Forfatter Emne: Hvilken Udstødning???  (Læst 11769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

New-Rider

• Søndagskører
  • **
Hvilken Udstødning???
« Dato: Juli 27, 2006, 08:09:39 pm »
Harj Jeg står og har snart købt en Sv 650 K6 i phantom grå/ matsort.

Jeg vil meget gerne ha en udst der er rigtig flot, men også med den rigtige lyd brum brum :D.

Har Over vejet en Akarapovic, Micon High, Devil osv..

vil i ikke være flinke og komme med jeres valg og en lille begrundelse :)

Rasmus

• Roadracer
Sv: Hvilken Udstødning???
« Svar #1 Dato: Juli 27, 2006, 08:45:29 pm »
Hvis du vil have en meget dyb lyd, er mit bud Micron eller Mivv.

Det er dog ikke dem der er leverer flest DB (men i mine øjne den "fede" lyd, vigtigere end meget lyd :wink:)

New-Rider

• Søndagskører
  • **
Re: Hvilken Udstødning???
« Svar #2 Dato: Juli 27, 2006, 08:59:47 pm »
det er jeg også helt enig med dig i lyder er fedest :)  Sådan en Mivv hva koster et komplet sæt? og hva for en kan du anbefale, High eller normal, titan eller carbon  osv?

Rasmus

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 27, 2006, 09:12:37 pm »
Personligt gav jeg 6300 for 2 Mivv titanium bolt-ons. De giver udelukkende lydforøgelse og (praktisk talt) ingen x-tra effekt!

Hvis du vil have lidt flere hyppere ud af SVinet skal du gå efter et fuldt udstødningssystem, skifte luftfilter og installere Power commander og spendere en tur på rullefelt og få den indstillet korrekt!

Hvad titanium og carbon angår, "straffer" V2 motoren dæmpnings-ulden i potterne noget mere end en 4-række. Derfor kan man i værste fald risikere, at carbon-potter blive for varme og derved går i stykker (knækker/krakelerer). Med en titanium potte bliver den bare misfarvet og kan pudses op igen.
Dette sker først når ulden i potterne er ved at være forsvundet og varmeudviklingen derfor bliver for stor. Så hvis man husker at skifte ulden i potterne inden den er forsvundet helt, bliver det aldrig et problem.

Jeg mener at carbon potter giver en anelse dybere lyd end titanium dåserne gør  8)

New-Rider

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juli 27, 2006, 09:18:51 pm »
det lyder jo rigtig godt, men hva med et system fra akarapovic? er det ikk noget af det bedste?

Rasmus

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juli 27, 2006, 09:21:57 pm »
Akrapovic kender jeg ikke så meget til, så her må nogle andre lige komme på banen  :innocent:

New-Rider

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Juli 27, 2006, 09:26:07 pm »
okay bare i orden, sidder og kigger på Mivv 2 slip-on er det noget med noget lyd i tror du?

Svop

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Juli 28, 2006, 09:10:00 am »
Jeg har komplet Akrapovic monteret på min SV 650S K5 og det dur!! Lækker lyd!! Jeg er fuldt ud tilfreds med mit system. Men Men Men...............man skal lige være obs. på at når du monterer dit nye system så passer holderen til potten ikke i forhold til din fodhviler... potten støder på den. Hvis du kigger på runes-mc.dk kan du i hans galleri se at han har lavet et beslag selv til sin. Jeg ved ikke om problemet er det sammen på en K6 model.....systemet fra Akrapovic er til en model 2003 og røven er blevet lavere på de nyere modeller 2004 + fik jeg afvide hos kroghmc.dk

Jeg har så lavet en anden løsning hvor jeg har flyttet mine fodhvilere lidt ind i begge sider. Det er blevet rigtig godt så nu kan man stadig tager en tur med fruen (strafvægten som det er bedre kendt som) jeg skal se om jeg lige kan få sat nogen billeder ind af det......

Købet af systemet har jeg skrevet en tråd om her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2872.0

Jeg modtog udstødningen den 21....så heller ingen problemer der.

Du kan skrive en mail til ham og høre om hvad prisen er for et system hvis det har interesse....hvis du ikke lige er mester i tysk så skal jeg gerne skrive til ham for dig.

Inden der nu er nogen der skrive de andre potter er bedre så har jeg ikke hørt nogen af dem, så tråden er kun ud fra erfaringen med mit eget system.

Hygge :D
SV650S K5, Blue, Hotbodies Undertray, LED turnsignals, Akrapovic Carbon Exhaust

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #8 Dato: Juli 28, 2006, 09:40:42 am »
Her er lidt video fra da vi lavede bulderdag, hvor vi filmede de forskellige motorcykler v/ 8000 omdr. mener jeg.

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3044.0

Jeg kører også med Akrapovic od den passer uden modificering af noget andet. Dog er det bagerste forrør ikke så sjovt at montere, men der er jo det samme uanset hvilken udstødning du vælger.
« Senest Redigeret: Juli 28, 2006, 09:42:40 am af Bill »
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #9 Dato: Juli 28, 2006, 09:41:14 am »
Som Svop siger har jeg et Akrapovic som han, bare med titan potte.
Kvaliteten af Akrapovic er høj, materialer, svejsninger m.m.
Lyden fejler heller ikke noget, men der andre der lyder lige godt, bla. Micron som tidligere nævnt.

Det er rigtigt at Akrapovic'en er lavet til K3 modellen og derfor kræver lidt fiks-fakserier for at passe på K4 og nyere.
Jeg har dog set billeder af K4'ere hvor den er monteret helt normalt, så med lidt vold/kraft kan man åbenbart få det til at passe.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #10 Dato: Juli 28, 2006, 09:44:13 am »
Lyden fejler heller ikke noget, men der andre der lyder lige godt, bla. Micron som tidligere nævnt.

Det er rigtigt at Akrapovic'en er lavet til K3 modellen og derfor kræver lidt fiks-fakserier for at passe på K4 og nyere.
Jeg har dog set billeder af K4'ere hvor den er monteret helt normalt, så med lidt vold/kraft kan man åbenbart få det til at passe.

Der skal ikke bruges vold Rune, den passer bare, det gør den i hvert fald på min K5'er
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

runes-mc.dk

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juli 28, 2006, 10:03:39 am »

Der skal ikke bruges vold Rune, den passer bare, det gør den i hvert fald på min K5'er

Det kan være de har ændret lidt på vinklen af potten så den er nemmere at få til at passe på begge modeller, måske.
Måske er jeg bare for forsigtig  :lol:

Svop

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Juli 28, 2006, 10:43:14 am »
Så er der lidt billeder under min profil.... Jeg skal lige have billeder fra Danmark med den løsning som jeg har nævnt tidligere....men jeg sidder lige i Irak så måske går der et par dage men de kommer.

Hygge :wink:
SV650S K5, Blue, Hotbodies Undertray, LED turnsignals, Akrapovic Carbon Exhaust

runes-mc.dk

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juli 28, 2006, 10:48:16 am »
Så er der lidt billeder under min profil.... Jeg skal lige have billeder fra Danmark med den løsning som jeg har nævnt tidligere....men jeg sidder lige i Irak så måske går der et par dage men de kommer.

Hygge :wink:

WOW, et usynligt beslag. Det vil jeg også have  :lmao:

Rasmus

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Juli 28, 2006, 12:09:02 pm »
WOW, et usynligt beslag. Det vil jeg også have  :lmao:

JA det ser squ godt ud  :lol: