Forfatter Emne: Er min hjelm kaput?  (Læst 12345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Er min hjelm kaput?
« Dato: August 02, 2006, 03:34:39 pm »
I henhold til min oplevelse i aftes, http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3763.0, hvor min kæreste og jeg slår hjelmene sammen, tænkte jeg på om min hjelm mon har taget skade? Der er vidst ingen synlige mærker såvidt jeg kan se på den - men på kærestens hjelm kan man tydeligt se hvor den ramte (se billede).
Bør jeg være bekymret for om min Shoei X-spirit ikke virker optimalt mere?

EDIT: Skulle måske have postet dette emne i "Diverse udstyr, beklædning m.v."

« Senest Redigeret: August 02, 2006, 03:37:54 pm af Copy_Cat »
Theis

Ex. SV650S ejer.

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #1 Dato: August 02, 2006, 03:46:50 pm »
Shoei siger følgende:

http://www.shoei-europe.com/en/faq.php#d

men det er jo svært at sige om hjelmen rent faktisk har taget skade :/

Mvh

Bo
MC-løs :-/

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #2 Dato: August 02, 2006, 04:00:42 pm »
Det vil sige at den faktisk højest sandsynlig er skadet  :cry:

Theis

Ex. SV650S ejer.

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #3 Dato: August 02, 2006, 04:02:46 pm »
Det er ikke utænkeligt  :cry:

Ved ikke om du evt kan få hendes forsikring til at punge ud - men det ville da kun være rimeligt!

/B
MC-løs :-/

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: August 02, 2006, 04:08:58 pm »
uden at være ekspert vil jeg umiddelbart mene at den er sikker nok at køre med, den har jo kun fået et lille gok...

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: August 02, 2006, 04:17:17 pm »
Jeg ville ikke være nervøs for at trække den på hovedet.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: August 02, 2006, 04:19:46 pm »
uden at være ekspert vil jeg umiddelbart mene at den er sikker nok at køre med, den har jo kun fået et lille gok...

Et lille gok  :D  For mig lød det som et ordenligt knald!

Man kan jo også tydeligt se på billederne af kærestens hjelm hvor det skete...?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: August 02, 2006, 04:33:32 pm »
Citat fra shoeis hjemmeside:

"Is a crashed / dropped helmet still safe to wear?
Current safety helmets are designed to absorb the energy of an accident by being destroyed. Even a small impact can damage the integrity of the shell or the inner liner. Quite often this damage may be unnoticeable to the untrained eye. Therefore, any helmet involved in an impact should not be used again."
Theis

Ex. SV650S ejer.

Rasmus

• Roadracer
« Svar #8 Dato: August 02, 2006, 05:20:55 pm »
Hej Theis.

Sur R*V med den åndsvage kone!!!  Du SKAL tage damen i hånden og få hendes forsikring til at dække skaden  :club:
Det bør ikke være et problem at få hendes forsikring til at anerkende skaden, da du har et vidne på at hun har overtrådt loven, og derved forsaget skaden.
Specielt da det er en pænt dyr hjelm, bør du ikke bare acceptere risikoen. Få i øvrigt erstattet din kærestes hjelm også!!!

100 % man skal ikke tage chancer med den slags. Specielt ikke når du ikke kommer til at betale 1 krone for det!

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: August 02, 2006, 05:54:27 pm »
Hej Theis.

Sur R*V med den åndsvage kone!!!  Du SKAL tage damen i hånden og få hendes forsikring til at dække skaden  :club:
Det bør ikke være et problem at få hendes forsikring til at anerkende skaden, da du har et vidne på at hun har overtrådt loven, og derved forsaget skaden.
Specielt da det er en pænt dyr hjelm, bør du ikke bare acceptere risikoen. Få i øvrigt erstattet din kærestes hjelm også!!!

100 % man skal ikke tage chancer med den slags. Specielt ikke når du ikke kommer til at betale 1 krone for det!
Kunne du holde os opdateret om sagen? Det ville være rart at vide, om der kunne dannes præcedens for beskadigede hjelme. Måske en udtalelse fra FDM eller DMC, om hvor vidt SHOEI "overdriver" eller ej, kunne hjælpe. Bilisten havde fejlen, og så må det være hendes forsikring...
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #10 Dato: August 02, 2006, 05:56:12 pm »
Hej Theis.

Bortset fra selvrisiko'en ..:-(
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: August 02, 2006, 05:57:35 pm »

X 2
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Rasmus

• Roadracer
« Svar #12 Dato: August 02, 2006, 06:04:59 pm »
Hej Theis.

Der er da ingen selvrisiko på, når det er hendes forsikring der skal betale :lol:

Jeg fik i hvert fald lavet min bil gratis, da der var en (kvinde - sjovt nok) der bankede ind i min bil bagfra.

Selvom der ikke er nogen sikkerthedsrisiko ved at køre med hjelmen, er den beskadiget. Måske kun kosmetisk. Derfor bør Theis ikke finde sig i det, og forlange at konen (eller hendes forsikring) betaler 2 nye hjelme!! Alt andet ville da være tåbeligt når det ikke koster noget!!

Problematikken ville være en anden hvis han selv skulle betale. Så kan man begynde at overveje selvrisikoen, og om man vil betale for en ny, hvis det kun er kosmetiske skader.

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
« Svar #13 Dato: August 02, 2006, 08:14:05 pm »
Jeg mener heller ikke, at der er nogen selvrisiko.
...

Der er da ingen selvrisiko på, når det er hendes forsikring der skal betale :lol:

Jeg fik i hvert fald lavet min bil gratis, da der var en (kvinde - sjovt nok) der bankede ind i min bil bagfra.

Selvom der ikke er nogen sikkerthedsrisiko ved at køre med hjelmen, er den beskadiget. Måske kun kosmetisk. Derfor bør Theis ikke finde sig i det, og forlange at konen (eller hendes forsikring) betaler 2 nye hjelme!! Alt andet ville da være tåbeligt når det ikke koster noget!!

Problematikken ville være en anden hvis han selv skulle betale. Så kan man begynde at overveje selvrisikoen, og om man vil betale for en ny, hvis det kun er kosmetiske skader.

1) Det burde være hendes ansvarsforsikring der dækker, da hun har forvoldt skaden (omend måske indirekte)
2) Hvis hendes ansvarsforsikring IKKE dækker (f.eks. hvis hun ikke vil anerkende sit ansvar og ikke kan 'tvinges' til det) så vil jeg mene, at det er Copy_cats indbo-og ansvarsforsikring, der dækker og ikke kasko'en, idet tøj (og herunder hører hjelme vel) hører til indbo. Problemet består nu i at skulle overbevise sit eget forsikringsselskab.

Korrigér mig, hvis jeg tager fejl; men jeg mener, at det hænger sammen på den måde.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Capone

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: August 03, 2006, 09:14:19 am »
snigerdyret har ret.

Jeg skal iøvrigt selv have dækket stort set alt mit udstyr efter min crash test  :oops: 

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.