En god ting man kan gøre en gang hver 14 dag eller 1 gang om ugen hvis man har mulighed for det over vinterperioden er at starte sin motor op. Grunden til dette er at skille man f.eks en motor så kan man i motoren se en kant hele vejen rundt i bundkaret hvor olien går op til. Fra kanten og op efter er den rusten... Så det er godt at lade motoren blive driftvarm og så slukke den igen... Olien bliver kørt rundt og smører de vitale dele. En fornuftig ting at gøre.. Og som en anden tidligere skrev, Løft cyklen .. Så dækkene ikke bliver ødelagt.. Er stedet hvor cyklen står ikke frostfrit og cyklen står på jorden ødelægges dækkene.
Hvis Cyklen står et sted der er lidt halvkøligt, ville jeg ikke anbefale at starte motoren op i ny og næ.. For det danner nemlig kondens i motoren (man kan ligefrem se "olie glasset" bliver dugget hver gang). Og er der noget der frmkalder rust, så er det fugtighed/vand
Jeg ville umiddelbart heller ikke mene at olie-hinden bare sådan lige forsvinder og driver ned i bundkaret, således at der slet ikke er olie-hinde i resten af motoren.
Men står den varmt og tørt, så kan det da være en god ide at starte motoren engang imellem, og få pisket olien rundt.
(husk iøvrigt at pille batteriet fra ved vinteropbevaring)