Forfatter Emne: Ny MC GPS unit fra Garmin  (Læst 2103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
Ny MC GPS unit fra Garmin
« Dato: Juli 20, 2006, 01:10:00 pm »
Der kommer en GPs fra Garmin til at matche TomTom's Rider.

Den kommer til at spille MP3, har bluetooth til bluetooth hjelme og den kan regne benzinforbrug. Den skulle komme til oktober.

Læs mere her og her.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Ny MC GPS unit fra Garmin
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2006, 01:17:48 pm »
Bemærk at Garmin ikke reparerer deres units - hvis der falder en skrue ud, koster det 1800 kroner at få hele enheden byttet.
Desuden er de fantastisk umedgørlige hvis du har et problem der ikke lige falder inden for deres normale viden.

Udmærkede produkter - elendig support, så jeg køber aldrig nogensinde Garmin igen.
(Undskyld det sure opstød :))
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2006, 01:19:23 pm »
Hey - fortæl hele historien hvis du vil give kritik! Jeg kender ikke Garmin, men er da interesseret i at høre erfaringer...
YAMAHA FZS 600 Fazer

Ronni

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2006, 10:49:55 pm »
Jeg købte en Garmin GPS da jeg var på ferie i USA, og spurgte ekspedienten om jeg bare kunne købe et kort over Europa når jeg kom hjem. "Of course, no problem, you just buy it and install it", hvilket jeg var dum nok til at tro på.

Da jeg så kommer hjem, vil jeg gerne købe et kort over Europa. Jeg kan godt få at vide hvad det koster (2.500 kr.), men de vil ikke sælge det til folk der bor i Europa - Garmins politik er, at du kan ikke købe et kort over Europa hvis du bor i Europa  :huh:
Det er så himmelråbende tåbeligt, at alene det bør få samtlige alarmklokker til at ringe.

Næste problem er så at det er nærmest umuligt at finde et sted hvor du kan købe kortet online, de få steder der findes vil ikke sende til Europa, og da slet ikke tage imod et Visa kort der ikke er udstedt i USA.
Det ender med at min familie i USA køber et kort over Europa og sender til mig.

Gennem hele den farce er Garmin mildest talt uinteresserede i at hjælpe.

Næste problem opstår så da jeg smadrer min GPS, antennen knækker af. Forsikringen dækker reparation, så jeg skal blot finde ud af hvad det koster at få den repareret. Med bange anelser (jeg kan godt huske hvor ligeglade de var sidst jeg talte med Garmin) henvender jeg mig - svaret er, at de ikke udfører reparationer, men jeg kan få den ombyttet for 1800 kr. Det er så hvad det er, lige indtil jeg fortæller at den er købt i USA, så vil de selvfølgelig ikke hjælpe mig. Forsikringen vil selvfølgelig ikke betale en helt ny GPS bare fordi antennen er knækket af, det burde kunne klares for få hundrede kroner - og ville ikke være et problem, hvis bare man ikke havde valgt Garmin.

Essensen i historien er, at jeg skulle ikke have købt en GPS i USA, og selvom Garmin kun har ydet den service man (ikke) har krav på, virker de fuldstændigt komplet ligeglade med deres kunder, hvilket får mig til at advare mod at købe deres produkter.

Trace

• Scooterfjæs
  • *
  • ´02 SV650s K2..........
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2006, 08:28:52 am »
Til gengæld vinder Garmins produkter de fleste tests over eks. Tom Tom............

State laws of Alaska:

•Moose may not be viewed from an airplane.
•It is considered an offense to push a live moose out of a moving airplane.
•It is considered an offense to feed alcoholic beverages to a moose.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2006, 09:04:46 am »

Jeg ved ikke lige om det er Garmin der er problemet eller vores garanti love.

Havde du købt en Garmin her i DK var de jo forpligtet til at hjælpe dig anderledes end hvis du har købt den i udlandet.

Jeg tror det er ret lige gyldigt hvad du køber - hvis du går ind i en forretning og har et problem med noget du har købt et
andet sted, gider de ikke engang høre på din historie..

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Ronni

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2006, 09:37:03 am »
Tjah, det er jo et par andre vinkler.. Personligt vil jeg ikke købe noget som ikke kan repareres, men kun ombyttes for 1800 kr.
Jeg fortæller også bare min side af sagen, så må I jo selv tage stilling til om I vil købe deres produkter :)

Edit: Jeg forstod ikke den med garantiloven? Selv om jeg havde købt den i Danmark vil de jo ikke reparere lortet.