Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg bruger 4 fingre på bremsen, og klamrer mig til gashåndtaget med dem alle når jeg kører.
Bremser både med 2 og 4 fingre, den med 4 fingre er nok efterveer fra tiden med de gamle mc'er, hvor 4 fingre næsten var for lidt Kører heller ikke med et par fingre klar på grebet, med mindre traffikken gør at det er en god ting
Dækker som reglen bremsen med 2 fingre i bykørsel osv.Det bliver også anbefalet af en 7 dobbelt TT vinder (http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10285/2006-07-29-0422-13.jpg) så hvad du fik at vide på DMC kurset er måske ikke helt rigtigt(?)
Er du vant til kun at bruge 2 fingre når du bremser har kroppen lært hvor meget man skal trække for at bremse optimalt, MEN hvis man skal katastrofeopbremse er det instinktivt at alle fingre bruges med en blokade af forhjulet til følge!!! Derfor lær kroppen hvor meget der skal trækkes med alle 4 finge under normal kørsel og du har en chance for at undgå at blokere hvis du kommer ud for en katastrofe.
Godt fif du kunne der! Hvorfor har vi ikke fået det før?? (har du gemt det til vi tager bronzekurset ) - tror jeg vil prøve at vænne mig af med, at nøjes med 2 fingre i normal traffik!
Super Jannik...
Citat fra: Smølfen efter August 04, 2006, 06:15:23 pmSuper Jannik... Jannik supermand tak!!! men ssshhhh sig det ikke til nogen så kan jeg ikke få lov til at gå i fred på gaden..
Er du vant til kun at bruge 2 fingre når du bremser har kroppen lært hvor meget man skal trække for at bremse optimalt, MEN hvis man skal katastrofeopbremse er det instinktivt at alle fingre bruges med en blokade af forhjulet til følge!!! OSV OSV
Citat fra: Jannik efter August 04, 2006, 02:17:15 pmEr du vant til kun at bruge 2 fingre når du bremser har kroppen lært hvor meget man skal trække for at bremse optimalt, MEN hvis man skal katastrofeopbremse er det instinktivt at alle fingre bruges med en blokade af forhjulet til følge!!! OSV OSV min mekaniker har sat super pilot powwwer raketdæk på min/vores cykel og den skal ikke blokere forhjulet, men tværtimod sende chauffør-røven i vejret med en stoppie, eller er det Janniks fingre der er blevet svage af at holde bleer og sutteflasker hele tiden, siden han behøver 4 fingre til at tøjle en 1000'er