Der er installeret Tapatalk plugin, så alle jer med smartphones kan besøge SVRider.dk lige meget hvor i er!
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Okay, jeg tror jeg vil spørge på en anden måde... Jeg VED det her er blevet dækket her før, men kan simpelthen ikke finde det...Er det ikke kun på 1000'eren at N-modellen har fået en længere bagsvinger i forhold til S? For hvis 650N og 650S har samme længde bagsvinger, passer et 650N-kit formodentlig direkte på 650S'eren.
N-kit har 45 tænder bagpå og kæden har 110 led.S-kit har 44 tænder bagpå og kæden har 108 led.N-kit giver bedre optræk. det er mest mærkbart i starten (læs, mere spas på ét hjul) Det er kun 6½'eren der er forskelligt gearet.
Hmm, smølf - jeg går ud fra at du mener at kædelængden skal være den samme hvis bagsvingeren på en 650N og 650S har den samme længde? Men det er vel ikke tilfældet hvis N's bagtandhjul har en tand mere en S's bagtandhjul? Det betyder jo at N's bagtandhjul er større end S's bagtandhjul og derfor skal bruge mere kæde
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et for-tandhjul som har 1 tand mindre til en SV1000s???Ville gerne prøve at geare den 1 tand ned foran. (Svarer til ca 3 tænder bagpå)
når man skifter kædekit og vil "geare" sin cykel, sørg for at få så kort en kæde som muligt, derved har man mere luft til at stramme kæden op, når den med tiden bliver slappere. Et andet plus er at det giver en lidt kortere aksel afstand = styrevillighed , hvis man sørger for at den er så kort som muligt fra start
Citat fra: Luske efter August 07, 2006, 01:39:36 pmnår man skifter kædekit og vil "geare" sin cykel, sørg for at få så kort en kæde som muligt, derved har man mere luft til at stramme kæden op, når den med tiden bliver slappere. Et andet plus er at det giver en lidt kortere aksel afstand = styrevillighed , hvis man sørger for at den er så kort som muligt fra startJeps, jeg er nået til samme konklusion - 108 led, 45 tænder
er det gjort ved at skubbe akselen helt frem, og se hvormange led der skal til for at få kæden til at passe.. ??
Jeg gad nok vide hvor det med at N-modellen skulel have en længere bagsvinger kommer fra...
Måske fra dem som har forsøgt at montere en S-model hugger på en N-model...?
Citat fra: nyg efter August 07, 2006, 05:20:17 pmMåske fra dem som har forsøgt at montere en S-model hugger på en N-model...?Good point! Nu fatter jeg endnu mindre