.Endnu en væsentlig fordel ved USD gaflen er at den er stivere.