Forfatter Emne: SV og touring...  (Læst 3987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

• Gæst
SV og touring...
« Dato: Juli 30, 2006, 07:20:30 pm »
Da jeg er i søgefasen efter en anden mc, med en for mig bedre siddekomfort end min 1200 Bandit, kigger jeg på bl.a en SV 1000 som jeg har prøvet at sidde på. Og sidder ganske fint.
Jeg skal bruge den til hverdag på en hyggetur, men den skal også bruges til en ferietur med oppakning en gang om året, måske hvert andet år.
Så er det, jeg vil spørge forum'et, hvordan en SV 1000 gør sig som touringmaskine? Er man radbrækket når man kommer frem når man som jeg er 185 cm høj.

Jeg tænker også på turbulens og vindstøj, som måske kan elimineres med et andet kåbeglas (hvilket...?)

Jeg er umiddelbart parat til at give afkald på en smule af komforten, til fordel for en god mc til hverdag. Men når jeg endelig skal ud og køre en lang ferietur, vil jeg helst også gerne kunne stå af mc'en ved egen hjælp når jeg kommer frem  :lol:

På forhånd tak for indspark  :rolleyes:

Jan J. (Slagelse)

(flygtning fra mc-galleri.dk)

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: SV og touring...
« Svar #1 Dato: Juli 31, 2006, 12:33:04 pm »
Nok NYG's afdeling ... jeg når ikke derop i dette liv ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Re: SV og touring...
« Svar #2 Dato: Juli 31, 2006, 12:34:02 pm »
Nok NYG's afdeling ... jeg når ikke derop i dette liv ;-)

Hehe.. Samme her.. Jeg mindes stadig mit besøg hos Nyg og frue.. Nu ved jeg, hvordan det føles at være dværg :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Letmatros

• Plastikrocker
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2006, 01:00:43 pm »
Hej

Jeg er 190cm høj, og syntes at det er en super god MC som pilot mht. komfort, motorkraft, køreegenskaber m.m.. Kan godt blive lidt øm i rumpetten efter en 1½ times kørsel, men så lige holde et kort hvil så er man klar igen. Min MC er standart, undtaget det i min signatur..

Bruger den dagligt til arb, 2x45km, det meste på Motorvej...

Har ikke holdt ferie på den med oppakning.

« Senest Redigeret: Juli 31, 2006, 01:02:40 pm af Letmatros »
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: SV og touring...
« Svar #4 Dato: Juli 31, 2006, 01:31:40 pm »
............. køreegenskaber m.m.. Kan godt blive lidt øm i rumpetten efter en 1½ times kørsel, men så lige holde et kort hvil så er man klar igen.

Har vist ikke noget med højden at gøre... har de samme problem .. :)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
« Svar #5 Dato: Juli 31, 2006, 02:33:13 pm »
Jeg lånte en Bandit 1200 hos mekanikeren i forrige uge. Hvis du har problemer med øm bag på dens sæde kan jeg ikke anbefale at køre SV med originalt sæde. Bandittens sæde er en ren sofa sammenlignet med mit.
Køre stilen på SV’eren tiltaler mig mere end Bandittens, men jeg kører også sjældent over 100 km ad gangen.

Rasmus

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2006, 02:46:41 pm »
Man kan købe ekstra polstrede skum-sæder til sin SV hvis man vil have en lidt blødere løsning til bagdelen.

Jeg bliver også lidt øm efter 1-2 timers kørsel.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #7 Dato: Juli 31, 2006, 03:11:35 pm »
tja, jeg er så 198, og min kæreste er 186.

Jeg har ikke kørt en Bandit på længere tur, så jeg skal ikke kunne sige om den er værre eller bedre end Sv'eren, men jeg syntes selv at SV'eren er ganske komfortabel.  Bedre til motorvejskørsel end min gamle XJ600, da vinden løfter min overkrop lige tilpas ved 130-140 km/h.

Vi har kørt ca. 900 km på tur i i Danmark i år, og bagsæde passagerer kan godt klare 1-1½ times kørsel uden at blive alt for sammenbukkede, men så var det også slut for min kærestes vedkommende.

Jeg ville nok nødig køre gennem tyskland på SV'eren med passagerer.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Sv: SV og touring...
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2006, 03:14:42 pm »

Hvis det bare handler om at komme igennem Tyskland så er det da for trist at køre MC. Firkantet bagdæk, ømme baller og snurren i hovedet. Tag bil-toget - kom udhvilet (relativt) frem og nyd dine runde bagdæk på de snoede franske/italienske/østrigske veje...  :afro:
YAMAHA FZS 600 Fazer

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Sv: SV og touring...
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2006, 03:16:50 pm »

Hvis det bare handler om at komme igennem Tyskland så er det da for trist at køre MC. Firkantet bagdæk, ømme baller og snurren i hovedet. Tag bil-toget - kom udhvilet (relativt) frem og nyd dine runde bagdæk på de snoede franske/italienske/østrigske veje...  :afro:
enig, hvis Tyskland bare er noget der skal overståes, så er det nok også det jeg ville gøre.
Men der er altså rigtig mange fede veje i Tyskland
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Torben C

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: August 03, 2006, 09:46:49 pm »
Hejsa

Jeg har lige kørt en uge på min sv1000k6 i tyskland, østrig, schweiz og italien kørt 4000km både på motorvej og bjerge og små veje, jeg kunne stadigvæk selv komme af cyklen og har ikke haft de store problemer udover lidt ondt i røven når man har kørt mange timer men det er jo væk på et par minutter når man alligevel skal tanke. Det er da ikke sidste gang jeg skal på sådan en tur.

Mvh

En meget glad sv ridder.
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Sv: Re: Sv: SV og touring...
« Svar #11 Dato: August 04, 2006, 10:23:37 am »

Men der er altså rigtig mange fede veje i Tyskland

Det er rigtigt. Især i det gamle østtyskland, hvor vejene ikke er rettet helt så meget ud... Holder selv meget af at køre i Tyskland.
Men hvis målet er Frankrig, Østrig, Italien eller lignende så er det da trist at kikke på auto-bahn hele vejen!
YAMAHA FZS 600 Fazer