Forfatter Emne: Pukkel på dragt  (Læst 14096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #15 Dato: Juli 07, 2006, 05:21:42 pm »

Iøvrigt er den pisse irriterende :lol:

Hvorfor??? Kan du mærke den er på???
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #16 Dato: Juli 07, 2006, 06:23:13 pm »

Iøvrigt er den pisse irriterende :lol:

Hvorfor??? Kan du mærke den er på???

Næh, men man ligner da en klovn (mere end man plejer...) :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Re: Pukkel på dragt
« Svar #17 Dato: Juli 07, 2006, 07:17:04 pm »
Jeg ser det dog som et plus, at man kan opbevare småting, som fx. en dåsepils på den...

Sådan nogle bukser har jeg  :D :D :D

Nej Capone! Det er din (top-)mave der er tale om :D
KH Helle Merete
SV650SK3

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #18 Dato: Juli 07, 2006, 07:19:44 pm »
Måske har jeg uret... Jeg fortæller bare videre hvad jeg er blevet lært op i.... :(

Med hensyn til rygskjold skal det sidde på halebenet og en knytnæve fra øverste nakkehvirvel. Sidder det for højt oppe sker der følgende som Capone kommer ind på.

Hygge
« Senest Redigeret: Juli 07, 2006, 07:21:17 pm af Majse »

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #19 Dato: Juli 07, 2006, 07:25:05 pm »
Øhh virker??? den ser smart ud :afro:, den skulle være med til at holde på hjelmen ved styrt, så man ikke brækker hovedet bagover, fart... det ville nok hjælpe mere at tabe de 10 overskydende kilogram :oops:, og så er det totalt bling-bling ka-chiiing der :afro: :mrgreen:

Hmmm ok  :shock:  så lærte jeg det.... Der var en (åbenbart uvidende) person, der havde fortalt mig at den var til hjælpe med at holde hjelmen når vinden pressede på, og derved kunne aflaste nakke/halsmuskler ved høj fart!

Nå men da jeg købte den uden, må jeg jo bare håbe at mit rygskjold kan hjælpe lidt til også  :afro:

ok!!! :shock: :shock: lyder mærkeligt med vinden... og det passer altså ikke. 
Puklen har så (muligvis) den gode side effekt, at den hjælper hvis man falder af..
Jeg kan dog ikke helt dreje hvordan den skal virke... jeg har tænkt over det mere end én gang, for jeg har hørt det mange gange.  ..og jeg har efterhånden set en del der er kørt af, og man tumler jo bare rundt, med ben, arme og hoved i alle mulige retninger..

..så hvis det var pga vores hals, så havde de sgu nok fundet på noget andet..  en halskrave måske..




Tror den pukkel redder mange alligevel... Med hjelmen på, rammer hjelmen på puklen hvis man bukker nakken bagover.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #20 Dato: Juli 07, 2006, 11:29:55 pm »
Øhh virker??? den ser smart ud :afro:, den skulle være med til at holde på hjelmen ved styrt, så man ikke brækker hovedet bagover, fart... det ville nok hjælpe mere at tabe de 10 overskydende kilogram :oops:, og så er det totalt bling-bling ka-chiiing der :afro: :mrgreen:

Hmmm ok  :shock:  så lærte jeg det.... Der var en (åbenbart uvidende) person, der havde fortalt mig at den var til hjælpe med at holde hjelmen når vinden pressede på, og derved kunne aflaste nakke/halsmuskler ved høj fart!

Nå men da jeg købte den uden, må jeg jo bare håbe at mit rygskjold kan hjælpe lidt til også  :afro:

ok!!! :shock: :shock: lyder mærkeligt med vinden... og det passer altså ikke. 
Puklen har så (muligvis) den gode side effekt, at den hjælper hvis man falder af..
Jeg kan dog ikke helt dreje hvordan den skal virke... jeg har tænkt over det mere end én gang, for jeg har hørt det mange gange.  ..og jeg har efterhånden set en del der er kørt af, og man tumler jo bare rundt, med ben, arme og hoved i alle mulige retninger..

..så hvis det var pga vores hals, så havde de sgu nok fundet på noget andet..  en halskrave måske..




Tror den pukkel redder mange alligevel... Med hjelmen på, rammer hjelmen på puklen hvis man bukker nakken bagover.

Meeen som Alex skriver, så flyver folk jo ikke bare af deres cykler og lander let og elegant på ryggen... Når vi endelig vælter for alvor, så er det nærmest som kludedukker og hovedet vil mange gange ryge fra side til side eller fremover... Jeg tror at den pukkel er et "mode"fænomen der er taget til sig af racer wannabe folket
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Pukkel på dragt
« Svar #22 Dato: Juli 09, 2006, 04:33:02 pm »
http://www.topracing.dk/view_product.php?product=04-30-648100530 :afro:

Ja DEN ser behagelig ud .. på min bike vil jeg så kun kunne kigge lige ned i tanken, da jeg skal læne hovedet lidt bagover for at kigge frem  :D

Den ville dog være genial til næste julefrokost - så lægger man sig bare til at sove .. der er hovedpude over det hele.
Mon vi får rabat hvis vi køber 50 ??
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Henry

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Pukkel på dragt
« Svar #23 Dato: Juli 09, 2006, 11:57:40 pm »
Da jeg selv lige har været ude og kigge efter ny læder jakke har jeg snakket med en del ekspedienter ang. puklen!
Det jeg har forstået er, at den første type(den lange) er lavet for aero dynamikens skyld til race, hvor den anden(den korte) er lavet for at undgå at nakken brækkes tilbage ved et styrt, samt at den støtter nakken ved høj fart!

Nu forstår jeg så bedre hvorfor dromedarer har én pukkel!!
Men hvad bruger kamelerne deres to til??
« Senest Redigeret: Juli 09, 2006, 11:59:50 pm af Henry »
Henrik
gsx600f 93' med masser af nyt udstyr! ex. ny front-/venstre- kåbe samt nye potter og alt andet på venstre side er nyt ;)

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Re: Pukkel på dragt
« Svar #24 Dato: Juli 10, 2006, 12:20:24 am »
Jeg var lige inde og lure på dainese' forum:

Jeg fandt et indlæg til deres tech-expert, som jeg har lavet om til pdf.

Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Pukkel på dragt
« Svar #25 Dato: Juli 10, 2006, 11:11:11 am »
den korte er lavet for at undgå at nakken brækkes tilbage ved et styrt, samt at den støtter nakken ved høj fart!


Så vidt jeg kan stave mig frem til, så er det da vist korrekt, at den støtter hovedet ved høj fart (lige inden du inkasserer et klip i kortet for samme forseelse  :wink:
Meeeen:
Citér
In any case, and we do underline it, the hump is not a means of protection

Dainese har talt!!!  :twisted: :twisted:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Pukkel på dragt
« Svar #26 Dato: Juli 10, 2006, 11:19:21 am »
Som tråden udvikler sig, kan jeg se at min indledende oplysning måske ikke var helt forkert.... Det kan være jeg skal køre ned beklage at jeg tævede manden med et rygskjold for at have givet mig usandfærdige oplysninger  :|  (eller måske bare give ham en øl for at have mobbet ham med hans uvidenhed :wink:)

Godt vi har forum, så vi kan trække på hinandens viden og evne til at google  8) 

Henry

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Sv: Re: Pukkel på dragt
« Svar #27 Dato: Juli 10, 2006, 12:20:36 pm »
den korte er lavet for at undgå at nakken brækkes tilbage ved et styrt, samt at den støtter nakken ved høj fart!


Så vidt jeg kan stave mig frem til, så er det da vist korrekt, at den støtter hovedet ved høj fart (lige inden du inkasserer et klip i kortet for samme forseelse  :wink:
Meeeen:
Citér
In any case, and we do underline it, the hump is not a means of protection

Dainese har talt!!!  :twisted: :twisted:

Ja, men er det ikke også den lange de taler om? for de taler lidt om aerodynamiken, og det har den korte jo ikke  :(
Henrik
gsx600f 93' med masser af nyt udstyr! ex. ny front-/venstre- kåbe samt nye potter og alt andet på venstre side er nyt ;)