Forfatter Emne: Sidder ved "MC-Tirsdag" mødested og har talt 34 MC'ere i T-Shirt og uden hansker  (Læst 7562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Chris

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Well... man lærer det når man vælter og får skrællet alt huden af...  :rolleyes: Men folk må selv om det... det er selvfølgelig lidt synd for de falkreddere osv. der skal ud og skrabe hjernemasse op fra vejen fordi en eller anden nar har kørt uden hjelm....  :?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Citat fra: Paw
Det er fint at i alle sammen er så hellige :lol:

Hvis jeg har lyst til at køre en tur i bar røv og viklers... Så gør jeg det :)

En del af tiltrækningen ved mc-kulturen for mig er netop den grad af frihed man kan nyde.

netop Paw frihed - frihed til at råde andre som klæder sig letsindigt, til at tænke sig om 2 gange, jeg ville have en dårlig smag i munden hvis jeg ikke havde forsøgt at få dig til at tage dit kluns på(istedet for bar røv og dolk) inden du blev kørt ned af en gammel nisse, cyklen sætter ud i et sving, dit favorit sving er blevet fyldt med grus....etc etc..

Citat fra: Paw
Det er ok at man har nogle holdninger til ting, men det er ikke ok at spille  :police: over for andre som tilfældigvis ikke har samme synspunkt.
som jeg læser tråden er der ingen som leger dommere,  mere en undren over manglende(min egen frie mening!) korrekt mc-påklædning

Citat fra: Paw
For mig er det cool at "de" kører på deres måde, på deres type mc og i det tøj de lyster. Det er helt ok, det har de nemlig ret til.

Jeg har selv nogle holdninger til emnet, jeg gider bare ikke ligge under for andres meninger om hvad der er rigtigt/forkert.

Så til alle dem uden handsker og andet: Det er sgu cool nok 8)

Giv gazzzz :afro:
det er ok at du har nogle holdninger /meninger om emnet respekt for det... men er du nu også helt bondesikker på at det er de rigtige :huh: :huh:,
jeg har selv i mine unge og letsindige dage kørt rundt i helly-hansen jakke, cowboybukser og sejlersko OG betalt prisen mht, hudafskrabninger neglebørsteri med sæbevand for at fjerne møg osv, den frihed er dyrt købt, brækkede knogler bla bla..
Og helt ærligt Paw hvorfor har du købt de top-super-geile Sidi-ski-støvler når du i frihedens hellige navn lige så kunne have købt et par mao sko i brugsen???? :wink: 
« Senest Redigeret: Juli 06, 2006, 01:01:42 am af Moolex »
   

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Om folk kører forsvarligt påklædt eller ej, er deres egen sag. Det der piner mig er at se folk jeg holder af køre rundt i shorts, cowboybukser, uden handsker eller hvad man nu finder på. Jeg synes det er helt i orden at være efter dem man holder af, man gør det jo kun fordi man ikke vil se dem komme grimt til skade.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Hmmm
Ja vi skal passe på os selv, der er sgu ikke andre der er lige så motiverede for det!  :undecided:
Dermed være ikke sagt at det aldrig sker at jeg smutter en tur i Centret efter et eller andet uundværligt eller på stranden i Cowboy jakke og jeans!   :evil:
Men en ting er sikker... aldrig uden hjelm og handsker!   :angel:
Var med til at hjælpe en op i Italien engang, til Madonnatræf, han var væltet på landevej kun iført badebukser og strandtøfler!!!    :shock:  :shock:
Åhhh ja og forresten hvis jeg nu for en gangs skyld er i bil... aldrig uden sele og altid i sko der sidder ordentligt fast!
Så synes jeg forresten ikke det moderne MC tøj er så slemt når det er varmt, der er virkeligt sket noget der!  :D
Overvejer at købe en pilothjelm til her når det er rigtigt varmt og ja ja det er vel også lidt nostalgi tror jeg! Det er da bedre end ingen hjelm!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Jeg synes det er helt i orden at være efter dem man holder af, man gør det jo kun fordi man ikke vil se dem komme grimt til skade.

Helt enig.
Det er jo det samme som med selen i bilen...
Anders
Suzuki GS500E 96

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Det er fint at i alle sammen er så hellige :lol:

Hvis jeg har lyst til at køre en tur i bar røv og viklers... Så gør jeg det :)

En del af tiltrækningen ved mc-kulturen for mig er netop den grad af frihed man kan nyde.

Det er ok at man har nogle holdninger til ting, men det er ikke ok at spille  :police: over for andre som tilfældigvis ikke har samme synspunkt.

For mig er det cool at "de" kører på deres måde, på deres type mc og i det tøj de lyster. Det er helt ok, det har de nemlig ret til.

Jeg har selv nogle holdninger til emnet, jeg gider bare ikke ligge under for andres meninger om hvad der er rigtigt/forkert.

Så til alle dem uden handsker og andet: Det er sgu cool nok 8)

Giv gazzzz :afro:

Jeg må sige at jeg normalt har stor respekt for dine holdninger og meninger Paw, men lige denne udtagelse må jeg sige at jeg tager stor afstand fra!

På samme måde som folk siger at sikkerhedsselen strammer osv...
PLADDER!!!! Luk nu pive-røven og tag det sikkerhedsudstyr på som kan redde jer og jeres families pinsler og handicaps hvis det går galt. (Og det gør det tit i følge statistikken)

Jeg kan uden at være hellig sige at jeg kører ikke 100meter uden alt mit udstyr på, og fattet ikke dem som syntes at ricikoen er værd at løbe fordi det er lidt varmt i vejret... :( :( :(
« Senest Redigeret: Juli 06, 2006, 09:38:12 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Jeg må sige at jeg normalt har stor respekt for dine holdninger og meninger Paw, men lige denne udtagelse må jeg sige at jeg tager stor afstand fra!

På samme måde som folk siger at sikkerhedsselen strammer osv...
PLADDER!!!! Luk nu pive-røven og tag det sikkerhedsudstyr på som kan redde jer og jeres families pinsler og handicaps hvis det går galt. (Og det gør det tit i følge statistikken)

Jeg kan uden at være hellig sige at jeg kører ikke 100meter uden alt mit udstyr på, og fattet ikke dem som syntes at ricikoen er værd at løbe fordi det er lidt varmt i vejret... :( :( :(

Deler 100% holdning med dig Jannik.. - Kører heller ikke selv så meget som 100 meter uden ALT mit MC-udstyr..!

Svea>Hvorfor har du jakke på, hvis du ikke har bukser på? - dine ben er da lige så vigtige som dine arme??

Ps.Husk at man kan købe sommervenligt tøj (har ISX sommerbukser med udluftning alle de gode steder.)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Det er sinnsykt varmt i Norge om dagen også, men det får meg ikke til å unnvære sikkerhetsutstyret. ALLTID Hjelm-bukse-jakke-hansker-støvler-ryggskjold.
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
I går så jeg en gut på en SRAD, iført shorts, gummisko og hjelm. Intet andet. Tøsen på bagsædet havde en T-shirt på til anstændigt at dække babserne, men ellers var hendes påklædning den samme. Jeg kan altså ikke lade være med at ryste på hovedet, når jeg ser sådan noget.

Jeg skal da gerne indrømme, at hvis jeg blot skal trille ned i byen, eller på Linien eller lignende, så kan jeg godt finde på at tage turen i jeans og gummisko.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Etter at en av mine kamerater fikk sine lisser inn i kjedet på sin ZX6R har jeg sverget til MC-støvler uansett..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Undskyld..
og sikkert av av!
Hvad er "lisser"???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

JoGi

  • Gæst
Det er godt i ikke bor Rom. Der er der 1000x…. Nej 10.000x flere der køre 2-hjuler og jeg tror man skal være heldig hvis man kan tælle 20 der har, efter danske forhold, korrekt påklædning på  :angel:

Vi udsætte os alle for en risiko ved at foretage os det vi nu gør og hvis jeg finder på at køre i t-shirt ville jeg ikke køre som når der køres hurtigt på de små landeveje. Selvfølgelig kan man komme galt afsted når man køre langsomt, men chancherne er mindre end når det går hurtigt.

Hvis det ikke er i orden at køre i t-shirt er det vel heller ikke i orden at køre 270/300 med alt udstyr. Det er da også småfarligt.

Hvis jeg vælter på min Hayabusa, vil i ikke kunne se hvilken farve den har haft  :D

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Undskyld..
og sikkert av av!
Hvad er "lisser"???
 8)

Snorer på skoene... (shoe-lace på engelsk)
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær

Svea>Hvorfor har du jakke på, hvis du ikke har bukser på? - dine ben er da lige så vigtige som dine arme??

Ja, jeg ved det sgu heller ikke Jesper. Varmen er min første undskyldning jeg kan komme på. Og så vil jeg tro, at jeg satser på, at jakken dækker over de vigtigste af mine organer i tilfælde af fald. Det har ikke noget at gøre med, hvilken legemsdel jeg finder vigtigst, for hvis jeg virkelig styrter, så skal jeg da nok brække mine arme også, selvom jeg har jakken på  :? :?
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Snørebånd  - capito!
Stik dem ind i skoene, det gør jeg, når jeg cykler! så kommer de ikke i krambolage med kæden!
Men men men, støvler er selvfølgelig bedst!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!