Forfatter Emne: Ulovlige motorcykler er en plage!!  (Læst 10994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #30 Dato: Juli 31, 2006, 11:02:56 pm »
ligusterfacister og politikere i agurketiden..  :puke:

ja, selvfølgelig skal det foreslag komme på tale..  alle de andre er gået på sommerferie..
Billige point !!!

Mit bedste bud er at mange af de her politikere, har vel knapt nok siddet på en motorcykel,
og har vel ikke den fjerneste idé om hvad det er at køre motorcykel..
De har glemt hvordan det var at være ung og have lidt fart på..  nu har de privat chauffør og BMW   
for mange af os, er det en Hobby og kæmpe del af vores liv.  ..Mand og maskine.. har altid været facinerende !

og larmen..  ja altså.. for så vidt kan jeg da godt forstå dem (kan godt forstå uden at være enig)
jeg bliver også pisse træt af de scootere der drøner forbi fra den lokale ungdomsklub..
men det vil da ikke få mig til at skrue min egen larmepotte af.. 
LOUD PIPES SAVES LIVES.

Og snakker vi motorsport, så er svaret NEEEEEEEJ..  I må ikke lege her, vi har bygget sommerhuse rundt om banen..
Hørte en god historie vedr. Padborg park. 
En nabo (læs, RET langt væk) havde ved flere anledninger klaget over støjen.
og klagede endda også over støjen, selvom arrangementet var aflyst.. :whatever:

I denne anledning vil jeg opfordre til at støtte DMC (broncekursus). meld jer evt ind og støt et godt formål.
DMC er jo en politisk organisation (som fdm), som vil gøre ALT for at få skudt dette forslag i sænk.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

JP

• Gæst
« Svar #31 Dato: Juli 31, 2006, 11:47:04 pm »
Jeg synes det er en meget god ide

lorenzo

• Søndagskører
  • **
« Svar #32 Dato: August 01, 2006, 12:37:54 am »
Som med alt andet her i verden så er der en grænse. Jeg synes da også det er pisseirriterende når en eller anden narrøv kører forbi mit vindue kl. lort om natten på sin chopper med fri udblæsning, 1-stamper med hul i potten eller når drengerøvene kører racerløb i deres sænkede og lyd-modificerede BMWer fredag/lørdag aften.

For mig at se lader det nærmere til at Hr. Wedell-Neergaard prøver at score nogle billige politiske "points" i folketinget mens han er der (på et afbud, iøvrigt) ved at fremsætte et forslag som desværre nok vil være forholdsvist nemt at få vedtaget. Han har nok bare ikke rigtig gennemtænkt det for som det pt. er udformet så er det alt for specifikt møntet på motorcyklister.

Efter min mening er der langt mere presserende sager som Hr. Wedell-Neergaard som formand for miljø-og planlægningsudvalget bør kigge på. Lige nu og her irriterer det ham måske nok at der er mange motorcyklister i det område hvor han bor (Borup - omkring Malerklemmen som andre har gjort opmærksom på) men han skulle måske i stedet kigge lidt på hvor meget knallert-45 f.eks. sviner op til 12 gange så meget som en moderne bil med katalysator. Der er masser af andre sager der kunne kigges på - og som har en langtidsvirkning på vores omgivelser og kommende generationer.

Når det så er sagt så er det også op til os motorcyklister at være hensynsfulde overfor vore omgivelser så vores omgivelser kan leve med at vi larmer lidt mere end vi måske bør  :wink:

Så husk at vise hensyn og omsorg og tænk dig om en ekstra gang næste gang du er ude og give den gas - og overhold ALTID hastighedsbegrænsningerne i byzonerne og de små landsbyer. Det giver good will - og så længe vi har mere good will end bad will så kan folk nok godt leve med at vi larmer lidt.
Tony // KiloFazer med SV-venner

Olfert

• Sandt SVin
Sv: Re: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #33 Dato: August 01, 2006, 08:34:50 am »
Så husk at vise hensyn og omsorg og tænk dig om en ekstra gang næste gang du er ude og give den gas - og overhold ALTID hastighedsbegrænsningerne i byzonerne og de små landsbyer. Det giver good will - og så længe vi har mere good will end bad will så kan folk nok godt leve med at vi larmer lidt.

X 2
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Rasmus

• Roadracer
Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #34 Dato: August 01, 2006, 08:41:49 am »

X 3

Og også pga. af sikkerheden!!! Risikoen for et lille barn (eller andre dyr) løber ud mellem 2 parkerede biler er MEGET stor i byzoner. Og bremselængden forøges voldsomt med kun en lille hastighedsforøgelse.
Jeg er selv blevet kørt over på den måde da jeg var knægt. 100 % min egen fejl, men det jo ligegyldigt hvis fejl der er, hvis man kværner et barn!! Så skal man leve med det resten af livet.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #35 Dato: August 01, 2006, 08:43:34 am »
Risikoen for et lille barn (eller andre dyr) løber ........

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #36 Dato: August 01, 2006, 08:53:54 am »
Ja selvfølgeligt skal vi vise hensyn.

Men en bøde på 5000 kr. hænger ikke ligefrem sammen med overtrædelsen, for hvor er det sikkerhedsmæssige problem :huh:
Siden politiet ikke rigtigt gider bruge så meget tid på vores udstødninger nu, må det jo være fordi det ikke er så stort et problem, men kommer bøden så langt op så bliver de jo nærmest nødt til at bruge tid på det, for så kan der jo komme nogle flere penge i statskassen.  :puke:
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #37 Dato: August 01, 2006, 10:08:24 am »
http://www.mclarm.skrivunder.dk/

Ikke at det hjælper noget, men det er da interessant at se hvor mange der kan samles sammen i protest ..  :afro:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #38 Dato: August 01, 2006, 02:44:02 pm »
Forslaget er ikke blandt dansk folkeparti's 15. retspolitiske målsætninger
Kilde: http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/show.asp?parent=19686&menu_parent=&layout=0
Så jeg tror ikke at sagen prioriteres særligt højt. Men det er vel altid en måde at få omtale i pressen... :hand:
Endvidere rummede den helsides artikel i JP også en mere generel tilgang til støjgener, så mon ikke indsatsen bliver bredere end blot chikane af MCister?
« Senest Redigeret: August 01, 2006, 02:55:36 pm af helle merete »
KH Helle Merete
SV650SK3

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #39 Dato: August 01, 2006, 02:48:56 pm »

Ikke at det hjælper noget, men det er da interessant at se hvor mange der kan samles sammen i protest ..  :afro:

Hvor er du irriterende.....en plage ( men på den fede måde )... havde lige lagt den ud da jeg så at du også havde... Thi hi... min er slettet igen...   :rolleyes:

Corlin

• Gæst
« Svar #40 Dato: August 01, 2006, 07:58:38 pm »
Hej allesammen

Jeg er så ny herinde at jeg først får min SV1000s i morgen, onsdag d. 2/8.
Anyway så var jeg i Holland i juni til motogp i Assen på min gamle Kawa ZX9R og oplevede at tysk politi stoppede os og målte vores DB med en tommelstok, ja en tommelstok. Kunne den komme længere ind i potten end 10 cm larmede den for meget. Bøden var 25 euro betalt på stedet. En i gruppen kørte på en fabriksny Kawa zx 636 R med standard potte og måtte betale bøden også. Nu er det sådan at man normalt ikke skal diskuttere med tysk politi men i dette tilfælde faldt der en masse tyske forbandelser dog uden at det virkede. Jeg betalte naturligvis uden diskussion med min Termignoni potte og kørte videre. Skal til Schweiz i næste uge på den nye maskine og der er politiet også ude med riven. Godt at de nye Yoshimura TRS potter først kommer i slutningen af august.

Corlin

Codriver

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #41 Dato: August 01, 2006, 08:02:23 pm »
Jeg kan kun bakke op omkring de mange fornuftige indlæg.
Mener i øvrigt ikke at problemet er så stort. Hvor mange gange er DU blevet standset af  :police: fordi cyklen larmer for meget?
Aldrig - vel? Desuden har politiet jo ikke udstyr til at måle om MC'en larmer for meget. Så det eneste de reelt kan gøre er at indkalde den til syn.
Og så er det jo bare at montere den originale udstødning.
Så længe vi kører pænt og fornuftigt i tæt bebyggede områder, tror jeg altså ikke at der er ret mange der har ondt i røven af det.
SV 650S K2
Bundkåbe og egosæde, ellers standard.
Endnu...

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #42 Dato: August 01, 2006, 08:40:02 pm »
Så længe vi kører pænt og fornuftigt i tæt bebyggede områder, tror jeg altså ikke at der er ret mange der har ondt i røven af det.
Og dét gør vi jo ;) :D
KH Helle Merete
SV650SK3

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
« Svar #43 Dato: August 01, 2006, 10:11:31 pm »

Hmmm sad lige med samme ide Men lidt sløv i optræket er man vel blevet på sine gamle dage....  :innocent:

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #44 Dato: August 02, 2006, 09:36:35 am »
Og dét gør vi jo ;) :D

Pas på den hvide mur ... ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com