Forfatter Emne: Hjælp til diodeblink?!  (Læst 3366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FrederikD

  • Gæst
Hjælp til diodeblink?!
« Dato: Juli 11, 2006, 11:22:46 am »
Hei folkens!

Jeg har købt mig en ny baglygte til min SV 650 S K4 med klart glas og indbyggede blink i hver side af de røde dioder. Det vil sige at når jeg blinker skifter den ene række til at blive orange... Forstået..? :)

Problemet er bare at da vi havde monteret den og satte den til blinker den alt for stærkt - vel og mærket med de modstande er fulgte med lygten. Bag- og bremselys fungerer perfekt og det gør havari-blinket også. Men når jeg skal blinke til én side af gangen, går det alt, alt, alt for stærkt. Ligesom hvis der normalt er sprunget en pære.

Er der nogen der ved om der bare skal en større modstand på eller har oplevet lignende..?

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2006, 11:28:33 am »
Ligesom mine :wink: Kanon seje blink (bare ikke helt lovlige)

Har ikke lige mulighed for at skille min ad nu, men jeg kan kigge på det i morgen evt.? Så kan fortælle og tage billeder af div. modstande!

FrederikD

  • Gæst
Re: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2006, 11:31:28 am »
Lige præcis... Smukt!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2006, 11:48:18 am »
Hvilke blink har du foran? De originale, eller nogle andre eftermonterede blink?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2006, 11:48:45 am »
Hei folkens!

Jeg har købt mig en ny baglygte til min SV 650 S K4 med klart glas og indbyggede blink i hver side af de røde dioder. Det vil sige at når jeg blinker skifter den ene række til at blive orange... Forstået..? :)

Problemet er bare at da vi havde monteret den og satte den til blinker den alt for stærkt - vel og mærket med de modstande er fulgte med lygten. Bag- og bremselys fungerer perfekt og det gør havari-blinket også. Men når jeg skal blinke til én side af gangen, går det alt, alt, alt for stærkt. Ligesom hvis der normalt er sprunget en pære.

Er der nogen der ved om der bare skal en større modstand på eller har oplevet lignende..?

Hvor købte du dine ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2006, 12:27:01 pm »
Nå jeg brugte lige min frokostpause på at køre "hjem" til bygningen hvor jeg bor og tage nogle billeder.

Håber de kan hjælpe dig lidt på vej.

Vær meget opmærksom på om kablerne sidder ordentligt fast. Prøvede at pille mit af og så blinker den dobbelt hastighed i den side hvor kabler er taget af.

FrederikD

  • Gæst
Re: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2006, 03:10:24 pm »
Nå jeg brugte lige min frokostpause på at køre "hjem" til bygningen hvor jeg bor og tage nogle billeder.

Håber de kan hjælpe dig lidt på vej.

Vær meget opmærksom på om kablerne sidder ordentligt fast. Prøvede at pille mit af og så blinker den dobbelt hastighed i den side hvor kabler er taget af.

Det er bare super service. Umíddelbart er det identisk med mit, men der er ikke andet for end vi må tjekke kabler og lignende.

Hvor købte du dine ?

Baglygten købte jeg ved den forhandler hvor jeg købte min motorcykel. JPJ Motorcykler i Gredstedbro.

Hvilke blink har du foran? De originale, eller nogle andre eftermonterede blink?

Jeg har nogle små eftermonterede blink foran.

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Hjælp til diodeblink?!
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2006, 10:18:49 am »
Har du fået det til at virke ???

Hvad måtte du i øvrigt slippe for dine blink/baglgte hos JPJ ??