Forfatter Emne: Knolp på afveje....  (Læst 4128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Knolp på afveje....
« Dato: Juli 13, 2006, 05:16:00 pm »
I helvede  :shock:
Det lyder jo som om du er røget på røven med den  :?

Hvad gik der galt ?
« Senest Redigeret: Juli 13, 2006, 08:28:23 pm af nyg »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

knolp

• Gæst
Re: Købes:Div. dele, Venstre sides plastkåbe og hale 99-02 og gearpedal
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2006, 08:22:58 pm »
Det slår mig nu at jeg faktisk har dårlig samvittig over at jeg ikke har fået fortalt historien endnu. Den korte version er at jeg væltede og brækkede foden- Men den lange version er meget mere detaljeret. 
På vej hjem efter en fælles forumtur til Roskilde havn og is hængte min bagbremse. Det gik først rigtig op for mig, da jeg pludselig kørte sidelæns med 60-80 kmt. ind i et skilt der advarede om et venstresving på Hovemølevej. Potten ramte skiltet, som knækkede og jeg blev katapultet ud over en pløjemark. SVinet slog et krumspring omkring resten af skiltet og landede også på marken. Den Yamaha V-Max der kørte bag mig blev så paf at han fortsatte og kørte ud på marken. Så jeg oplevede det bizare at rulle mange gange rundt på en pløjemark der smagte af muld, stoppe med visiret liggende ned i mulden og høre en motorcykel passere mig. I et sekund troede jeg det var min egen cykel der kom forbi...

Da jeg satte mig op havde jeg det efter omstændighederne okay. Der var stoppet en bil og et ægtepar kom løbende. De fortalte at han var traumelæge og hun var hjertelæge og de undersøgte mig på stedet. Jeg kunne ikke støtte på venstre ben og lægerne hev mine støvler af og gættede på at jeg havde brækket foden. De ringede 112 og hjælp mig hinkende ud i grøftekanten og talte med mig indtil ambulancen kom. På hospitalet blev jeg opereret og kunne se frem til en periode på 6-9 uger uden støtte på venstre ben og efterfølgende genoptræning.
Motorcyklen var der en bondemand der hed Hasse der lovede at opbevare på sin ejendom lige ved siden af svinget og senere kørte Alex ud og hentede den og han har fået til opgave at få den køreklar omkring midten af august hvor jeg forventer at kunne gå igen.
(Standard)Potten har fået en bule og styret, greb og spejle er knækket. Gearvælgeren er bøjet og plastikken omkring sadelens venstre side er knækket og tanken er bulet. Mekanisk ser den umiddelbart ud til at have overlevet. Nu får den fixet bremser og får nye dæk og fjedre og så skal jeg finde nyt plastik og måske en tank og så skal den til maleren.
Jeg havde alt udstyret på og fik ikke en skramme ud over de brækkede knogler i foden.(Lis-Franks Luxation) Jeg gætter på at min fod er gledet ned under gearvælgeren da jeg ramte skiltet og blev slynget af og dermed er foden blevet klemt hårdt oven på fodryggen.
Min kone synes nu at motorcykling er endnu dummere end hvad hun hidtil har ment. Men heldigvis var der en af vores venner der kort tid efter kom svært til skade på sin pedalcykel i en eneulykke og det understregede mine argumenter om at det ikke er meget farligere at køre motorcykel end det er at færdes i traffiken med et hvilket som helst andet køretøj. Statistikken er heldigvis på vores side mht. dødsfald. Jeg vil opfordre til at vi fortsat holder den der og opfordre jer derfor til at fortsætte med at køre som i plejer... :angel:
Men I skulle vide hvor mange gange jeg har lagt øre til at folk siger. Det kunne jo have gået meget værere. Du skal være glad at du lever endnu osv.. :hand: Det virker i mine øjne fuldstændig overdrevet.
Jeg glæder mig til at komme med på en tur over Ganløse, Slagslunde og Hove igen sidst på sæsonen... For der er jo altid en landevej

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Købes:Div. dele, Venstre sides plastkåbe og hale 99-02 og gearpedal
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2006, 08:26:22 pm »
Kedelig affære, men godt du ikke kom værre af sted! God bedring med foden.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

knolp

• Gæst
Tak.. Selvom det er den slags bemærkninger jeg beklager mig lidt over. Godt du ikke døde på den motorcykel dér :dead:

Men det er jo i bedste mening, det ved jeg godt. Det er nok bare fordi jeg er sur på mig selv over at køre på noget defekt lort. Jeg burde have været klogere.. Men sådan er livet så lunefuldt.

oprigtig tak for opmærksomheden!

Henrik

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Knolp på afveje....
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2006, 08:44:49 pm »
Tak.. Selvom det er den slags bemærkninger jeg beklager mig lidt over. Godt du ikke døde på den motorcykel dér :dead:

Men det er jo i bedste mening, det ved jeg godt. Det er nok bare fordi jeg er sur på mig selv over at køre på noget defekt lort. Jeg burde have været klogere.. Men sådan er livet så lunefuldt.

oprigtig tak for opmærksomheden!

Henrik

det kunne lige passe at du osse havde fået en v-max henover dig  :shock: :rolleyes: :wink:
« Senest Redigeret: Juli 13, 2006, 08:47:52 pm af Moolex »

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2006, 09:02:04 pm »
Du tager det som en rigtig stodder 8)

Fyr op :afro:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

knolp

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juli 13, 2006, 09:04:10 pm »

det kunne lige passe at du osse havde fået en v-max henover dig  :shock: :rolleyes: :wink:
[/quote]

Ja føj for den!

Det var nu en meget flink fyr. En gul V-Max forresten. Jeg har set ham flere gange i området omkring Hove. Men det er jo ikke en rigtig motorcykel. Det ved enhver...

Anita

• Plastikrocker

Jeg glæder mig til at komme med på en tur over Ganløse, Slagslunde og Hove igen sidst på sæsonen... For der er jo altid en landevej

Jep og næste gang du vil prøve en tur ud over markerne vil jeg foreslå at du skifter til en "knoldhopper"  :wink:- De er mere egnet til det pjat. God bedring.........
SV1000S K4

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2006, 09:24:34 pm »
Sikke noget møg. Kom snart på højkant og på hjul igen!

Er der andre der har haft samme prolem med bagbremsen?
Havde du helt nye tykke klodser på?

/Jonas

knolp

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juli 13, 2006, 09:48:14 pm »
Sikke noget møg. Kom snart på højkant og på hjul igen!

Er der andre der har haft samme prolem med bagbremsen?
Havde du helt nye tykke klodser på?

/Jonas

Jeg ved faktisk ikke meget om bremseklodserne. Men Alex kigger på dem..

Henrik

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Knolp på afveje....
« Svar #10 Dato: Juli 13, 2006, 10:02:33 pm »
Har godt set den oppe ved Alex de sidste gange jeg har været deroppe..

Stod og tænkte "Hov, det var da ham den 'nye' som jeg stod og sludrede med nede på havnen" (halvt indsmurt i burger :) )

Godt at høre at du, trods omstændighederne er "OK"..!

HM har stået med en tåre i øjet og aet den ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

knolp

• Gæst
Sv: Re: Knolp på afveje....
« Svar #11 Dato: Juli 13, 2006, 10:58:27 pm »
Har godt set den oppe ved Alex de sidste gange jeg har været deroppe..

Stod og tænkte "Hov, det var da ham den 'nye' som jeg stod og sludrede med nede på havnen" (halvt indsmurt i burger :) )

Godt at høre at du, trods omstændighederne er "OK"..!

HM har stået med en tåre i øjet og aet den ;)

Arhhh hvor er det godt... Den trænger virkelig til lidt omsorg og til at blive vasket. :D

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #12 Dato: Juli 14, 2006, 01:22:14 am »
Ihh, hvor VAR det da godt, det ikke gik værre...

Hey, tag det som det, det er... en naturlig reaktion hos dine medmennesker. :)

God bedring med foden. Og med SVinet! :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #13 Dato: Juli 14, 2006, 08:09:59 am »
Jeg synes det er fedt at du ikke har mistet lysten til at køre mc  :D

Der er desværre nogen der bliver så skræmt af en ulykke at de ikke tør/vil køre mc igen. Det synes jeg er en skam  :|
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #14 Dato: Juli 14, 2006, 09:28:31 am »
ha ha
Når man nu ik må sige det man først tænker sååå
Respekt!
Ha 1 go sommer alligeveller!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!