Forfatter Emne: Ulovlige motorcykler er en plage!!  (Læst 10978 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #15 Dato: Juli 31, 2006, 12:40:28 pm »
Pointen her er vel ikke støjen ?!

Bare en ny måde for en (Magtesløs / magtbegærlig) politiker at stjæle penge på !!

Miljøministeren går iøvrigt ind for at borgerne selv skal betale for støjafskærmning og støjreducerende ruder når deres huse ligger op af en støjende vej etc....

:whatever: Sommervarmen ....  :hand:
Ja, sjovt nok to nyheder fra to miljøpolitikkere fra samme parti, på samme dag...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
Re: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #16 Dato: Juli 31, 2006, 12:42:16 pm »
Citér
Det nytter sådan set ikke noget, at remse alle andre støjgener op i et forsøg på at argumentere for, at vi (motorcyklister) også gerne må larme.

Uanset hvor sjovt, jeg selv synes en potte-med-bulder-i er, så kan jeg kun stemme for, at vi nedbringer støjkilder i hverdagen. Kald mig bare hippie 
(...)
Bødestørrelsen vil jeg ikke forholde mig til, men jeg mener, at al fortsætlig og unødig støj bør nedbringes (uanset om det er græsplæneklippere, børn-der-vil-ha'-is, motorcykler og scootere - you name it).
Enig mht. nedbringning af støj generelt. Argumentationen, som den er anført i JP-artiklen, er ikke imponerende bla.a. fordi biler og græsslåmaskiner og hvad ved jeg også larmer - men det nævnes overhovedet ikke.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Juli 31, 2006, 12:47:53 pm »
Ja en sv1000 er godkendt til 92 dB..... På vores plæneklipper står 96 dB :whatever:

Han aner jo ikke hvad han taler om....

Det forslag bliver helt sikkert ikke vedtaget..... hvornår har man sidst hørt om en 10-dobling af bøder  :huh: :huh:

Iøvrigt gider politiet jo, heldigvis, ikke håndhæve den nuværende lovgivning på området.....og skal de til at støjmåle i henhold til de gældende eu-regler, kan de jo ikke bare holde en dB-måler hen til potten - men skal foretage målingen ved en forbikørsel, på en bestemt afstand, med 4500 rpm....  :lol: :lol: :lol: - hvilket jo nok ikke bliver aktuelt. og så er vi tilbage til at mcén bliver kaldt til syn.... man monterer så sine baflere, og afsted det går.

såååå deeeet

GD
« Senest Redigeret: Juli 31, 2006, 12:58:37 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #18 Dato: Juli 31, 2006, 02:20:15 pm »

I've said it before, and I'll say it again: Democracy just doesn't work.

Det er alt for billigt at hive sådan en sag op i pressen, og så bagefter overlade det til andre at finde ud af hvordan politiet skal måle det - det nytter jo ikke at hive folk ind til syn 14 dage senere, mon ikke der sidder en original potte på til den tid?

Desuden er det da muligt at 80 % af alle cykler får monteret en anden udstødning (hvilket jeg har meget svært ved at tro), men der kan altså også købes udstødninger der ikke larmer "ulovligt meget".
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #19 Dato: Juli 31, 2006, 02:54:55 pm »
Så nu har jeg luret ham Christian Wedell-Neergaard, han bor 4,8 km fra Malerklemmen i Borup, og må være træt af at der i hans højhellige-ligusterfascist-weekend kører et par motorcykler forbi :puke: :puke: :puke:

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
5000 i bøde for "larme"-potter...
« Svar #20 Dato: Juli 31, 2006, 06:17:30 pm »
Nogle der har set dette link??? http://www.mclarm.skrivunder.dk/index.php
Husk at skriv jer på listen... Ville næppe være rart for vi fleste hvis de 10 dobbler bødeprisen for at køre med potter der larmer mere en 80 Db... Det er jo som en lille diskret skid ved et finere selskab...   :angel:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Juli 31, 2006, 06:31:29 pm »
Sjovt de skriver 80 db, min SV'er er typegodkendt til 90 db ved 4500 omdr.  :lol: :lol: :lol: :lol:

Og Heidi's British-Racing-Green SV græsslåmaskine er typegodkendt til 96 db  :lol: :lol: :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #22 Dato: Juli 31, 2006, 07:05:56 pm »
Jeg mener at have hørt et løst rygte om, at de folk der bor i de dyre boliger ude ved Linien skulle have klaget over støjen fra alle de MC´er, der dagligt kører forbi... Dem kan jeg måske forstå.

Jeg bor lige ud til en ret trafikeret vej, hvor jeg flere gange om dagen kan høre diverse larmepotter... Har vænnet mig så meget til det, at jeg ikke lægger mærke til dem. Og hvis man er træt nok, så hører man dem heller ikke selvom jeg ligger og sover om dagen  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Rask

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Juli 31, 2006, 07:09:49 pm »
Jeg er ligeglad - hvis jeg vil ha´ lyd - ja så vil jeg ha LYD. VRRROOOOOOOP! 8)

PS min søn larmer med 189 db inden han skal spise - skal han også "lyddæmpes"?
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: 5000 i bøde for "larme"-potter...
« Svar #24 Dato: Juli 31, 2006, 08:48:45 pm »
Nogle der har set dette link??? http://www.mclarm.skrivunder.dk/index.php
Husk at skriv jer på listen... Ville næppe være rart for vi fleste hvis de 10 dobbler bødeprisen for at køre med potter der larmer mere en 80 Db... Det er jo som en lille diskret skid ved et finere selskab...   :angel:

Så er der skrevet under !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

K

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: Juli 31, 2006, 09:04:16 pm »
Start dog der hvor det virkelig genere folk... tog, motorveje, græsslå maskiner det andet er noget crap.... 2 underskrifter herfra familien k!
mvh

Kenneth (SV650S)

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Re: Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #26 Dato: Juli 31, 2006, 09:18:41 pm »

Så er det godt Saddam :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #27 Dato: Juli 31, 2006, 09:40:51 pm »

Så er det godt Saddam :lol:

Hvis jeg husker ret, var det nu vist Kent Brockman der sagde det ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #28 Dato: Juli 31, 2006, 09:45:02 pm »
Ah, the Simpsons 8)

Excellent...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #29 Dato: Juli 31, 2006, 10:29:08 pm »
Jeg mener at have hørt et løst rygte om, at de folk der bor i de dyre boliger ude ved Linien skulle have klaget over støjen fra alle de MC´er, der dagligt kører forbi... Dem kan jeg måske forstå.

Jeg bor lige ud til en ret trafikeret vej, hvor jeg flere gange om dagen kan høre diverse larmepotter... Har vænnet mig så meget til det, at jeg ikke lægger mærke til dem. Og hvis man er træt nok, så hører man dem heller ikke selvom jeg ligger og sover om dagen  :wink:

Ja, men er det ikke samme historie som folk der køber et hus ved siden af en lufthavn og begynder at brokke sig over at flyverne larmer ?  :)
Jeg tror der er kommet motorcykler på langelinie længe inden de begyndte at bygge de huse langs linien... at folk ikke er klar over at der kommer mange motorcykler derude er vel deres eget problem.

- Så kan de lære det!
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.