Forfatter Emne: Luftfilter til SV1000S  (Læst 7582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Luftfilter til SV1000S
« Dato: Juli 25, 2006, 09:41:44 am »
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Luftfilter til SV1000S
« Svar #1 Dato: Juli 25, 2006, 12:35:24 pm »
Mr. Dyno har vist opnået gode resultater med et Pipercross kit.

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/katalog/mc2KNnum
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Luftfilter til SV1000S
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2006, 01:39:28 am »
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD





 

« Senest Redigeret: Juli 26, 2006, 01:51:54 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Luftfilter til SV1000S
« Svar #3 Dato: Juli 26, 2006, 11:11:41 am »
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD


Ok godt input...

Det ser ud somom K&N er en hel del pænere end pipercross ? kører du med den nu ?
Jeg er ikke helt tilfreds med min 1000, i området 4000-5500 - der rykker den stadig, selv og jeg har foretaget TPS..... og det ser også ud til at det er i det område at filteret har sin indvirkning. De 2 HK er total ligegyldige, jeg kunne bare godt tænke mig en SV der trækker stabilt op igennem hele området, og der får den altså ikke ros og anerkendelse lige nu - umiddelbart virker det somom den ikke får luft nok.....

Larmen kan jeg også godt undvære, og især resonans... :lol:

SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Luftfilter til SV1000S
« Svar #4 Dato: Juli 26, 2006, 11:38:30 am »
Jeg læste for et par år siden en del om emnet på SV1000.zyns.com, og konklusionen var vist at BMC er det bedste. Det koster ca. 850,- dkr.  Men forskellen mellem filtrene er størst effektmæssigt når der er tale om et fuldt system.

Min personlige erfaring med KN filteret (som jeg købte hos louis for 350,-kr), var at det ikke gave en skid mere effekt sammen med mine blot-ons, hævet tank, perforeret luftfilterkasse og elimineret PAIR system.

Til gengæld vandt jeg ca. 5-6 HK i mellem området (5000-7000 rpm) ved at montere og indrulle en powercommander.  På toppen gav det ca. 1½-2HK.

Mit råd er at skifte til et KN eller DNA når du alligevel skal skifte, medmindre du overvejer et fuldt system - så er det BMC.

Rune købte da vist i øvrigt BMC til sin 6½'er med fuldt Akrapovic system...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Luftfilter til SV1000S
« Svar #5 Dato: Juli 26, 2006, 12:01:19 pm »
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD


Ok godt input...

Det ser ud somom K&N er en hel del pænere end pipercross ? kører du med den nu ?
Jeg er ikke helt tilfreds med min 1000, i området 4000-5500 - der rykker den stadig, selv og jeg har foretaget TPS..... og det ser også ud til at det er i det område at filteret har sin indvirkning. De 2 HK er total ligegyldige, jeg kunne bare godt tænke mig en SV der trækker stabilt op igennem hele området, og der får den altså ikke ros og anerkendelse lige nu - umiddelbart virker det somom den ikke får luft nok.....

Larmen kan jeg også godt undvære, og især resonans... :lol:



Jeg kører ikke med K&N endnu, men meget snart. :D :D

Hugger den ved 4000-5500 i alle gear ?  Jeg kan ikke umiddelbart forstå at den gør det ved ca. 5500 Rpm - der burde den altså gå jævnt..

Har du standart potter på ? (Har godt set at der står micronpotter i din profil, men der står også pipercross  :lol: :lol:)

Har du prøvet at give den lidt karburatorsprit ? (bare lige for at udelukke om der er lidt vand i benzinen)


Har du kontrolleret din TPS-justering igen, efter du spændte den fast ? (den kan jo faktisk godt rykke sig lidt når man spænder den fast) Men jeg tror faktisk ikke at det er det.

Min huggede også lidt ved ca 4000 rpm,på trods af TPS justering - men det blev løst med et sæt Leo-potter...

Mvh
GD


« Senest Redigeret: Juli 26, 2006, 12:03:45 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #6 Dato: Juli 26, 2006, 02:22:04 pm »
Kører selv med pipercross. Er selv meget tilfreds med lyden, man skal bare huske høreværnene under fuldgas. Mht til kurven, hvor den dykker ved 5500, så bliver det jo jævnet ud med powercommanderen. og det sjove er at DOT, som laver meget af arbejdet for K&N, anbefalede et pipercross.
Men sikkert som så meget andet mht MC, så er det et spørgsmål om religion, der er jo også ting som dæk osv.
Pipercrossen er nem at montere, det er bare af med det gamle luftfilter og på med det nye, hele kassen skal af, og på med skumgummiet.

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #7 Dato: Juli 26, 2006, 02:31:07 pm »
micronpotter og IKKE pipercross...(sælgers lidt for optimistiske gener  :cry: :-)) så den er hermed slettet  :lol:

Men JA micronpotter...

TPS står som den skal - og den hugger kun i de lave gear ?

Den hugger typisk mellem 4000 - 5000rpm, men sjovt nok ikke i dag? hvor jeg har kørt små 80km.

Men konklusionen er vel at powercommander er det eneste rigtige, hvis den skal være 100% i skabet, ellers lever man med org filter - og undgår K&N, med mindre det alligevel skal skiftes - fordi K&N stort set koster det samme hos Loius (den blev vist lidt lang).

Fuldt system på BMC ?? hvad er det ud over filter ? race hvor hele kassen rykkes af ? og smides væk ?

og mon ikke DOT sælger det er der i slutningen af dagen er flest penge i (uden at hævde spekulation).
« Senest Redigeret: Juli 26, 2006, 02:34:25 pm af PWEE »
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #8 Dato: Juli 26, 2006, 02:36:09 pm »
Jo Ole sælger se4lvfølgelig det der er flest penge i, men manden udvikler jo også for K&N, og må derfor også være interesseret i at det han udvikler sælger. Lægger lige linket til min graf da den var blevet rullet ind, og der er dykket ikke så markant som på den anden graf.

http://oldforum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=811&sid=c16378de7e65334bae0a3597f501e495
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #9 Dato: Juli 26, 2006, 06:10:20 pm »
Fuldt system på BMC ?? hvad er det ud over filter ? race hvor hele kassen rykkes af ? og smides væk ?
Jeg mente fuldt udstødningssystem.  Altså ikke bare bolt-ons.

Det svageste punkt på SV1000'erens udstødning er det stykke forrør under kæden som ser ud som det er blevet kørt over af et bæltekøretøj. Så med en udskiftning af det, er der rigtig noget at hente effektmæsigt.

Filter og bolt-ons giver ikke rigtig nogen forøgelse i sig selv.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #10 Dato: Juli 26, 2006, 06:15:27 pm »
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #11 Dato: Juli 26, 2006, 06:19:12 pm »
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:
Renegade laver forrør i rustfrit stål. Det er dog high level.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #12 Dato: Juli 26, 2006, 06:33:21 pm »
er det ikke til clamp on's ..... 1000'eren er da bolt on ? .....eller er der en hemmelighed  :?
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #13 Dato: Juli 26, 2006, 06:35:53 pm »
er det ikke til clamp on's ..... 1000'eren er da bolt on ? .....eller er der en hemmelighed  :?
Tja... måske et kig på Renegades hjemmeside kunne løse gåden?  Måske fordi deres egne potter var clamp-on ???
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Luftfilter til SV1000S
« Svar #14 Dato: Juli 26, 2006, 07:07:20 pm »
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:

Kig her:
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=58760
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing