Forfatter Emne: A eller B?  (Læst 8381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: A eller B?
« Svar #30 Dato: Juli 28, 2006, 12:44:52 pm »
Til jer der tanker ved 12-13 liter - jeg skal jo ikke blande mig, men hvorfor? Hvis i er bange for at køre tør, fair nok - men der sker ikke rigtig noget ved det og i kan mærke den begynder at ruske inden det sker! 12-13 liter svarer vel til at jeg tankede min bil når der var 16 liter tilbage i tanken....
YAMAHA FZS 600 Fazer

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: A eller B?
« Svar #31 Dato: Juli 28, 2006, 12:54:06 pm »
Jeg kører med meget lave omdr. Hvis jeg ligger og luller i bykørsel er det ved 3-4000 omdr. i det gear der passer til hastigheden.

Hmm fair nok, jeg ligger mest omkring 5000-7000, kommer kun sjældent op i tredje ved bykørsel. Jeg vil lige prøve at køre næste tank (som tankes i dag) på din måde.

Jeg køre også for det meste i det område... syndes at 3 gear er uhandigt i bykørsel.. så hellere brande lidt extra brandstof af.. :D

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: A eller B?
« Svar #32 Dato: Juli 28, 2006, 12:56:02 pm »
Til jer der tanker ved 12-13 liter - jeg skal jo ikke blande mig, men hvorfor? Hvis i er bange for at køre tør, fair nok - men der sker ikke rigtig noget ved det og i kan mærke den begynder at ruske inden det sker! 12-13 liter svarer vel til at jeg tankede min bil når der var 16 liter tilbage i tanken....

Jeg tanker altid efter en køretur om så jeg kun har brugt 2 eller 3 litter.. af den simple grund at jeg godt kan lide at SVinet altid er fyldt helt op... hehe ved ikke hvorfor det kan være jeg har OCD :P ved det ikke hehe...

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: Re: A eller B?
« Svar #33 Dato: Juli 28, 2006, 01:24:19 pm »
Til jer der tanker ved 12-13 liter - jeg skal jo ikke blande mig, men hvorfor? Hvis i er bange for at køre tør, fair nok - men der sker ikke rigtig noget ved det og i kan mærke den begynder at ruske inden det sker! 12-13 liter svarer vel til at jeg tankede min bil når der var 16 liter tilbage i tanken....

Ved det heller ikke, der er jo stadig 3 - 4 liter tilbage. Det passer som regel bare med at jeg er ved at være færdig med at køre...

Jeg kører med meget lave omdr. Hvis jeg ligger og luller i bykørsel er det ved 3-4000 omdr. i det gear der passer til hastigheden.

Hmm fair nok, jeg ligger mest omkring 5000-7000, kommer kun sjældent op i tredje ved bykørsel. Jeg vil lige prøve at køre næste tank (som tankes i dag) på din måde.

Jeg kører faktisk også mest ligesom Olfert, må jeg nok erkende, selvom jeg ikke er meget for det.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: A eller B?
« Svar #34 Dato: Juli 28, 2006, 09:38:49 pm »
Bruger lampen til at se når tanken er ved at være tom.
Nulstiller trip A, hver gang jeg tanker, men hvis jeg skal måle en tur er det også trip A, jeg bruger.
Plejer at køre 18km/l.
Trip B nulstiller jeg hvert forår, så jeg kan se hvor langt jeg har kørt i løbet af året. (det hele er alligevel en lang tur, fra forår :P til efterår :cry:)
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: A eller B?
« Svar #35 Dato: Juli 30, 2006, 01:31:44 am »
Bruger A til Benzin.
Bruger B til kædesmøring .. ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: A eller B?
« Svar #36 Dato: Juli 30, 2006, 02:28:09 am »
Bruger A til Benzin.
Bruger B til kædesmøring .. ;-)

Det var squ´da egentlig en kanon idé (det med kædesmøringen)  :shock: Den tror jeg at jeg vil prøve!!! 8)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sv: A eller B?
« Svar #37 Dato: Juli 30, 2006, 02:57:39 am »
Det var squ´da egentlig en kanon idé (det med kædesmøringen)  :shock: Den tror jeg at jeg vil prøve!!! 8)

Det nemmeste er nu en gang at smøre når rullerne i kæden bliver blanke, så trænger den til fedt!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: A eller B?
« Svar #38 Dato: Juli 30, 2006, 08:27:32 am »
Det veksler lidt om jeg bruger A eller B til at fortælle mig om det er ved at været tid til at tanke, men "benzin måleren" er altid den der er fremme.
Den anden bruger jeg til at måle f.eks om den ene rute på job er kortere end den anden.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv: Re: A eller B?
« Svar #39 Dato: Juli 30, 2006, 05:35:28 pm »
Nulstiller trip B, hver gang jeg tanker.
Trip A nulstiller jeg ved sæsonstart, så jeg kan se hvor langt jeg har kørt i løbet af en sæson.
SV1000S K4