Forfatter Emne: Ulovlige motorcykler er en plage!!  (Læst 10977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Coyote

• Roadracer
Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Dato: Juli 31, 2006, 12:19:08 am »
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #1 Dato: Juli 31, 2006, 02:15:19 am »
Citat:

Ulovlige motorcykler er blevet den helt store plage. På 10 år er antallet af de tohjulede fartmaskiner mere end fordoblet til godt 105.000, Ifølge forhandlere kører mindst 70-80 pct. af alle nye motorcykler rundt med en ulovlig lydpotte, der larmer langt mere end de tilladte 80 decibel.

Så er en standard SV1000 ulovlig i DK da den standard larmer 92 db.  :hand: :hand: :hand:

Hvad så med flyvemaskiner??? Eller børn med papstykker i egerne??? :club: :club: :club:

Forslaget =  :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

• Sandt SVin
Sv: Re: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #2 Dato: Juli 31, 2006, 07:25:39 am »
Citat:

Men desværre har forslaget bred opbakning  :( :( :( :( :( Spasserpolitikere  :evil: :evil:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Bøde for brøl potte hæves
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2006, 07:28:41 am »
Hvad sker der her!!!  :(

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3866550/

EDIT: Emnet flettet ind i eksisterende tråd
« Senest Redigeret: Juli 31, 2006, 08:20:41 am af nyg »

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: Ulovlige motorcykler er en plage!!
« Svar #4 Dato: Juli 31, 2006, 07:45:48 am »
..og der snakkes om bøde på 5.000kr   Vores høje afgift er altså ikke bøde nok...      :(

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Juli 31, 2006, 08:57:24 am »
Citat:
Hvad så med flyvemaskiner??? Eller børn med papstykker i egerne??? :club: :club: :club:

Papstykker puttet ind i små uskyldige søde egern, det er fanme dyreplageri det skal stoppes omgående

:lol: :lol:

K

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2006, 09:09:22 am »
Det er satme ikke rigtig kloge... Hvor slemt er det lige det er?? hvad med lige at få toget til at larme lidt mindre, det genere sgu da flere mennesker, og hvad med at få afskærmet noget bedre til motorvejen i byer osv. Brede dæk på bilerne larmer sgu os mere end alm. dæk skal det nu osse forbydes?  :puke:

Det er sgu utroligt så slemt er det satme heller ikke.... må det da slet ikke være sjovt at være dansker? :cry:
mvh

Kenneth (SV650S)

Kreipke

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Juli 31, 2006, 09:25:19 am »
Forslaget er åndsvagt, men jeg kan dog godt nikke genkendende til visse typer der kører choppere, hvor motorcyklen larmwer så meget at man nærmest får høreskade når de kører forbi. Der ville det sgu være i roden med nogen seriøse bøder.

Alt det her vrøvl med ulovlige potter er jo ikek noget større problem, de færreste motorcykler larmer så meget at det ligefrem er til gene.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2006, 09:36:09 am »
Der må være nogen der har pisset på Wedell-Neergaards adelige sukkermad.... :evil:

Gu' ved om han vil gøre noget ved børnehaven i min gård, for den larmer edderbroderemig mere end 100dB - og det er dagen lang, og ikke kun i week-enderne....

Men det lyder heldigvis som et af de lidt mindre gennemtænkte forslag (forbud mod forhandling af reservedele, helt ærligt.. :whatever:) så der skal nok blive rettet på det hen ad vejen.  Eller skulle man vel til at forbyde forhandling af auto-stereo?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2006, 10:31:51 am »
Det nytter sådan set ikke noget, at remse alle andre støjgener op i et forsøg på at argumentere for, at vi (motorcyklister) også gerne må larme.

Uanset hvor sjovt, jeg selv synes en potte-med-bulder-i er, så kan jeg kun stemme for, at vi nedbringer støjkilder i hverdagen. Kald mig bare hippie  :afro:

I nat blev jeg gentagne gange vækket af en idiot på scooter/knallert, der syntes det var sjovt at køre rundt i området, hvor jeg sov min skønhedssøvn (som jeg har så meget brug for). Havde det været en motorcykel, havde jeg været ligeså olm.!! Næste gang er der dømt småkager..

Bødestørrelsen vil jeg ikke forholde mig til, men jeg mener, at al fortsætlig og unødig støj bør nedbringes (uanset om det er græsplæneklippere, børn-der-vil-ha'-is, motorcykler og scootere - you name it).

Just my 50-cent..

Nu uden tohjulet liv...

Damage

• Gæst
« Svar #10 Dato: Juli 31, 2006, 10:43:27 am »
Ja...hva´sker der...  :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Så har man som politiker for lidt at lave hvis man kan koncentrerer sig om så lille et mindretal i vores samfund.  :x

Hvad med græsslåmaskiner...det bliver sku´dyrt at slå græs hvis det er en benziner!!!  :lmao:

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #11 Dato: Juli 31, 2006, 10:59:12 am »
Hvis forslaget bliver gennemført, må man vel gå ud fra at det også kommer til at gælde for biler eller... :huh:

Jeg bor lige ud til hovedgaden i byen, og jo der kommer da nogle mc'er der buldrer forbi hver dag. Men der kommer nok ti gange så mange biler der tror de skal køre om kap om aftenen/natten forbi mit soveværelses vindue. Og det er de færreste af dem der kører med standard udstødning.
Jeg tror ikke på at støjen fra mc'er er værre end fra bilerne.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #12 Dato: Juli 31, 2006, 11:26:21 am »
Hvis forslaget bliver gennemført, må man vel gå ud fra at det også kommer til at gælde for biler eller... :huh:

Ja, som det er nu er der en bøde på 500,- for unødig støj/røg (dækafbrænding o. lign.) - den gælder for alle køretøjer

@fldahl: Nej, det hjælper ikke at remse andre støjgener op, men det sætter det da lidt i relief.  Vi er som motorcyklister allerede omfattet af en anti-støj lovgivning, og kan straffes hvis vi overtæder den. Men der er vel ikke grund til at hæve bøden til 5000,-?  Man kunne jo starte med at håndhæve den gældende lovgivning hvis man vil stramme op. Jeg er fx. blevet standset en del gange uden overhovedet at få en påtale, og det er min opfattelse, at kun de færreste har modtaget en bøde for at køre med ulovlige potter.  Derimod er der nok nogle som er blevet sendt til syn. For det er jo i sidste ende en konkret måling som afgør om din udstødning larmer for meget, original potte eller andet.

Mange af de eksisterende mærker på makedet som producerer udstødninger, producerer både race og godkendte versioner.  Tit den samme potte, bare med en fløjte/baffle isat.

Problemet er at der er et røvhul som sikkert har fået ødelagt sin grillfest, og nu vil han bruge sin parlamentariske magt til at hævne sig og forbedre en ellers fuldstændig konturløs politisk profil.  Det bærer dog en del præg af at han ikke ved hvad han taler om, men bare er pisset af :loser:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

PWEE

• Roadracer
  • Low on bike again :-)
« Svar #13 Dato: Juli 31, 2006, 12:24:07 pm »
Mon ikke SV-inet har et hus et eller andet sted, hvor der kører mange MC´er forbi - lidt i samme boldgade, som når visse socialdemokrater fik et FØL da deres "private" strande skulle betrædes af almindelige danskere.

Citat fra bla DMC
Fra lovgivningsmæssig side er der flere tiltag i støbeskeen, de fleste møntet direkte på ulovlige udstødninger, bl.a. vil myndighederne i de flere EU lande have lov til at konfiskere et ulovligt udstødningssystem ved en teknisk, noget vi meget nødigt vil have indført her i landet

:shock:
Man skal ikke underkende at det er en sag hvor det er let at fiske politisk spin, og derved få sit navn i pressen flere steder, måske har han læst i den udenlandske debat og sagt, HER er et emne jeg kan bruge til at plotte mit politiske navn.

Hvis i googler på FEMA meeting, og PTW (powered two wheelers), vil i kunne se at der er masser af debat i europa omkring trafikstøj og reduktion heraf (velkommen til EU) :whatever:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #14 Dato: Juli 31, 2006, 12:30:41 pm »
Pointen her er vel ikke støjen ?!

Bare en ny måde for en (Magtesløs / magtbegærlig) politiker at stjæle penge på !!

Miljøministeren går iøvrigt ind for at borgerne selv skal betale for støjafskærmning og støjreducerende ruder når deres huse ligger op af en støjende vej etc....

:whatever: Sommervarmen ....  :hand:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com