Forfatter Emne: Køb af første motorcykel  (Læst 7048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Køb af første motorcykel
« Svar #15 Dato: Juli 04, 2006, 03:03:05 pm »
Hej og velkommen til :D

Jeg har selv ejet en SV650 fra 03 og var super glad for den. Det er en FED cykel og jeg skiftede den kun ud fordi jeg ligesom Jesper J. ønskede at prøve noget med lidt mere krudt i :P
Jeg købte en Aprilia 1000 og fandt ud af at mange kræfter er fede at ha`, men også at de ikke nødvendigvis gør oplevelsen sjovere.
Solgte Apriliaen af forskellige årsager og købte en Kawasaki Z750 som jeg morer mig vældigt på for tiden...

Nå, jeg har iøvrigt prøvet Kawasaki ER6 og det er en fin lille bike. Den var monteret med en Ixil udstødning der LARMEDE alt for meget. Jeg synes ikke den (motorcyklen) lyder ret godt, den støjer bare :wink:

Jeg vil anbefale dig at købe en SV, der er uanede muligheder i den cykel :D

Har du forresten tænkt på at en Kawasaki Z750 kun koster en smule mere end de to andre cykler? Det var måske også en mulighed?
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Kreipke

• Søndagskører
  • **
Re: Sv: Køb af første motorcykel
« Svar #16 Dato: Juli 04, 2006, 03:31:55 pm »
Har du forresten tænkt på at en Kawasaki Z750 kun koster en smule mere end de to andre cykler? Det var måske også en mulighed?

Jeg har egentlig ikek kigget på cykler større end 650, jeg regnede egentlig med at de nok var lidt for voldsomme for en nybegynder som mig. Jeg er ude efter en god begynder cykel, men samtidig skulel dne jo også gerne være sjov at køre på om et par år også. Men jeg kaster da lige et blik på 750'eren, bare for lige at se.

Tak for alle kommentarerne, man føler sig overordentlig velkommen her må jeg sige, så uanset hvad valget falder på vil jeg da helt sikkert komme her fremover. =)

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Køb af første motorcykel
« Svar #17 Dato: Juli 04, 2006, 03:52:38 pm »
Tja, jeg synes egentlig at både SV'eren og ER-6'eren er ret fede... jeg har svært ved at sige ret meget om ER-6'eren efter den ret korte prøvetur... men jeg forsøger alligevel.

Den har absolut ikke problemer med bundtræk, og momentet lader til at følge SV'erens ret nøje i løbet af omdrejningerne. Modsat Paw syntes jeg at Ixil-potterne lød rigtig fint, men V2-vellyd var det ikke. Hvilket undrer mig, jeg mindes engang at have læst at ER-6'eren skulle have 90 graders tænding mellem de to cylindre, men kan ikke finde noget til at støtte min påstand. Hvis den har, er det ikke en tilfældighed fra Kawas side - går målrettet lige efter SV-markedet.

Det var en ER-6n jeg prøvede og den virker umiddelbart meget mere "bøllet" end min SV-S, og det er her jeg tror at man skal gøre op med sig selv hvad man egentlig er til, for cyklerne er umiddelbart ret ens i køreegenskaber, men en længere test ville uden tvivl sætte noget mere lys på emnet. Fun factoren er i top på begge og ER-6'eren har det rigtig godt på de små krøllede. Hvis det er det sportslige udtryk man er efter, så er det en SV-S der dur. ER-6f'eren er simpelthen for touring-agtig i sammenligning. Hvis det er naked, ville jeg tage en ER-6n, den har for mig et meget federe og markant udtryk end SV-N, det eneste problem er bagsvingeren som ligner jeg-ved-ikke-hvad. Der MÅ simpelthen komme nogle after-market løsninger, ligesom vi alle fjerner campingbordet.

ER-6n'eren gav mig et kæmpe grin i fjæset og jeg ville bestemt ikke skamme mig over at komme trillende på den, selv med den bagsvinger... ER-6f derimod :x Urgh.
« Senest Redigeret: Juli 04, 2006, 03:57:50 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #18 Dato: Juli 05, 2006, 09:43:58 am »
Hvis pengepungen er til en Kawa Z750 , så GO FOR IT !!!!!!!!!!!!    Fed cykel !  og umiddelbart mere sportslig end de to du har kig på. Selvom man sidder oprejst

AHEP

• Roadracer
Sv: Køb af første motorcykel
« Svar #19 Dato: Juli 06, 2006, 02:53:01 pm »
Hej Peter

På den blå avis hjemmeside fandt jeg lige en lille test er kawa'en http://www.dba.dk//asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40166&NyhedskategoriID=82&SekItem=82&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

Det kan måske være lidt til hjælp...
Anders
Suzuki GS500E 96

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #20 Dato: August 05, 2006, 04:03:10 pm »
For lige at følge op, så er der i det nyeste engelske Bike en head-to-head af ER-6f og SV650S. Jeg skrev godt nok at momentkurverne lod til at være ret ens på de to, men det her er jo helt latterligt...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #21 Dato: August 05, 2006, 05:56:27 pm »

En anden visuel forskel er udstødningen på kawa'en .. det er selvfølgelig en smags-sag, men jeg synes godt om det buell-agtige initiativ.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #22 Dato: August 05, 2006, 06:47:05 pm »
Man kan jo sige meget om sådan en ER-6F, men det er også en jeg kunne finde på at kigge efter... Men har desværre ikke prøvet den endnu. Så kan ikke hjælpe med hvordan den ser ud... Men prøv dog dem begge og vælg den der "ligger bedst i hænderne"... Det er forskelligt fra person til person hvad man søger og hvad man kan lide...
Så mit endelige råd er: Vejledning er godt... Erfaring er bedre... (siger ham der er købte en SV1000S mens han sidder i Irak og stadig kun har set billeder af mine forældre der har den i garage 18 dage endnu  :afro:)
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.