Forfatter Emne: Langt lys om dagen  (Læst 3612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Langt lys om dagen
« Dato: Juli 06, 2006, 03:06:59 pm »
Jeg læste på et tidspunkt herinde om én der konstant kørte med langt lys for bedre at blive set i trafikken.

Herefter er jeg selv begyndt at køre med langt lys om dagen, og jeg må sige det virker. Bilerne flytter sig foran mig, som var jeg en politimc'er når jeg kører på motorvejen, tidligere skulle jeg helt op i røven af dem før de ænsede mig.

Godt råd, som kan tåle at blive givet videre endnu engang.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Langt lys om dagen
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2006, 03:12:37 pm »
Men man bliver vel næppe populær hvis man blænder?
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Re: Langt lys om dagen
« Svar #2 Dato: Juli 06, 2006, 08:10:01 pm »
Men man bliver vel næppe populær hvis man blænder?
 8)

Vi er jo ikke populære i forevejen... men du har ret... Men som Kasperh skriver, så bliver vi set, og det er vel det vigtigste... Jeg kører ikke selv med langt, det har jeg da aldrig haft tænkt på, men tror faktisk jeg vil gøre det...  8)

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Langt lys om dagen
« Svar #3 Dato: Juli 06, 2006, 08:20:17 pm »
Jeg læste på et tidspunkt herinde om én der konstant kørte med langt lys for bedre at blive set i trafikken.

Herefter er jeg selv begyndt at køre med langt lys om dagen, og jeg må sige det virker. Bilerne flytter sig foran mig, som var jeg en politimc'er når jeg kører på motorvejen, tidligere skulle jeg helt op i røven af dem før de ænsede mig.

Godt råd, som kan tåle at blive givet videre endnu engang.


Jeg har oppdaget at en yoshi-potte + litt gass får billistene til å flytte på seg...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Langt lys om dagen
« Svar #4 Dato: Juli 07, 2006, 02:33:39 am »
Men man bliver vel næppe populær hvis man blænder?
 8)

Vi er jo ikke populære i forevejen... men du har ret... Men som Kasperh skriver, så bliver vi set, og det er vel det vigtigste... Jeg kører ikke selv med langt, det har jeg da aldrig haft tænkt på, men tror faktisk jeg vil gøre det...  8)
Jeg tror heller ikke problemet er så stort på de nyere modeller, som jo har lys i begge lygter hele tiden. Det er værre på en old skool, som jo er halv-blind (og endda med stærkt nedsat "syn" på det raske øje) indtil man sætter blus på det lange lys.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: Langt lys om dagen
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2006, 07:35:25 am »
Jeg er glad for at der er nærlys i begge øjne på min K4, så er chancen for at blive set lidt større. På Motorvejen når jeg ligger i ydersporet trækker bilisterne meget ofte ind til siden, og det er selvom jeg bare følger strømmen med god bremseafstand. Selv på tilkørelsernebanerne til motorvejen er bilister trukket halvt ind i nødsporet, så mener de åbentbart at jeg bare smutter forbi.

Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Langt lys om dagen
« Svar #6 Dato: Juli 07, 2006, 08:07:11 am »
Hvis jeg for en enkelt gangs skyld har fået lov til at låne bilen  :grin: (forresten også en Suzuki 1000) og der dukker en singlelygte op i spejlene trækker jeg selvfølgelig også ind til siden! - - - og ruller vinduet ned  :D  :D skal jo liiigggeeee høre!
Jeg tror der er mange x-motorcyklister og wanna be motorcyklister i trafikken! :tongue:
Og som en sådant viser man selvfølgelig behørigt hensyn når en representant for de tohjulede medtrafikanter dukker op og gerne vil frem! Han/vi stjæler jo heller ikke nogens plads i køen  :shocked:
Men man ser bestemt nogen modeller mere end andre, ligesom med piger lidt ??? hmmm!
Jeg synes også lyset er ret godt på newschoolerne, især det lange lys! (har undret mig lidt over dem af os der investerer i mere lys), og jeg synes faktisk også der er rigtigt mange der gir plads og i forbavsende god tid!
Men ... man kan jo ikke regne med det   ... der er jo altid lige fjolset   ..........  der ikke bruger sine spejle eller tror han/hun er :police:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Langt lys om dagen
« Svar #7 Dato: Juli 07, 2006, 09:38:53 am »
Der er også meget dårligt lys på Oldschool SV650'er.

Jeg sad bag på HM forleden på vej hjem fra Alex og er du gal hvor er tusmørke+sort visir bare ikke en god kombination på den MC..!

Nææææh, må endnu engang fremhæve mit knivskarpe Xenonlys..! :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Langt lys om dagen
« Svar #8 Dato: Juli 07, 2006, 09:41:20 am »
Der er også meget dårligt lys på Oldschool SV650'er.

Jeg sad bag på HM forleden på vej hjem fra Alex og er du gal hvor er tusmørke+sort visir bare ikke en god kombination på den MC..!

Nææææh, må endnu engang fremhæve mit knivskarpe Xenonlys..! :D
Psst ! Vi er nogen der ikke behøver "Handicap lamper" for at se  :wink: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: Langt lys om dagen
« Svar #9 Dato: Juli 07, 2006, 10:48:15 am »
(I bil) og der dukker en singlelygte op i spejlene trækker jeg selvfølgelig også ind til siden! - - - og ruller vinduet ned  :D  :D skal jo liiigggeeee høre!

 :D Ditto :D

Trækker ind, slukker radio og ned med vinduet...
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Trace

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
  • ´02 SV650s K2..........
Re: Langt lys om dagen
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2006, 11:57:00 am »
Jeg læste på et tidspunkt herinde om én der konstant kørte med langt lys for bedre at blive set i trafikken.

Herefter er jeg selv begyndt at køre med langt lys om dagen, og jeg må sige det virker. Bilerne flytter sig foran mig, som var jeg en politimc'er når jeg kører på motorvejen, tidligere skulle jeg helt op i røven af dem før de ænsede mig.

Godt råd, som kan tåle at blive givet videre endnu engang.

Jeg kører også med langt lys om dagen, det virker som om man nemmere bliver set.........
State laws of Alaska:

•Moose may not be viewed from an airplane.
•It is considered an offense to push a live moose out of a moving airplane.
•It is considered an offense to feed alcoholic beverages to a moose.