Forfatter Emne: Problemer med gearet..  (Læst 2546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hjorten

• Scooterfjæs
  • *
Problemer med gearet..
« Dato: Juli 20, 2006, 10:45:53 am »
Ohøj allesamen  :afro:

Jeg købte min sv650s (2002) for ca. et ½ år siden, og er nu begyndt at få lidt problemer med gearet  :(

Når jeg starter SVinet op og den står i tomgang er der ingen problemer.. så smækker jeg den i første og slækker på koblingen.. så begynder den at trække, hvilket er fint nok.. hvis jeg så trækker koblingen ind, så er det som om at den fortsat trækker en smule.. altså som om at den ikke rigtig er koblet ud.. det er ikke det store problem når den først er varm (og dog.. det er jo ikke fedt at holde igen på cyklen, når man har koblingen inde) men når den er kold, så kan den finde på at gå ud, da den tror den er i gear..

Hmmm.. ved ikke om det giver helt mening, eller om det er varmen der har fået mig til at vrøvle   :undecided:

Anyway.. jeg håbede at der måske var andre der havde oplevet det samme.. eller som måske havde en ide til hvad det kunne være ??

Ps.: Min kobling tager fat næsten omgående dvs. der er ikke meget frigang.. først troede jeg nemlig også at det var fordi at den ikke tog rigtig ved, og derfor ikke kunne koble ud.. men den er altså "stram" nok  :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Problemer med gearet..
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2006, 10:53:55 am »
Det er er ret så kendt problem på SVin  :?

Min har altid gjort det, og især når den er kold og har helt ny olie på, er det mærkbart.
Det er noget RIGTIGT møg, hvis man skal skubbe dyret igang, men det her jeg heldigvis kun oplevet to gange.

Generelt generer det ikke vildt til daglig, så jeg har ikke undersøgt det videre.

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2006, 10:57:24 am »
Stram kablet lidt og giv den noget mere frigang... Den skal ikke ligefrem kunne gå ud.
Kablet justeres på den stille skrue der sidder ved koblingsgrebet.

Giver det mening?
YAMAHA FZS 600 Fazer

Hjorten

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2006, 12:46:43 pm »
Yups.. det giver skam mening.. jeg prøver det lige så snart jeg har fået fri.. så håber jeg at problemet forsvinder :)

Takker for de gode input.. fandme skønt med dette forum !!!