Forfatter Emne: Forsikringer  (Læst 3951 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dssa

• Gæst
Forsikringer
« Dato: Juli 10, 2006, 11:48:43 am »
Er igang med at tegne forsikring på min SV650S og overveje om det er det værd at tegne kasko? Er selv helt ny på mc men har kørt skadesfri i bil i 8 år og har været forskånet for tyveri tidligere. Hvad er jeres erfaringer???? :huh: :huh:

Tak for de mange hurtige svar, tror ikke der kan være mere tvivl
« Senest Redigeret: Juli 11, 2006, 12:56:20 pm af Dssa »

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Forsikringer
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2006, 11:51:39 am »
Er igang med at tegne forsikring på min SV650S og overveje om det er det værd at tegne kasko? Er selv helt ny på mc men har kørt skadesfri i bil i 8 år og har været forskånet for tyveri tidligere. Hvad er jeres erfaringer???? :huh: :huh:
Når du anskaffer dig en MC, er chancen for at du forbliver forskånet for tyveri, faldende...
Og da du er ny på MC, og har en cykel som er mere end 20-30.000 kr værd, så er det måske ikke så dumt med en kasko.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2006, 11:54:01 am »
Jeg synes allerede der har været en del "Cykel stjålet" indlæg herinde, så joh, man kan vel godt sige at vores cykler ofte bliver stjålet. I hvert fald ofte nok til at det er en kedelig tendens.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Coyote

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 10, 2006, 11:55:09 am »
Citér
En anden fordel ved kasko, som man måske glemmer, er at mekkeren kan påbegynde udbedrelse af din mc med det samme, hvis du har været indblandet i et uheld og det ikke er din skyld.

Lad os sige, at du bliver påkørt af en bil, der er ingen personskade, men cyklen skal til mekkeren. Det var ikke din skyld, men bilistens.

Med kasko: du sender cyklen til mekkeren - din forsikring lægger ud og indkræver beløbet hos den skyldiges forsikringsselskab.

Uden Kasko: du skal selv have fat i den skyldiges forsikringsselskab og få dem til at vedkende sig skylden (det kan tage tid) og cyklen kan så komme til at stå stille imens.

Jeg var selv ude for en tåbe, som mente han skulle skifte vognbane - han var direkte årsag til at jeg måtte lave en glidende opbremsning med siden henad asfalten. Klovnen ville så frasige sig sin skyld midt i det hele - men det endte 9 måneder senere med at skylden blev hans.

Hvis jeg ikke havde haft Kasko på, og dermed fik cyklen reppet med det samme, ja så kunne jeg have stået uden cykel et stykke tid.

Jeg Quoter lige mig selv fra en anden tråd :)
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Forsikringer
« Svar #4 Dato: Juli 10, 2006, 12:36:22 pm »
Kasko ... hvis du har råd og er ny.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Kristensen

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
« Svar #5 Dato: Juli 10, 2006, 01:40:22 pm »
Tag forsikringen med kasko...

Hvis jeg ikke havde kasko på min mc, turde jeg sgu knap nok gå fra den af frygt for pilfingre!

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #6 Dato: Juli 10, 2006, 01:45:14 pm »
med 8 år på bagen dvs. elitebilist, kan alt andet end forsikring med kasko ikke betale sig, det er bare min mening, tænk hvis den blev nakket :-(.......

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sv: Forsikringer
« Svar #7 Dato: Juli 10, 2006, 03:23:57 pm »
med 8 år på bagen dvs. elitebilist, kan alt andet end forsikring med kasko ikke betale sig, det er bare min mening, tænk hvis den blev nakket :-(.......

Ja for du får jo dine 8 år i bil, med som ancinitet når du laver din MC forsikring. så du bør ikke få nogen dyr forsikring. og er du over 30, ja så er du jo super elite (ihvertfald i TRYG)

Rask

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 10, 2006, 07:29:35 pm »
Mojn! Jeg havde helt klart valgt kasko - jeg betaler selv kun 3200 kr. for fuld kasko for min 2001 SV 650 S.. Nå ja, den står da godt nok i konens navn - og da hun er halv gammel (omkring de 30) bliver prisen der efter..  :wink:

PS Jeg har kun kørt MC i 2 år, og er elite billist..
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Rasmus

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Juli 10, 2006, 08:04:37 pm »
Helt klart kasko på!!!! Ellers riskerer du at komme til at hænge på en "dumme-gæld" i mange år. Hvis den er købt kontant, er der helt klart federe måder at smide penge ud på!
100 % kasko uanset alder, erfaring og som Luske siger hvis din bike er mere end 20-30K værd. Du vil fortryde hvis ikke du gør det.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2006, 10:49:00 pm »
Vil lige påpege at det er langt fra alle forsikringsselskaber som godtager skadefri kørsel i bil som ancinitet til MC. Der imod virker det som regel altid den anden vej. Jeg mener f.eks. ikke at Tryg accepterer bilkørsel som ancinitet til MC. Men ring for en sikkerheds skyld og orienter dig (nogen gange er det bare et spørgsmål om forhandling).

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juli 11, 2006, 07:58:13 am »
Jeg har lige fået stjålet min SV1000SK6 for en uge siden...!!!  :cry:

Du skal selvfølgelig vælge din forsikring med kasko. Du skal jo tænke på at en mc er meget nemmere
at "gemme" og stjæle end en bil, og der bliver stjålet mange mc´er.

Mange forsikringer har 20% selvrisiko ved tyveri, og hvis din forsikring har det, ville jeg også sætte alarm på.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #12 Dato: Juli 11, 2006, 09:13:58 am »

Jeg bliver så irriteret over forsikrigs selskaber .. og især dem man ringer til. For det er tydeligvis forskellige forhold for hver enkelt person der ringer ind.

Det er en stor svindelbutik der kun handler om at hive så mange penge ud af folk som muligt :)

Mht TRYG fik jeg at vide at der skulle 5 års skadefri kørsel til for at være MC elite og 12 års skadefri bil for at være elitebilist... tja... andre får andre ting at vide når de ringer...

Og hvor er det også latterligt at fordi ens mand eller kone er elitebillist - ja så kan du da sagtens forsikre din mc eller bil som elitebilist.. Det er som om at alle dødelige betaler de høje priser .. men når man først er kommet "ind i varmen" så har man billig forsikring.
(Indtil man en dag smadrer skidtet selvfølgelig)

Jeg har haft bil i 10 år .. lavet 1 skade for 2 år siden hvor et dådyr sprang ud foran bilen.
Kørt skadefri MC i 4 år - holdt 6 års pause .. og kørt skadefri igen i 3 år.
Altså - jeg synes ikke jeg har kørt uforsvarligt eller været en "dårlig" kunde i deres øjne.

Resultat :
Jeg er nybegynder i bil fordi den forsikring jeg lige har - nulstiller min ancinnitet lige gyldigt hvilken slags skade jeg får.
Jeg er nybegynder på MC for hvis man holder 5 års pause med at køre MC så nulstiller de sørme
også din ancinnitet.

Derfor lægger jeg ca 25 kilo om året i forsikring på mc og bil tilsammen. De har det da meget godt hos TRYG :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2006, 12:36:50 pm »
Snak med TRYG igen.... jeg er 26 og betaler 9 i alt for bil og MC begge med fuld kasko..... blev elitebilist ifbm. jeg skiftede fra TopDanmark
Citat fra: TRYG
Selvom at man jo godt nok skal være 30, men skidt med det...

Men lad nu være med at henvise direkte med navn til mig  :?
YAMAHA FZS 600 Fazer

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juli 11, 2006, 01:17:59 pm »
Snak med TRYG igen.... jeg er 26 og betaler 9 i alt for bil og MC begge med fuld kasko..... blev elitebilist ifbm. jeg skiftede fra TopDanmark
Citat fra: TRYG
Selvom at man jo godt nok skal være 30, men skidt med det...

Men lad nu være med at henvise direkte med navn til mig  :?

Det fatter jeg simpelthen ikke.. Jeg fik oplyst den mest sindssyge pris på ansvarsforsikring på min gamle Tissan, da jeg snakkede med Tryg.. Over 8000 kroner! Jeg må da vist hellere prøve at ringe til dem igen :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)