Forfatter Emne: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?  (Læst 4784 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Dato: August 24, 2006, 11:18:46 pm »
Dette er vel mest et nysgerrigt spørgsmål henvendt til Ole...

Hvad er det for noget hardware og hvilken forbindelse kører forum på? Kan ikke lade være med at begejstres over den sublime preformance!!!  :D

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #1 Dato: August 25, 2006, 08:24:59 am »
Ole har vidst tiltusket sig en plads i et skab som står direkte opkoblet med 237498 stk. 56K modem (noget ala DIX'en i Lyngby :D )

Hehe :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #2 Dato: August 25, 2006, 09:19:10 am »
Serveren er en ganske almindelig Pentium 4, 2.6GHZ, 512MB Ram, 2x120GB diske (mirror)..

Software: Debian GNU/Linux 3.1 (sarge), Apache 1.3, MySQL, PHP-halløj... Simple Machines Forum (sparker så meget røv i forhold til phpBB.. Og jeg taler af erfaring! :) )

Internet-forbindelse: Et KÆMPE rør ud til forskningsnettet :-) Jeg mener det er på 2x622 Mbit, men der er altså kun et 100Mbit netkort i maskinen.. :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #3 Dato: August 25, 2006, 10:19:09 am »
...direkte opkoblet med 237498 stk. 56K modem (noget ala DIX'en i Lyngby :D )

 :lmao:  :lmao:  :lmao: Blive helt nostalgisk når fænomenet 56K nævnes!

Serveren er en ganske almindelig Pentium 4, 2.6GHZ, 512MB Ram, 2x120GB diske (mirror)..

Software: Debian GNU/Linux 3.1 (sarge), Apache 1.3, MySQL, PHP-halløj... Simple Machines Forum (sparker så meget røv i forhold til phpBB.. Og jeg taler af erfaring! :) )

Internet-forbindelse: Et KÆMPE rør ud til forskningsnettet :-) Jeg mener det er på 2x622 Mbit, men der er altså kun et 100Mbit netkort i maskinen.. :)

Så giver det god mening at jeg kan UL/DL' med hele min båndbredde (24Mbit/1½Mbit)... Det var nok mest det der undrede mig eftersom det kun er et fåtal af mennesker som har fiber i ders hjem og gider at lægge plads og strøm til en server som kører 24/7/365...

Godt arbejde!

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #4 Dato: August 25, 2006, 10:51:54 am »
Så giver det god mening at jeg kan UL/DL' med hele min båndbredde (24Mbit/1½Mbit)... Det var nok mest det der undrede mig eftersom det kun er et fåtal af mennesker som har fiber i ders hjem og gider at lægge plads og strøm til en server som kører 24/7/365...

24Mbit? Skal du ha' tæv! :D

Den står i øvrigt i vores serverrum på Novi og hygger sig..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #6 Dato: August 25, 2006, 04:31:24 pm »
...direkte opkoblet med 237498 stk. 56K modem (noget ala DIX'en i Lyngby :D )
:lmao:  :lmao:  :lmao: Blive helt nostalgisk når fænomenet 56K nævnes!

56K ?? Det er sgu' da ikke nostalgi.. Næ du. Jeg kan huske da jeg loggede på diverse BBS'er og hentede med mit 2400 BAUD model. Se, DET var tider.. :)

Så giver det god mening at jeg kan UL/DL' med hele min båndbredde (24Mbit/1½Mbit)... Det var nok mest det der undrede mig eftersom det kun er et fåtal af mennesker som har fiber i ders hjem og gider at lægge plads og strøm til en server som kører 24/7/365...

Hvor lang tid har du haft CPH metronet, og hvor godt kører det? Nogen problemer. Overvejer selv at hoppe på enten CPH metronet eller Fullrate.dk :]
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #7 Dato: August 25, 2006, 04:57:21 pm »
56K ?? Det er sgu' da ikke nostalgi.. Næ du. Jeg kan huske da jeg loggede på diverse BBS'er og hentede med mit 2400 BAUD model. Se, DET var tider.. :)

Been there, done that.. :) Jeg startede min "karrierre" på Internet med et 14k4, Windows 3.11 og Winsock og Netscape 1.x.. :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #8 Dato: August 25, 2006, 08:01:47 pm »
Jeg fatter aldrig en skid af, hvad I snakker om..  :shock:

Det eneste jeg ved er, at min computer kan klappes sammen og har noget, der hedder bredbånd.. Har altid været bedre til de 2. og 4. hjulede - og ting med motor, som kører på asfalt..
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #9 Dato: August 25, 2006, 09:05:25 pm »
Jeg fatter aldrig en skid af, hvad I snakker om..  :shock:

Det eneste jeg ved er, at min computer kan klappes sammen og har noget, der hedder bredbånd.. Har altid været bedre til de 2. og 4. hjulede - og ting med motor, som kører på asfalt..
HØRT HØRT :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #10 Dato: August 26, 2006, 03:24:05 am »
Hvor lang tid har du haft CPH metronet, og hvor godt kører det? Nogen problemer. Overvejer selv at hoppe på enten CPH metronet eller Fullrate.dk :]

Jeg har haft det siden Januar og det kører skide godt! Jeg har haft 2 episoder hvor det har kørt ustabilt - men begge blev rettet samme dag som jeg fejlmeldte linien. Det var dog ikke deres skyld - men derimod problemer med min kobberforbindelse til TDC's central. Jeg har desuden fravalgt deres modem til fordel for et Linksys WAG354 kombineret ADSL2+ Modem og Wireless Router. Den kan jeg varmt anbefale...

Mine DL hastigheder peaker ved 1,88Mb/sek og det må jo siges at være ganske udemærket.

Jeg skifter altså ikke foreløbigt. Prismæssigt har jeg indtrykket af at Fullrate (som er en underleverandør af CyberCity's forbindelser) ikke kan følge med prisen CPH-Metronet...

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #11 Dato: August 30, 2006, 08:59:00 pm »
Internet-forbindelse: Et KÆMPE rør ud til forskningsnettet :-) Jeg mener det er på 2x622 Mbit, men der er altså kun et 100Mbit netkort i maskinen.. :)

Hmmm, ikke så underligt forum kører så hurtigt ude på arbejdet så - kigger ind i den anden ende af jeres rør med GigabitEthernet fra Hørsholms ende af Forskningsnettet :mrgreen:

Så vidt jeg kan se hænger I nu også fast med GigabitEthernet :hand:
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #12 Dato: August 31, 2006, 09:18:37 am »
Hmmm, ikke så underligt forum kører så hurtigt ude på arbejdet så - kigger ind i den anden ende af jeres rør med GigabitEthernet fra Hørsholms ende af Forskningsnettet :mrgreen:

Så vidt jeg kan se hænger I nu også fast med GigabitEthernet :hand:

Sidder du ude i Scion-parken??
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #13 Dato: August 31, 2006, 09:29:45 am »
Hmmm, ikke så underligt forum kører så hurtigt ude på arbejdet så - kigger ind i den anden ende af jeres rør med GigabitEthernet fra Hørsholms ende af Forskningsnettet :mrgreen:

Så vidt jeg kan se hænger I nu også fast med GigabitEthernet :hand:

Det er muligt.. Men det er i hvert fald det 100Mbit netkort (og tilhørende switch) der sætter begrænsningen på den bette server.. :)

Jeg kan hente fra dotsrc (tidligere SunSITE) med 4.5 MB/sek (ja, megabyte :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Nørderi: Hvad for noget mekanik driver forum?
« Svar #14 Dato: August 31, 2006, 09:56:35 am »
Hmmm, ikke så underligt forum kører så hurtigt ude på arbejdet så - kigger ind i den anden ende af jeres rør med GigabitEthernet fra Hørsholms ende af Forskningsnettet :mrgreen:

Så vidt jeg kan se hænger I nu også fast med GigabitEthernet :hand:

Det er muligt.. Men det er i hvert fald det 100Mbit netkort (og tilhørende switch) der sætter begrænsningen på den bette server.. :)

Jeg kan hente fra dotsrc (tidligere SunSITE) med 4.5 MB/sek (ja, megabyte :) )
4.5 MB/sek = 36 Mbit  det er noget jeg kun kan drømme om her ude på landet  (Stevne) Max 8Mbit (har kun 2 Mbit nu ) 
Blå SV650S 00