Forfatter Emne: Kedelig tendens  (Læst 3539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
Kedelig tendens
« Dato: Juli 11, 2006, 12:47:34 pm »

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Kedelig tendens
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2006, 01:00:56 pm »
Hvad synes I ?   :(
At de mennesker der udgør den danske stat, er nogle svin! Og det vel at mærke IKKE på den fede måde!  :evil: :evil: :evil:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Kedelig tendens
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2006, 01:11:53 pm »
Fint nok! Danmark bibeholder retten til selv at bestemme sit skatteniveau, og hvor pengene skal kradses ind. 

Inddrevet bliver de under alle omstændigheder.

Man kunne dog måske nok forestille sig en model som den tyske med lavere skat/afgift på levnedsmidler, for at lægge lidt ekstra på motorcykler og andre luksusvarer. Så kunne det være noget af grænsehandelen forsvandt.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Kedelig tendens
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2006, 01:19:30 pm »
Man kunne dog måske nok forestille sig en model som den tyske med lavere skat/afgift på levnedsmidler, for at lægge lidt ekstra på motorcykler og andre luksusvarer. Så kunne det være noget af grænsehandelen forsvandt.
På   motorcykler ! ? !  :shock: :shock: :shock:
Jeg synes nu vi giver rigeligt for vores legetøj  :?

Da jeg købte min fra ny, lagde jeg 30.000 kr i udbetaling, hvilket faktisk var hvad SVinet kostede.
Lånet var jeg så nød til at tage for at betale afgiften til staten, og det vel at mæreke med penge hvor af der var betalt skat  :evil:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Kedelig tendens
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2006, 01:31:47 pm »
Mon ikke vi har råd til de øller vi behøver... også med afgift?
Men yes i danmark lægger vi mere afgift på både luksus og dagligdagsvarer!
Vel mest et udtryk for at vi tjener for meget i forhold til hvad vi har råd til at bruge øhhh........
Men hov hov det kommer vel også til at ramme pakkerne fra Louis, det er simpelthen for galt!!!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: Re: Kedelig tendens
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2006, 01:35:01 pm »
Vel mest et udtryk for at vi tjener for meget i forhold til hvad vi har råd til at bruge øhhh........
Men hov hov det kommer vel også til at ramme pakkerne fra Louis, det er simpelthen for galt!!!
 8)
Jo måske øller, men jeg kan da godt li' eks. Louis.de og reifenversand.com   

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Kedelig tendens
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2006, 01:40:39 pm »
 8)
Jo måske øller, men jeg kan da godt li' eks. Louis.de og reifenversand.com   

Diskussionen går vel egentlig også på om man skal bevare det eksisterende, som i øvrigt er betydeligt mere lempeligt end for blot få år siden, eller acceptere en udvidelse af grænsehandelen til at inkludere vognmandstransport.  Jeg tror næppe det kommer til påvirke postordre salg af MC dele eller andet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2006, 04:47:42 pm »
Griner .....

Dette er et udtryk for at de Danske Politikkere er nogle kyllinger !

Hele idéen med det Europæiske Fælleskab er at ensrette priser, skatteforhold, vare og arbejdskraftens fri bevægelighed !

De snok sover i folketinget ... (husk Folketinget er ansvarlig overfor befolkningen ! Regeringen er kun ansvarlig overfor folketinget) de ændringer der skal til i vores skatte og afgiftssystem er jo langt fra påbegyndt. Derfor vil der komme mere af denne slags i den næste årrække.

Hele problemet består jo i, at de 20% som statens budget skal skæres ned med, skal komme fra staten selv  :o og ikke kommunerne (selv om "de" prøver og til dels har lykkedes med kommunesammenlægning). Færre penge til staten = mindre magt til at smører i egne rækker  :evil:

Danmark BURDE kunne drives på 10% af indtægterne mod de nuværende 30%. Resten er overførelsesindkomst og sygehusvæsen.

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #8 Dato: Juli 12, 2006, 01:36:12 pm »
ikke kommunerne (selv om "de" prøver og til dels har lykkedes med kommunesammenlægning). Færre penge til staten = mindre magt til at smører i egne rækker  :evil:

Det er jo ikke sort/hvidt, men min opfattelse af kommunalreformen er at man har været presset ud i det - ikke pg.a. mangel på penge, men fordi der sidder så mange gamle nisser rundt om i kommunerne, som går på pension i løbet af 2-5 år, at hvis man skulle udskifte dem 1:1 ville man være nødt til at ansætte SAMTLIGE der får en studenterhue de næste par år.

Der er virkelig mange ældre mennesker ansat i kommunerne, og det er meget muligt at de spilder mere end halvdelen af deres tid, men man kan ikke rydde op i det uden at lave en reform - og det er det der sker.

Hvis det blot var økonomi er der tusindvis af ting man kunne stramme op på -se bare forsvaret der brænder 1.9 milliarder af på ingenting, den slags foregår der masser af rundt omkring.

Jeg arbejder med kommunalreform til daglig, så selvom jeg ikke ved alt om alting, har jeg da dannet mig nogle årsagssammenhænge som giver mening for mig.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Rasmus

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Juli 12, 2006, 04:13:18 pm »
Hvis det blot var økonomi er der tusindvis af ting man kunne stramme op på -se bare forsvaret der brænder 1.9 milliarder af på ingenting, den slags foregår der masser af rundt omkring.

Hæ hæ - så kender du da vist kun de små beløb mit firma har spildt de sidste par år :lol: Jeg kunne nok komme nogle noget større tal, men det vil jeg undlade her på en offentlig site  :shock:

Men alt i alt handler ovenstående tråd, nok om et spørgsmål vi aldrig kan blive enige om. Der er både fordele og ulemper ved vores afgiftssystem i Danmark. Vi vil alle have gratis hospitaler og bedre veje osv. samtidig med at vi ikke vil betale afgifter og skat (helst). Jeg får en gang i mellem lidt medlidenhed med dem som skal forsøge at få gjort alle tilfredse.
Jeg tror det er lidt ligesom en fodboldkamp. Vi ved alle lige præcis hvad træneren burde have gjort og hvad dommeren skulle have dømt, men det er nok ikke så nemt når man står i situationen  :D

Jeg syntes squ vi har det meget godt... Vi har jo råd til vores elskede MC og så kan man jo næsten ikke forlange mere.

AHEP

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Juli 12, 2006, 04:17:05 pm »
Jeg syntes squ vi har det meget godt... Vi har jo råd til vores elskede MC og så kan man jo næsten ikke forlange mere.

Hvorfor er der ikke en enig knap :wink:
Anders
Suzuki GS500E 96

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #11 Dato: Juli 12, 2006, 04:35:26 pm »
Altså, med al respekt, så synes jeg det der er et tåbeligt argument :)
Da jeg fyldte 25 år, ramte jeg toppen af min karriere rent lønmæssigt. Så længe jeg betaler så meget i topskat som jeg gør, så kommer jeg aldrig nogensinde til at få mere udbetalt.

Hvad hvis min ambition er at eje et hus på strandvejen og køre en Ducati 999R på arbejde? Det kan jeg ikke i Danmark, fordi staten ikke tillader mig at tjene mere end jeg gør nu. Hvis jeg var klar til at have to fuldtidsjob og tage en jurist-uddannelse ved siden af, så nytter det bare ikke noget, for jeg får ikke mere udbetalt.
Det synes jeg personligt er et utilgiveligt indgreb i den personlige frihed - staten bestemmer hvad du skal være tilfreds med, for du kan ikke forbedre det ud over et vist punkt.

Desværre preller sådan et argument af på mange mennesker, fordi de ikke kan forestille sig at have den slags ambitioner - de tror ikke det er almindelige mennesker der bor på strandvejen, men folk der på en eller anden måde har tryllet pengene frem. Det er forkert, man burde se op til de mennesker der har klaret sig godt, og de burde være et eksempel til efterlevelse - ikke en gruppe mennesker man skal straffe fordi de "har penge nok". På en måde er skattelovgivningen med til at holde fast i janteloven.

Sammenlignet med udlandet, kan den ekstremt lille lønspredning i Danmark altså godt sammenlignes med borgerløn, hvilket jeg er meget imod.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #12 Dato: Juli 12, 2006, 04:46:07 pm »
Enig med Ronnie her !

En ting er dog sikkert !

Vi skal alle betale skat ! ... det er fair ... vi er et fælleskab og sådan er det. Undersøgelser viser at de fleste mennesker kan acceptere at de skal betale 50% (MAX) af deres indtægt til fællesskabet (SKAT).

Kommer man over den grænse på de 50% så bliver "mennesket" kreativt rent økonomisk. Egg. Skattesvindel, Sort arbejde, tyveri, bedrageri etc.

Det burde derfor være et Politisk mål (læs befolkningens mål) at alle max skulle betale 50% i skat og at 10% af denne indtægt max måtte gå til at administrer Danmark.

Set i et lidt større perspektiv ... så burde vi afskaffe penge totalt ... men det ligger lidt længere ude i fremtiden ;-)

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com