Forfatter Emne: Køb af udstyr - Sverige, Danmark eller Tyskland?  (Læst 6893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kreipke

• Søndagskører
  • **
Køb af udstyr - Sverige, Danmark eller Tyskland?
« Dato: Juli 27, 2006, 08:03:41 pm »
 Jeg står for at skulel købe mig et ordentligt sæt køre tøj. Har set mig lidt lun på Spykes linje, og leder derfor efter en forhandler der fører Spykes linje, af hjelm har jeg forestillet mig Shoei eller Arai. Hvis der er nogen der har kommentarer til mærkerne hører jeg dem gerne, jeg går jo primært efter hvad jeg kan læse mig til på nettet og høre hos forhandlere.

I forbindelse med køb af tøj har jeg hørt at der kan være en del at hente prismæssigt ved at tage til Sverige eller Tyskland, men jeg vil ikek handle over nettet her. Det er første gang jeg køber og jeg vil prøve tingene før jeg køber dem. Men er der nogen der kender et godt sted i Sverige eller Tyskland? Eller er der ikke den store grund til at tage til udlandet hvis man ikke vil handle over nettet?

Alt input er velkomment, tøjet er egentlig den sidste ting jeg skal have på plads inden jeg render ud og køber mig en motorcykel, håber at være på vejene i slutningen af august hvis alt går vel med kørekortet.
« Senest Redigeret: Juli 27, 2006, 08:13:03 pm af Kreipke »

Rask

• Sandt SVin
Sv: Køb af udstyr - Sverige, Danmark eller Tyskland?
« Svar #1 Dato: Juli 27, 2006, 08:26:31 pm »
I Tyskland er læder billigt og servicen er i top. Prøv at maile til "maximus". Han købte et fedt sæt i Flensborg sidste år.
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Maximus

• Scooterfjæs
  • *
  • Superbike
Re: Sv: Køb af udstyr - Sverige, Danmark eller Tyskland?
« Svar #2 Dato: Juli 27, 2006, 08:48:29 pm »
I Tyskland er læder billigt og servicen er i top. Prøv at maile til "maximus". Han købte et fedt sæt i Flensborg sidste år.

Hej jeg tjeckede læder sidste år og fandt noget Hollandsk Revit i Tyskland. Jeg sparede lidt over kr 1000 ved at købe over grænsen. Og uha som jeg er glad for det, det er fedt at have på, og jeg føler mig mere sikker når jeg runder de 300 kmt på min SV... nå det føles i alt fald hurtigt ude på motorvejen.  :police:

Rasmus

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 27, 2006, 08:55:39 pm »
Hej jeg tjeckede læder sidste år og fandt noget Hollandsk Revit i Tyskland. Jeg sparede lidt over kr 1000 ved at købe over grænsen. Og uha som jeg er glad for det, det er fedt at have på, og jeg føler mig mere sikker når jeg runder de 300 kmt på min SV... nå det føles i alt fald hurtigt ude på motorvejen.  :police:

300 km/t ??  :shock: wow - du må have noget seriøs tuning på :lol: men ja, jeg syntes også det føles hurtigt!

Har luret lidt rundt på nettet da jeg ledte efter en hjelm. Det var (nogle steder) meget at spare på enkelte hjelme på nettet. Jeg kiggede mest efter Shoei pga. gode erfaringer med tidligere hjelme!
Det er primært de lidt "kedelige" hjelme uden grafik og lir, der kommer på tilbud her sidst på sæsonen. Det er dem butikkerne har sværest ved at sælge.

Held og lykke i søgningen. Kig evt. i udstyrs-sektionen for mere vejledning  :D
« Senest Redigeret: Juli 27, 2006, 08:59:34 pm af Rasmus »

Maximus

• Scooterfjæs
  • *
  • Superbike
« Svar #4 Dato: Juli 27, 2006, 09:00:08 pm »

300 km/t ??  :shock: wow - du må have noget seriøs tuning på :lol:

Ja SV står for sindsygt vildt. Nej godt ord igen den er målt til 215 kmt ægte uden fører ved Ryberg og det er hæftigt nok på så spinkel en cykel. Det er en K3 med Devil og Powercomander, nøje det går godt sammen.

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #5 Dato: Juli 28, 2006, 09:27:48 am »
Har luret lidt rundt på nettet da jeg ledte efter en hjelm. Det var (nogle steder) meget at spare på enkelte hjelme på nettet. Jeg kiggede mest efter Shoei pga. gode erfaringer med tidligere hjelme!
Det er primært de lidt "kedelige" hjelme uden grafik og lir, der kommer på tilbud her sidst på sæsonen. Det er dem butikkerne har sværest ved at sælge.

Da jeg købte min Shoei, prøvede jeg den i en butik herhjemme og købte den i Tyskland med en besparelse på ca. 1500 spir og det er ikke en af de kedelige "hjelme", det er en Shoei X-spirit , lige det eneste billede jeg ku finde af den...
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
Re: Køb af udstyr - Sverige, Danmark eller Tyskland?
« Svar #6 Dato: Juli 28, 2006, 09:40:16 am »
Jeg har (også) en Spyke heldragt i læder. Den er ganske vist købt brugt, men mit indtryk er, at Spyke er god kvalitet.
Haasum forhandler spyke (http://www.haasum-mc.dk/spyke.pdf). Jeg har købt støvler og handsker derude, og jeg fik en god og fin behandling. Vær opmærksom på størrelserne - især hvis du vil købe over internettet. Min erfaring (omend den ikke er så stor) er, at det kan betale sig at investere i noget godt tøj. Og husk rygbeskytter. Jeg kører selv med Dainese Wave (købt hos aagesen i Rødovre), og jeg synes ikke, at jeg kan mærke den, når jeg kører.

Fa-Moto Sport forhandler Shoei hjelme (http://www.famoto-sport.dk/). (Jeg har selv købt en en Shoi X-spirit hjelm hos Fa-Moto, og den (altså hjelmen) er lækker).

Håber du kan bruge mit indspark...  :)
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #7 Dato: Juli 28, 2006, 12:34:32 pm »
Hvis du har mulighed for at køre til Flensburg kan jeg varmt anbefale www.mot-shop.de - de har oveni købet en dansk talende ekspedient (dog kun deltids, men som regel i weekenden). Hvis du finder noget du gerne vil have, men som de ikke har i den farve du vil have så bestiller de det hjem og sender det til dig.
Har selv købt 2 hjelme og 2 sæt støvler samt diverse småting der og er positiv over prisbesparelsen og den fine service samt udvalget. De handler kun med beklædning og udstyr, ingen cykler.

Mit Rukka tøj købte vi lidt syd for Flensburg ved Biker Outfit (stort udvalg og igen en dansktalende ekspedient).
http://nord2.nordbike.de/index.jsp;jsessionid=IJKLEGDMGAEB?chv=38be7fff83ccac4db1c23d7d5733f646
Super betjening og da der var en reklamation sendte de blot nyt til DK. (købte også for 20.000 kr. ved dem...  :undecided:)

Af andre butikker lige syd for grænsen kan nævnes:
http://www.brunos-moto.com/
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/shopfinder/index.php

Begge har efter sigende dansktalende personale og den sidstnævnte ligger endda ved grænsebutikkerne....

MEN skal det være endnu billigere (=mere kvalitet for pengene) så skal du køre til Hamburg - der er en fed by! - og kikke forbi Louis. De har samlet rundt om en gade 3 butikker. En almindelig (stor) butik med beklædning og udstyr, en butik hvor de sælger returnerede varer billigt og endelig har de et loppemarked i en baggård hvor du kan prutte om sagerne. Her kan jeg sagtens bruge hele formiddagen.
OBS: Louis har i Hamborg 4 eller 5 placeringer - sørg for at tage den store inde midt i byen - det er her der er det store udvalg (hovedkontoret ligger i Hamburg).
YAMAHA FZS 600 Fazer

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #8 Dato: Juli 28, 2006, 04:38:43 pm »

300 km/t ??  :shock: wow - du må have noget seriøs tuning på :lol: men ja, jeg syntes også det føles hurtigt!

Held og lykke i søgningen. Kig evt. i udstyrs-sektionen for mere vejledning  :D

Må lige rette dig her.... Du er nemlig lidt forkert på den... Rigtig rigtig mange foretrækker sort hjelm.. Dem vi har ståenden tilbage på hylderne er dem med grafik og lir...  Folk vil have så neutrale hjelme som muligt, og hvilket i mine øjne er en forkert holdning da man ikke ses så godt.. Så det er de spraglede hjelme der kommer på tilbud ..... Til foråret.... :o)

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #9 Dato: Juli 28, 2006, 04:43:08 pm »
Sørg for at få en god besparelse hvis du køber i udlandet... for går hjelmen eller tøjet i udu, så gælder garantien ikke her i DK... og så skal du bruge penge på at komme derned igen... Så sørg for at du sparer så det kan betale sig... Men spørger du mig, så skal du købe dit tøj og hjelm i DK....  :) :) :) Og sort tøj er ok, men hjelmen skal være spraglet så du ses....

85 % af de folk som bliver tonset ned i trafikken har sort hjelm, sort tøj og sort cykel.... Der er lidt og tænke over der... Skræmmende tanke ikk. - Ment til alle... :D :D :D    - Elsker folk i spraglede hjelme.... og farvede cykler....

_Hygge til alle :afro:
« Senest Redigeret: Juli 28, 2006, 04:47:44 pm af Majse »

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juli 28, 2006, 05:15:08 pm »

85 % af de folk som bliver tonset ned i trafikken har sort hjelm, sort tøj og sort cykel.... Der er lidt og tænke over der... Skræmmende tanke ikk.

Hvor har du set / fået den statistik fra ???

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Kreipke

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Juli 28, 2006, 06:01:12 pm »
 Mange tak for indsparkene, glæder mig sindsygt til at få min første cykel.

Desværre ser det ud til at jeg kommer til at vente til foråret, efter nøje udregninger med høvdingen ser det ikke ud til at jeg kan få økonomien på plads før tidligst i september og så er det jo lidt sent at gå i gang. Så jeg tror det er bedst at vente til foråret, så skal den til gengæld have gas. Det er godt nok ærgerligt ikke at kunne komme ud at køre når jeg får kortet, men så kan jeg jo sørge for at have alting på plads til marts.

ville ellers gerne have været med på en tirsdags tur i år, men man kan jo ikke nå det hele.
« Senest Redigeret: Juli 28, 2006, 06:13:07 pm af Kreipke »

Capone

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juli 31, 2006, 02:28:01 pm »

85 % af de folk som bliver tonset ned i trafikken har sort hjelm, sort tøj og sort cykel.... Der er lidt og tænke over der... Skræmmende tanke ikk. - Ment til alle... :D :D :D    - Elsker folk i spraglede hjelme.... og farvede cykler....

_Hygge til alle :afro:

Måske kører 85% af alle mcister med sort hjelm, sort tøj eller cykel  :lmao: :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Rasmus

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Juli 31, 2006, 02:55:07 pm »
Må lige rette dig her.... Du er nemlig lidt forkert på den... Rigtig rigtig mange foretrækker sort hjelm.. Dem vi har ståenden tilbage på hylderne er dem med grafik og lir...  Folk vil have så neutrale hjelme som muligt, og hvilket i mine øjne er en forkert holdning da man ikke ses så godt.. Så det er de spraglede hjelme der kommer på tilbud ..... Til foråret.... :o)

Jeg må så lige "gen-rette" dig  :D  Efter lang tids undersøgelse af nettets muligheder for køb af hjelme, har jeg fundet ud af, at det er de sorte (kedelig/farlige) hjelme der er på tilbud på internettet!

Det ikke utænkeligt at man i nogle butikker kun har de spraglede tilbage, men på nettet er det altså omvendt! Det var i hvert fald tilfældet for min hjelm (har dog ikke kigget efter andre mærker, så det kan være der er en forskel der).

Jeg ville selv have haft en spraglet Shoei XR-1000, men det var bare umuligt!! Havde importøren til at lede "sine" butikker igennem, uden held.
Til sidst fandt jeg en (desværre sort) hos en forhandler som ikke var kendt af importøren

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #14 Dato: August 04, 2006, 02:50:06 pm »
Jeg må så lige "gen-rette" dig  :D  Efter lang tids undersøgelse af nettets muligheder for køb af hjelme, har jeg fundet ud af, at det er de sorte (kedelig/farlige) hjelme der er på tilbud på internettet!

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=203343
Sort/grå spraglet XR 1000 på tilbud ved Louis.de til 399 euro...
YAMAHA FZS 600 Fazer