Jeg syntes squ vi har det meget godt... Vi har jo råd til vores elskede MC og så kan man jo næsten ikke forlange mere.
Altså, med al respekt, så synes jeg det der er et tåbeligt argument
Da jeg fyldte 25 år, ramte jeg toppen af min karriere rent lønmæssigt. Så længe jeg betaler så meget i topskat som jeg gør, så kommer jeg aldrig nogensinde til at få mere udbetalt.
Hvad hvis min ambition er at eje et hus på strandvejen og køre en Ducati 999R på arbejde? Det kan jeg ikke i Danmark, fordi staten ikke tillader mig at tjene mere end jeg gør nu. Hvis jeg var klar til at have to fuldtidsjob og tage en jurist-uddannelse ved siden af, så nytter det bare ikke noget, for jeg får ikke mere udbetalt.
Det synes jeg personligt er et utilgiveligt indgreb i den personlige frihed - staten bestemmer hvad du skal være tilfreds med, for du kan ikke forbedre det ud over et vist punkt.
Desværre preller sådan et argument af på mange mennesker, fordi de ikke kan forestille sig at have den slags ambitioner - de tror ikke det er almindelige mennesker der bor på strandvejen, men folk der på en eller anden måde har tryllet pengene frem. Det er forkert, man burde se op til de mennesker der har klaret sig godt, og de burde være et eksempel til efterlevelse - ikke en gruppe mennesker man skal straffe fordi de "har penge nok". På en måde er skattelovgivningen med til at holde fast i janteloven.
Sammenlignet med udlandet, kan den ekstremt lille lønspredning i Danmark altså godt sammenlignes med borgerløn, hvilket jeg er meget imod.