Fordi jeg stadig har fast bopæl på Sjælland men arbejder (og opholder mig) i Jylland, kører jeg en del på de danske motorveje for tiden.
Det nyeste påfund jeg har set vores venner med reklamer på ryggen med, er semi-civile varevogne som jager fartsynderne på motorvejen. Det er varevogne som godt nok ligner en militær buslet, eller en hvilken som helst andet varebil, men de er med tonede ruder og nogle MEGET små blå diodeblink lige over nummerplade holderen bagpå (der hvor nummerplade lyset også sidder), og dioder indbygget i frontgrillen.
Derudover har de ”firmanavnet” stående på siden med en bogstavstørrelse der svarer til font 3 i Word, samt de velkendte skrå striber i samme størrelse. Men dem ser man først når man er MEGET tæt på.
Jeg har flere gange set dem køre en ret hurtig bil op, og standse vedkommende så jeg formoder de har en TDI/alm. turbo motor liggende i dyret.
Men alt i alt er de altså næsten ikke til at spotte når man kommer kørende bagfra og overhaler dem, fordi der ikke er nogen synlige blink eller andre markeringer. Jeg har set dem i hvide og kongeblå udgaver og primært på Fyn og i Jylland