Forfatter Emne: Kørekort  (Læst 4252 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Kørekort
« Dato: Juli 05, 2006, 07:40:39 pm »
I forbindelse emd førnævnte udlevelse af min drengedrøm, skal jeg jo også lige have den detalje på plads der hedder kørekort, så jeg ville egentlig bare høre om der er nogen der har anbefalinger omkring valg af køreskole.´

Det jeg tænker i er om man kører på ordentlige motorcykler, god udnervisning og generel kvalitet. Prisen har selvfølgelig en betydning, men kvaliteten kommer først i min bog.

På forhånd tak =)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Kørekort
« Svar #1 Dato: Juli 05, 2006, 07:49:51 pm »
Det ville være lidt lettere at rådgive dig hvis du havde angivet hvor i landet du befinder dig :D
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Kørekort
« Svar #2 Dato: Juli 05, 2006, 07:51:01 pm »
 Det er selvfølgelig en god pointe  :shock:

 Jeg bor i Brønshøj, er villig til at køre lidt efter den rigtige skole, men det er nok storkøbenhavn vi snakker om.

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Re: Kørekort
« Svar #3 Dato: Juli 05, 2006, 07:57:48 pm »
Du mangler en lille detalje: Geografisk placering :rolleyes:

Men selv om du er Brønshøj-bonde (må jeg godt skrive for jeg har boet i Brønshøj i mange år) vil jeg ikke undlade at nævne Nordkystens Køreskole, hvor jeg ikke har aktier men selv tog mit mc-pap sidste år. Knud, som kørelæreren hedder, kører med Ducati Monster 620, der, som onde tunger påstår, er forbillede for SV650.

Banekørsel i Kvistgård, kørsel fra Kvistgård og teori i Helsingør.
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Asthpe

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Kørekort
« Svar #4 Dato: Juli 05, 2006, 08:13:24 pm »
Min kæreste-pige tog sit hos <a href="http://www.ring3.dk/ >Ring 3 Køreskole[/url] i Herlev, her foregår alt undervisning via DVD'er så du bestemmer selv hvornår du vil komme og hvad du vil lave. Der køres på Kawazaki Z 750, Honda CB 500,Suzki GS 500 og Yamaha XJ 600. Ikke de vildeste cykler, men nemme at køre.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Kørekort
« Svar #5 Dato: Juli 06, 2006, 10:01:34 am »
Uhhhh, jeg tog mit kørekort sidste år med Birkebæk hos Tip-top trafik på Frederiksberg. Super cool kørelærer og en ganske lav dumpeprocent. Vi kørte Yamaha XJ600, men mener at de har skiftet cykler efterfølgende...

Men måske er det også folk, der har dårlige erfaringer, vi skal have på banen. Naturligvis med begrundet kritik af deres køreskole. Så ved du i hvert fald, hvor du IKKE skal gå hen  :wink: :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kørekort
« Svar #6 Dato: Juli 06, 2006, 10:41:07 am »
Kan også tale meget godt om "Holte Køreskole" - Jeg gav 5990 for mit kørekort - ALT INKL.! :)

Super kørelærer..!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Kørekort
« Svar #7 Dato: Juli 06, 2006, 10:44:11 am »
Øhhh Stjerqvist på Finsensvej.
Men øhh det er 30 år siden jeg gik der, så hvordan det er nu???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kørekort
« Svar #8 Dato: Juli 06, 2006, 02:34:47 pm »
MC SKolen i Gentofte, kan varmt anbefales..
http://www.mcskolen.dk

dengang jeg to kortet, knoklede kørelæren (Søren Klausen) som en besat med sit arbejde.. det betød at der altid var massere af muligheder for at tage køretimer, og det resulterer i et du har kortet hurtigt. han er god til at bestille teori-prøver og alt det der i god tid, så hele forløbet tager så kort tid som muligt.

Super godt sted, ingen dikkedarer !

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Kørekort
« Svar #9 Dato: Juli 06, 2006, 02:39:37 pm »
Bor selv i Brønshøj og tog det hos Ring 3 i Herlev.
Mit bud er at det er en over middel køreskole. Det er svært at sammenligne med noget andet, da man normalt kun tager kortet én gang.
Har dog aldrig hørt om nogen der omtaler den køreskole de har gået på som det bedste de har oplevet.

Husk dog at bestille køreprøve+teoriprøve i Hillerød. Det er meget lettere.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Kørekort
« Svar #10 Dato: Juli 06, 2006, 10:03:19 pm »
måløv køreskole (kan ikk huske hvad den hedder), den var jeg godt tilfreds med for 10 år siden. og cyklerne var vist tunede veloer eller også var det virago 250 hehe
nu med gixxer 1000k8:o)

Henry

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Kørekort
« Svar #11 Dato: Juli 10, 2006, 01:08:10 am »
Jeg har taget pappet hos tip top på frederiksberg forrige år.
Valgte dem, da det var nogen af de eneste der kunne give mig kortet på ca. 2½ måned(så jeg tog glædeligt bilen og kørte 70km 3 gange om ugen) og samtidig var de ganske billige..
Fik kun taget de lovmæssige timer. Og bestod begge prøver første gang, også selvom de til køreprøven skulle op på over 60km/t på halmtorvet(der er 40km/t) for at følge med mig. Men jeg tænkte bare, at når der nu ikke var nogen der var værd at kigge på, så kunne jeg lige så godt få det overstået  :tongue:

Den eneste ulempe ved dem er, at det kan være svært at få tiderne til at passe sammen. Så den kræver at du har mulighed for at tage timer når der er tid. For dengang var der kun én mckørelære og han havde flere hold af gangen..
Henrik
gsx600f 93' med masser af nyt udstyr! ex. ny front-/venstre- kåbe samt nye potter og alt andet på venstre side er nyt ;)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Kørekort
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2006, 09:37:49 am »
Jeg bor ganske tæt på ASA køreskolen på Frederiksberg... Kender ikke dem eller deres omdømme, men i deres "udstillingsvindue" har de en Aprilia, hvor de skriver, at den er "venligst" udlånt af MC Hjørnet... Alene det gør, at jeg aldrig vil anbefale den køreskole til nogen  :twisted: :twisted: :twisted:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Kørekort
« Svar #13 Dato: Juli 10, 2006, 09:38:43 am »
Jeg bor ganske tæt på ASA køreskolen på Frederiksberg... Kender ikke dem eller deres omdømme, men i deres "udstillingsvindue" har de en Aprilia, hvor de skriver, at den er "venligst" udlånt af MC Hjørnet... Alene det gør, at jeg aldrig vil anbefale den køreskole til nogen  :twisted: :twisted: :twisted:
En femmer på at det er en kundecykel, han her "udlånt"  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Kaos

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
Sv: Kørekort
« Svar #14 Dato: Juli 10, 2006, 09:41:56 am »
Uhhhh, jeg tog mit kørekort sidste år med Birkebæk hos Tip-top trafik på Frederiksberg. Super cool kørelærer og en ganske lav dumpeprocent. Vi kørte Yamaha XJ600, men mener at de har skiftet cykler efterfølgende...

Men måske er det også folk, der har dårlige erfaringer, vi skal have på banen. Naturligvis med begrundet kritik af deres køreskole. Så ved du i hvert fald, hvor du IKKE skal gå hen  :wink: :wink:
kan også kun sige gode ting om Tip-top trafik på Frederiksberg. det er en kanon frisk kørelære og han ved hvad han snakker om !!!  :D